omaaaa s

Ik moet even mijn ei kwijt! ik word helemaal gek van het gezeur van de beide oma 's! wij deden dat zus en zo moet je dat niet anders doen ik word helemaal gek ervan en beging te twijfelen of ik wel wat goed kan doen! tref ik alleen dat of zijn er meer! Groetjes
 
Het schijnt toch heel normaal te zijn hoor, dat oma's zo reageren. Nu heb ik het geluk dat mijn moeder dit (bijna) niet doet, maar mijn schoonmoeder (die qua leeftijd mijn oma zou kunnen zijn) had dit wel heel erg. Vooral tijdens de zwangerschap, toen was het iedere keer van , vroeger was dat ook niet en wat een onzin allemaal (toxoplasmose, etc.). Een keer wilde ze echt tegen ons ingaan , het had met etenstijd van de kinderen te maken, toen heeft mijn man haar dus eens even op haar plaast gezet en ik moet zeggen, sindsdien geen enkel commentaar meer gehad!

Begin dus absoluut niet te twijfelen. Als ze weer eens iets zeggen reageer maar gewoon met "De tijden zijn veranderd hè!" of "Ik ben nu eenmaal anders als jullie, dus ik doe het zoals ik het goed dunk, dus bespaar me jullie commentaar".

Misschien als je ze verteld dat je er onzeker door wordt, dat ze dan pas begrijpen wa tze aan het doen zijn, want ik denk niet dat ze dat doen. Ze bedoelen het vast wel goed, maar doen dus het tegenovergestelde.

Groetjes en succes.
 
hoi
ik weet het het is lastig mijn moeder was ook zo en ze was ook nog eens panies of ik tygo niet liet vallen dus elke beweging die ik maakte stond ze al met 2 handen bij me.
om gek van te worden.
dus ik heb er echt wel wat van gezegt.
mam er gebeurd niets.
en mak tygo is mijn zoom ik doe het op mijn manier en als dat niet goed is kom ik daar zelf wel achter.
ik zou er gewoon even met ze over hebben.
 
Ik dacht al bijna dat niemand moeite had met zijn schoonmoeder. Die van mij belde of kwam nooit eens langs voor de bevalling en nu verwacht ze dat we staan te juichen als ze wekelijks langskomt. Als je dan iets vertelt over ons kindje, dan bekritiseert ze alles of vergelijkt het met vroeger. Dit kost erg veel energie. Het lijkt wel of ze zonder dit kind geen leven meer heeft.
 
Ik herken heeeel veeeel in jullie verhalen,met mijn eigen moeder heb ik absoluut geen problemen,als ze oppast doet ze het net zoals wij willen,met bv eten,slapen even laten huilen,enz enz,mijn schoonmoeder daarin tegen,gaf mijn kind met 5maanden al een kaasstengel,want ze vindt het zo lekker,grrrrrr,en ze geeft haar met alles haar zin,luisterd niet naar wat wij zeggen,ben laatst dus ook echt tegen haar uitgevallen,en heb haar wijs gemaakt,dat het ons kind is en niet haar kind,het gaat nu wat beter,maar o wee als ze een keer niet op of te passen dan is ze meteen weer boos,soms denk ik bestonden die schoonmoeders maar niet.....
 
Tja, oma's eigen denk ik. Bij ons doen ze het niet, want wij hebben eigenlijk vanaf de geboorte duidelijk gemaakt dat we het op onze manier doen en dat respecteren ze. Soms gaat het weer even de verkeerde kant op, maar door een subtiele opmerking dan doen ze echt weer pas op de plaats. En we hebben er verder geen problemen mee, niemand niet eigenlijk. Het beste is om er gewoon over te praten en te vertellen dat je dat niet prettig vindt. Want doe je dat niet dan gaan er irritaties komen en dan ben je verder van huis.
 
Ik zal mijn schoonmoeder nooit op laten passen. Ze respecteert mijn wensen niet en doet precies waar zij zin in heeft, als ik zeg dat ik iets niet wil met mijn kind doet ze het vervolgens toch. Sorry, maar dan heb je je rechten verspeeld om op te passen. Ik moet iemand wel kunnen vertrouwen met mijn kind en dan kun je nog zo vaak oma zijn op mijn kind pas je niet.
 
Terug
Bovenaan