omaaaa s

Hahaha, ik herken dit wel, maar hebben we (bijna) allemaal niet liever onze eigen moeder dan schoonmama?
Mijn moeder is maar 17 jaar ouder dan ik en mijn schoonouders 35 jaar ouder!!
Mijn moeder heeft in het verleden door omstandigheden heel veel op mijn oudste dochtertje gepast en dat voelde als 'eigen' en ik had daar absoluut geen problemen mee. Wel dat mijn dochtertje vaak daar was, maar niet met manier van opvoeden ofzo.
Mijn schoonouders echter, hebben maar 1 zoon, mijn man dus, en nu hun eerste echte kleinkind, want mijn oudste heeft een andere vader.
Toen ik nog zwanger was en daarvoor zagen we ze ook zelden, maar nu hebben we al 4 weken elke zondag zo'n verplicht bezoekje.
Ik vind dat vreselijk, vooral op zondag en we hebben er wat van gezegd omdat wij zondag niet als een familiedag zien.
Ze reageerden daar goed op en hebben gewoon gezegd dat we in overleg elke week een andere dag kiezen.
Was simnpeler dan het leek, haha, dus wat dat betreft ben ik het wel met Donna eens: eerlijk zijn en recht voor zijn raap!!
Ik kan me ook erg irriteren aan die adviezen.
Als ik bv een flesje ga geven zeggen ze gewoon: 'is het niet te warm? Pas op hoor.' Getver, dan ontplof ik bijna, ik ben geen debiel!!
Of als we in de auto gaan: 'Voorzichtig hoor, je heb een kostbare lading in de auto.'
Ja dat is waar, maar met mijn oudste in de auto zeiden ze dat ook niet. Is die niet kostbaar ofzo?
Ik moet wel zeggen dat ik erg 'bezitterig' ben nu: ik lijk wel een leeuwin, hahaha...
Daardoor komt het denk ik dat alles erger lijkt dan het is.
Maar het is moeilijk om niet te ontploffen over eigenlijk helemaal niks en mijn man vind het allemaal wel grappig. Die ziet wanneer ik bijna ontplof en draait de aandacht ff van de baby zonder scheve gezichten.
Het is tenslotte ook niet niks om kleinkinderen te hebben, dat besef ik wel....

Groetjes van Miriam
 
Het is inderdaad heel moeilijk om oma (mijn schoonmoeder) botweg te weigeren op Max te laten passen, ook al gaat ze finaal tegen al mijn wensen en principes in. Gelukkig begrijpt mijn man m'n problemen wel en steunt hij mijn keus zijn moeder zo min mogelijk (langere tijd achter elkaar) op te laten passen. Maar nogmaals het is niet makkelijk want uiteindelijk is ze helemaal gek met haar kleinzoon!
 
Sorry, maar dan blijft het voor mij nog steeds heel makkelijk. Wil je graag oppassen, hou je dan aan mijn regels anders wordt er niet opgepast. Die keus ligt dus bij haar en niet bij jou, ook al is de situatie nu zo gedraaid dat die keus bij jou wordt gelegd. Maar goed, dat zou mijn keus zijn en jij voelt je hier blijkbaar niet prettig bij.
 
Nee, ik voel me er niet makkelijk bij. Maar je hebt uiteraard gelijk, het is ons kindje dus bepalen wij de spelregels, ik weet precies hoe ik het wil, nu moet ik alleen nog hard uit durven spelen. Dat ligt niet in mijn aard en ik weet dat mijn schoonmoeder dat óók weet!
 
De kogel is (eindelijk) door de kerk, mijn schoonmoeder past NIET meer op. Ik heb haar uitgelegd waarom, en jullie begrijpen; ze vind mijn reactie overdreven en belachelijk. Ze heeft nog geprobeerd mijn man tegen me uit te spelen, maar dat is niet gelukt, hij staat (goddank) achter me. Ik laat me verder niet kennen, ga gewoon bij haar op bezoek met Max en probeer hem niet helemaal weg te houden, dat is niet mijn bedoeling. De relatie schoonmoeder-schoondochter is ernstig bekoeld, maar volgens mijn man (en hij kent haar al een poosje) waait het wel over!
 
Wees blij dat jullie kinderen oma's hebben..!!! Jullie weten zelf niet hoe gelukkig je jezelf ( en de kinderen) mag prijzen......dus zeur aub niet zo...!!
Ik kan hier echt vreselijk boos om worden. Mijn tweeling van 5 maanden hebben helemaal geen oma's en opa's meer....
Monique
 
Wees blij dat jullie kinderen oma's hebben..!! Jullie weten zelf niet hoe gelukkig je jezelf ( en de kinderen) je hiermee mogen prijzen!!....Dus hou aub op met dat gezeur.....

Ik kan hier verschrikkelijk boos om worden...( Mijn tweeling van 5 maanden hebben helemaal GEEN opa's en oma's meer, en ik kan jullie vertellen dat dit een enorm gemis is..!!)

Monique
 
Terug
Bovenaan