omaaaa s

Heel herkenbaar! Ook ik word vaak helemaal gek van het bemoei van beiden oma's! Ik weet dat het niet kwaad bedoelt is, maar zo langzamerhand (na 10 maanden) kan ik het steeds minder goed relativeren.
Mijn moeder is over bang voor: te grote stukjes brood, te warm, te koud, houd haar goed vast zometeen valt ze!, wat zielig dat je haar laat huilen, etc etc. In de eerste maanden kon ik het wel begrijpen, maar het lijkt alleen maar erger te worden!
En mijn schoonmoeder weet echt alles beter! Dit deden wij vroeger niet zo hoor, dat is onzin, waarom doe je dat zo, laat mij maar even, etc etc
Ja, heel fijn allemaal! Onze dochter is het eerste kleinkind van beide kanten, en ik weet, dat heeft er ook mee te maken!
Zo, genoeg gezeurd... ze zijn beiden ook heel lief hoor.
 
Dat bemoeien van schoonmoeders ken ik wel. Ik heb er ook zo een. Gelukkig heeft ook haar eigen dochter met dit probleem te maken, dus kunnen wij bij elkaar lekker klagen. Ik ben bijvoorbeeld geen voorstander van te veel zoetigheid (mijn zoontje is 9 maanden) daar krijgt hij later nog genoeg van. Echter áls ik hem een dagje bij oma breng, weet ik dat er de nodige snacks in gaan (vanille vla, oploslimonade, spritskoekjes) als ik er wat van zeg is het : ach meid, hij vind het zo lekker, en je houdt het toch niet tegen. Er wordt totaal geen acht geslagen op wat ik wil, en al mijn verzoeken worden in de wind geslagen, met als resultaat dat ik het zoveel mogelijk vermijd haar op te laten passen, wat natuurlijk ook weer tegen het zere been! Verder vind ze de eenkennigheid van Max maar onzin en forceerd ze dit door hem te pas en te onpas bij 'vreemden' op schoot te planten en hem vervolgens daar de laten krijsen! Als ik ingrijp vind ze me overbezorgd en moet ik me er niet mee moet bemoeien. Ik kan nog uren doorgaan als ik wil maar ik denk dat jullie mijn punt begrijpen, het is wel fijn te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem.
 
Ik moet eerlijk zeggen Maria, dat ik niet begrijp dat jij je schoonmoeder nog op laat passen. Iemand die zo volledig ingaat tegen jouw wensen en die jouw kind zo slecht aanvoelt zou ik dus nooit op mijn laten passen. En dat dat dan tegen het zere been is vind ik een beetje raar, zij hoeft dus geen rekening met jouw wensen en gevoelens te houden, maar omgekeerd jij wel met de hare? Zo werkt dat volgens mij niet helemaal, vertrouwen komt van 2 kanten en moet je volgens mij verdienen. Te veel oma's nemen maar aan dat zij die vertrouwenspositie al verdiend hebben door hun positie van oma. Ik ben daar zelf toch veel minder tolerant in hoor. Wel grappig trouwens dat jouw zoontje ook Max heet.
 
Met mijn moeder heb ik niet zo'n enorme sterke band, ook is ze erg onhandig, toch past ze een halve of hele dag per week op mijn dochtertje en dat gaat wel goed als ik haar alles maar goed klaarzet en opschrijf
Mijn schoonmoeder leeft niet meer, als zij er nog was geweest had mijn dochter zich geen betere oma kunnen wensen,mijn schoonmoeder was een mens van goud en zij zou echt alles voor mijn kindje over hebben gehad, zodat ik dan misschien zelfs wel meer zou kunnen werken,maar ja het is niet anders, ze is maar 50 jaar geworden, en mijn dochter is haar eerste kleinkind,ze zal alles vast wel ergens van boven volgen en trots zijn op haar kleinkind!
 
hallo allemaal,

Ik wil de zaak eens van de andere kant bekijken !
Los van dat dit waarschijnlijk voor vele van jullie niet geldt zijn er toch heel wat vaders en moeders die de oppas wel erg makkelijk vinden ( we willen toch immers en een auto en een koophuis en kinderen dus we blijven werken.)Zo zijn mensen genoodzaakt toch de oma's te laten oppasen terwijl dit niet goed voelt !!!
Maarja er wordt wel gebruik van gemaakt : een beetje krom !
Ik vind als het niet goed voelt NIET doen en dan ook niet als je niemand anders hebt of wel moet omdat je financieel afhankelijk bent en dus moet blijven werken

Ik zal mijn situatie uitleggen :
Mijn moeder past 1x per 2 weken op die doet dat prima en houdt heel goed rekening met mijn normen en waarden
Ik ben veel minder gaan werken en dus verdienen omdat ik niet te veel oppas wil, een bewuste keuze van ons
Ik zat nl ook erg tegen dat oppasgebeuren op.
Mijn schoonmoedre laat ik af en toe een paar uurtjes bij mij thuis oppassen omdat ze dat nou eenmaal heel leuk vindt
Ze doet het wel wat anders dan ik zou willen maar het is geen ramp en voor 2 uurtjes kan ik me er niet druk om maken.
Ik zit dus in de postitie dat ik bepaal wie er wanneer oppas
we hebben er dus ook bewust voor gekozen financiel minder te hebben !

En die goedbedoelde adviezen : ik zeg recht voor zijn raap dat ik er een beetje gek van wordt en je zal opkijken dat ze dat begrijpen

Nogmaals maak je niet druk als je je niet aangesproken voelt dit is geen aanval, maar ik bekijk het van de andere kant................

Groeten donna
 
Terug
Bovenaan