Omgaan met zwanger willen worden

Hoi!
Sinds twee maanden ben ik gestopt met de pil. Mijn man en ik willen ervoor gaan! Zelf ben ik erin gestapt met het idee: we zien wel hoe het loopt, het heeft geen haast. Maar nu... ik ben er zoveel mee bezig! Ik ben nu twee keer ongesteld geworden en ik voel mij dan zo mislukt! Ik weet dat de kans dat je zo snel zwanger wordt gewoon niet groot is, maar toch voelt het elke keer alsof ik faal als blijkt dat ik niet zwanger ben.
Ik zou hier zo graag gewoon ontspannen mee omgaan, maar ik denk aan niks anders meer dan zwanger worden en ik voel mij dagen klote wanneer blijkt dat ik niet zwanger ben.
Zijn er mensen die zich hierin herkennen? En/of misschien tips hebben om er relaxter mee om te gaan en het gewoon maar rustig af te wachten?
 
Oei lastig meid.. mijn eerste kwam na 4 jaar geduld, 2mk en 2 ICS behandelingen. De tweede na 6 weken pilloos te zijn geweest. 
Bij de eerste heb ik me al de tijd gefocust op "we zijn ermee bezig en mijn tijd komt wel". Ookal was dat soms moeilijk omdat de wens zo groot was. 
Misschien helpt het je, je te focussen op jullie liefde voor elkaar. Het is natuurlijk niet ongewoon om een aantal maanden te moeten wachten. Maar is makkelijk gezegd natuurlijk.. 
ik wens je sowieso heel veel succes en geluk. 
 
 
Ik herken je gevoel! Oktober spiraal laten verwijderen en was er meteen al zo mee bezig wat niet goed is en we mogen nog helemaal niet zeuren eigenlijk.. zijn stellen veeel langer bezig dus wij zijn maar “groentjes”. Pas met mijn man er best een ruzie over gehad omdat ik er zo mee bezig ben. Ook omdat ik ontzettend last heb van stemmingen na die spiraal. Heb nu dus wel heel erg voor mezelf bedacht dat eerst mijn lichaam sowieso moet wennen aan alles wat er gebeurt. Probeer je dat voor te houden dat je eerst leert hoe alles werkt, hoe voelt het, wat gebeurt er. Merk dat dat wel helpt voor mij. En 2maanden is ook heel kort, je lichaam denkt nog aan die pil steeds dus heeft echt even tijd nodig. Probeer er dus eerst van te “genieten” wat er allemaal voor normaals gebeurt in je lichaam! Succes! 
 
Na mijn miskraam had ik dat ook wel een klein beetje, maar onthou gewoon dat hoe meer jij er mee bezig bent hoe minder snel het lukt. Je lichaam kan je aardig voor de gek houden en als je er zo mee bezig bent lukt het juist niet.. probeer inderdaad eerst je lichaam de tijd te geven. En ga vooral niet geforceerd vrijen op de dagen dat je vruchtbaar bent maar geniet vooral van elkaar.. 
Succes en het komt vast wel goed. Geef het even de tijd. 
 
 
Oeii herkenbaar ja. Ik had me ook
zo voorgenomen om het allemaal
op zn beloop te laten maar was er
eindstand toch veel te erg mee bezig.
Elke maand toch teleurstelling en voelen als falen.
Wij zijn ongeveer een half jaar bezig geweest en toen
we 3 weken op vakantie gingen heb ik het helemaal losgelaten en
dacht ik: het komt wel. Precies die vakantie ben ik zwanger geworden.
 
Ook hier heel herkenbaar.
Sinds begin september gestopt met de pil en al wel relaxter dan eerste maand omdat ik toen heel enthousiast was dat we eindelijk (ik wilde al langer) gingen proberen. Maar ik betrap mezelf er nog steeds op dat ik veel op baby/zwanger worden sites zit. Iedere maand uitreken wanneer ongeveer mijn ovulatie is en nu al alles wil weten over hoe en wat als het eenmaal zover is. En als ik ongesteld wordt baal ik iedere keer weer. 
Heb nu vakantie en merk dat ik qua andere zaken meer rust aan mijn hoofd heb, hopelijk werkt dit ook positief om zwanger te worden.
 
Ik herken je verhaal wel een beetje. 
Ik wil al veel langer zwanger worden dan mijn man, en had tijdens de 'ontpil' periode ook aantal keer het gevoel dat het weleens raak kon zijn, het was echter niet zo. 
Ik werd gek van mezelf omdat ik zo graag wilde, maar mijn man nog niet. 
 
2 maand geleden heb ik mijn man gewoon eerlijk verteld dat ik er klaar voor ben, en dat hij het moet zeggen wanneer hij dat ook is, tot mijn verbazing zei hij gelijk: ok laten we beginnen. 
Voor mij was dat het moment waarop ik het meer kon laten gaan. Ik kan nu met hem over alle onzekerheden praten, alle vragen die ik heb en dergelijke.. misschien werkt het voor jou ook om er gewoon lekker met je man over te praten en je onzekerheden te laten blijken. 
 
succes
 
 
Ik denk dat elke vrouw daar last van heeft. Het is natuurlijk iets prachtigs. 
Zelf ben ik oktober 2016 gestopt met de pil om mijn lichaam al te laten wennen hieraan. We zijn oktober 2017 ‘begonnen’ voor het ‘echt’ en afgelopen donderdag werd ik maar niet ongesteld... wat blijkt ben nu ruim 4 weken zwanger. 
Toen we net begonnen dan is het sowieso spannend omdat je denkt zal ik ongesteld worden of niet? Na 3 x ongesteld worden dacht ik ook hmm ik moet het loslaten want dat gaat zo niet. Toen net voor/tijdens de kerst ovulatie gehad en die heeft m gepakt. Ik had ook lekker een weekje vrij dus had meer rust voor mezelf. 
Ik had ook zoiets van mwoa we zien wel wat er gebeurt dacht eigenlijk ongesteld te worden omdat we ‘maar’ 2 x hadden geklust in 1 week ( niet dat dagelijkst moet ).
Geloof er echt in dat wanneer je te geforceerd bent het moeilijker is. 
Mocht je er meer zicht op willen hebben dan raad ik je ovulatie testen aan. Zo weet je toch wel meer over wanneer nu de beste periode is om te klussen?
 
Terug
Bovenaan