Omgaan met zwanger willen worden

Ook ik herken je verhaal, al ben ik zelf wellicht nog in een vroeger stadium.
Ik sta er zelf juist in van ik zie wel wanneer het gebeurd. Ben zelf nu twee weken geleden gestopt met de pil, daarna direct ongesteld geworden. Ook ik betrap mezelf erop dat ik van alles aan het opzoeken ben en inderdaad uitrekenen wanneer je eisprong dan ongeveer zou zijn. Geen idee nog of dit een negatief effect heeft,...maar ik merk wel dat ik er de kriebels van in mijn buik krijg = positieve kriebels! We hebben eigenlijk tegen elkaar gezegd, stop met de pil en dan merken we het wel. Het lijkt mij zelf geen prettig idee om telkens op "verplichte" tijden aan de slag te gaan.
Je beleefd elke " verandering " voor mijn gevoel erg intens. Ik had eigenlijk nergens last van tot ik gister even wat stekene buikpijn kreeg voor een uurtje. Vanmorgen had ik ineens enorm veel witte / doorzichtige afscheiding wat enorm elastisch was. Toen dacht ik wel bij mezelf,....hmmm zal alles nu alweer back to normal zijn en dit wellicht een signaal van eisprong zijn? En laten we nou ook precies de dag ervoor geknutseld hebben,....stiekem merk ik aan mezelf dat je dan toch gaat hopen en kan me heel goed voorstellen dat als je dan wellicht weer gewoon ongesteld wordt dit toch als een teleurstelling voelt.
Ik kan je wat dat betreft daar nog niet in adviseren omdat ik het zelf nog niet mee heb gemaakt, maar ik vond het toch prettig om even mijn verhaal met je te delen. Wellicht kunnen we de aankomende weken iets voor elkaar betekenen!
 
Hoii! 
 
Ik merk ook dat ik er mee bezig ben terwijl ik weet dat het gewoon loslaten beter is! 
Ik ben in Juni gestopt met de pil en sinds 2 weken ook zonder bescherming gedaan! Ineens duurt het heel lang voordat je je voor je gevoel terwijl je anders altijd al weer heel snel was voor je gevoel! 
Ik krijg wel ineens allemaal klachtjes, terwijl ik denk hoe dan? Ik had voor die twee weken mijn eisprong, althans de app gelovende die ik al 6 maand bij hou? 
Ik denk dat dit gevoel is en niet eens het al is! 
Ik moet rond 14/01 mijn NOD hebben, maar ik ga ervan uit dat dat gewoon komt en vanaf dan zien we het wel! 
 
Maar ik herken je wel, het lijkt wel of er niks anders meer in je hoofd om kan gaan! Bijzonder is het wel! 
 
Ontzettend herkenbaar!
Ik ben na de zomervakantie in 2016 gestopt met de pil. Om meerdere redenen maar ook om alvast te ontpillen want ik had gelezen dat dat soms lang duurt.
Zelf wil ik al heeeel lang zwanger worden. Maar mijn man had een depressie en we gingen eerst trouwen. Nu in december voor het eerst onbeschermd seks gehad. Wat een spanning!
Ik baalde ook zo toen ik ongesteld was. Maar was pas de eerste keer dus mag zeker niet zeuren en heb ontzettend veel respect gekregen voor diegenen die er al tijden me bezig zijn. 
Ga nu proberen om iets minder er op gefocust te zijn deze maand. Manlief vond het obsessieve ook niet zo fijn hihi ;) Maar wel lastig met allemaal zwangeren om mee heen...
We gaan ons best wee doen deze maand! 
Iedereen succes en hopelijk kunnen we af en toe onze gedachten even op wat anders zetten :)
 
Hoiii ik sluit me ook aan bij jullie verhaal
Ben sinds  september gestopt  met de pil en sindsdien is het niet meer uit mijn gedachte  geweest.   Ook flink  moeten ontpillen en ziek van geweest.  Elke keer voelde ik wel kwaaltjes en dacht ik deze pijn of kwaal ken ik niet jaaaa ik ben het  en ja hoor daar kwam de menstruatie weer
Denk dat dat toch  altijd in je hoofd blijft spelen
En dat is al wel het begin van een moeder gevoel. Dus ook best positief
Alleen soms word je er indd helemaal  gek van en moet je maar wachten  wachten  wachten  . Op je nod en op je ovulatie
Ik ben nu ook bezig met ovulatie testen gewoon puur is om te kijken wanneer en mijn lichaam beter  te leren kennen.
Omdat  ik nogal schommel  tussrn de 32 en 38 dagen 
Heb daar wel iets meer rust mee gevonden . 
Dus gek is het niet dat je daar mee bezig bent
Probeer wel gewoon dingen  zoals feestjes en vakanties te plannen voor dit jaar want als je dat niet doet en denkt ja ik ben dan mischien zwanger  en dan kan dat niet.
Zelfde geld ben je dan nog niet zwanger  en mis je een te gek feestje of een te gekke vakantie
En mocht het wel raak  zijn tegen  die tijd er is altijd wel een oplossing 
 
 
 
Heel erg herkenbaar!
Mijn man en ik zijn een jaar bezig... Eerst kon ik het best goed loslaten omdat mijn cyclus regelmatig was. Nu die onregelmatig is heb ik het gevoel dat ik geen controle heb en vind ik het dan ook lastig om rustig te blijven. 
Ik probeer zelf zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Daarnaast wilde ik in het begin niet met anderen delen dat ik bezig was. Nu het iets langer duurt en iedereen vraagt ''wanneer komt er een kleine'', geef ik gewoon aan dat het ons nog niet gelukt is. Haalt ook veel spanning weg voor mij! 
 
Erg herkenbaar! Ik was zelf ook erg bezig met zwanger worden de eerste paar maanden. Tot ik er zelf een beetje gek van werd want het heeft er zeker wel invloed op. Na de tweede keer ongesteld worden heb ik het ook bewust losgelaten en die maand erop kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Voor mijn gevoel heeft het loslaten hier wel bij geholpen (al kun je dat nooit zeker weten natuurlijk).
 
Erg herkenbaar! Ik was zelf ook erg bezig met zwanger worden de eerste paar maanden. Tot ik er zelf een beetje gek van werd want het heeft er zeker wel invloed op. Na de tweede keer ongesteld worden heb ik het ook bewust losgelaten en die maand erop kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Voor mijn gevoel heeft het loslaten hier wel bij geholpen (al kun je dat nooit zeker weten natuurlijk).
 
@Lauu gefeliciteerd wat een super nieuws zeg. 
 
Weetje wat ik vooral merk is dat ik twijfel over wanneer moet je nu tijd met elkaar hebben de 1 zegt 3 dagen voor de eisprong de ander zegt om de dag. Ik wil ook niet dat het er te dik bovenop ligt en dat het de hele dag door alleen maar daar om gaat.. of dat je elke dag moet denken ooh we moeten nog even omdat het nu tijd is. Dat lijkt me gewoon niet gezond. 
Maar ik twijfel nu ook want wat is 'voldoende' om een goeie kans te maken.. Ik ben daar eigenlijk het meeste mee bezig en voel daarin dat ik gewoon mega onzeker ben en onervaren haha. 
 
Ook omdat je overal leest loslaten is het beste! 
 
Terug
Bovenaan