Ondergewicht, hoe laten aankomen?

quote: rimke s reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-01-2009 18:18:18'));

En nog even een toevoeging: een laag gewicht heeft niets te maken met je weerstand..........weerstand bouw je op door gezond te eten, niet door aan te komen...........dan zouden ze in amerika wel heeeeel gezond zijn..........

Hoi Rimke, bedankt voor je reactie. Ik ben het alleen niet helemaal met je eens. Een goede weerstand krijg je niet alleen door gezond eten. Ook goed rusten bijvoorbeeld is belangrijk. En natuurlijk hebben slanke mensen geen slechtere weerstand dan dikkere mensen. Maar je hebt ook te dun of te dik. En dáár kun je wel een slechtere weerstand door krijgen.
Toen mijn dochtertje de laatste keer weer ziek was (buikgriep) ben ik bij de huisarts geweest. Die wilde me de volgende dag weer zien, omdat ze vanwege haar lage gewicht beter in de gaten gehouden moest worden.
En wat iemand anders hier ook zei: als een kind zo weinig reserves heeft, en het wordt ziek en verliest nog meer gewicht, dan blijft er op een gegeven moment niks over.

Nogmaals: ik maak me geen zorgen alleen maar omdat ze niet dik is. Ik maak me zorgen omdat haar groei ineens stagneert.

Ik ben je naam vergeten, maar degene die reageerde en ook een lichtgewichtje heeft: Zarah was ook maar 2540 gram bij haar geboorte, en groeide altijd volgens de -1 lijn. Ze is ook altijd heel vrolijk en beweeglijk. Ik heb me in het begin wel druk gemaakt om haar gewicht, maar uiteindelijk heb ik dat losgelaten, omdat ik zag dat ze het gewoon heel goed deed. Ik maak me nu ook niet echt meer zorgen, behalve dat ik merk dat ze alwéér ziek begint te worden en minder begint te eten... Dus ik ben hard aan het hopen dat ze niet weer een periode van weinig eten en afvallen krijgt.
Wij gaan dinsdag naar de kinderarts. Laat je weten hoe het bij jullie gegaan is?

Groetjes, Susan.

Hoi Suuz,

Ik ben afgelopen vrijdag naar de kinderarts geweest..Ze word nu eerst helemaal gescreend...
Moest 5buisjes bloed afstaan en 2 staafjes bloed uit haar vinger..
Verder kreeg ze nog een plaszakje opgeplakt om urine op te vangen :S
Allemaal heel erg sneu om te zien hoor :(
Maar goed, nu is het afwachten op de uitslagen, as donderdag word ik gebeld met de 1e uitslagen en dan over 2 weken heb ik een afspraak weer bij de kinderarts voor de rest van de uitslagen en hoe nu verder
Ze woog daar 7490, en voor t laatst op het buro 7550 :S Dus niet erg handig zo!!
Terwijl ze wel voldoende voeding krijgt, daar heeft de arts niks over gezegd!
Maar we moeten maar afwachten, arts zei dat er meestal niks uit de testen komt, maar dan heeft ze gewoon een moeizame winter!

quote: DreLim reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-02-2009 14:12:55'));

Hoi Suuz,

Ik ben afgelopen vrijdag naar de kinderarts geweest..Ze word nu eerst helemaal gescreend...
Moest 5buisjes bloed afstaan en 2 staafjes bloed uit haar vinger..
Verder kreeg ze nog een plaszakje opgeplakt om urine op te vangen :S
Allemaal heel erg sneu om te zien hoor :(
Maar goed, nu is het afwachten op de uitslagen, as donderdag word ik gebeld met de 1e uitslagen en dan over 2 weken heb ik een afspraak weer bij de kinderarts voor de rest van de uitslagen en hoe nu verder
Ze woog daar 7490, en voor t laatst op het buro 7550 :S Dus niet erg handig zo!!
Terwijl ze wel voldoende voeding krijgt, daar heeft de arts niks over gezegd!
Maar we moeten maar afwachten, arts zei dat er meestal niks uit de testen komt, maar dan heeft ze gewoon een moeizame winter!

Hoi DreLim,
Wij zijn gisteren bij de kinderarts geweest, en ook Zarah mocht 5 buisjes bloed afstaan en een staafje bloed uit haar vinger. Dat vond ik echt heel erg zielig zeg.. Ze begon ook hartverscheurend te huilen toen die prik erin ging.. Lang leve de fles melk, want dat troostte meteen en ze heeft druk die fles leeggedronken terwijl de buisjes gevuld werden.
Heeft de arts tegen jou gezegd waar ze op getest ging worden? Zarah wordt getest op glutenallergie, nierfunctie, schildklier, en bloedarmoede. De arts verwacht niet echt iets, maar wil het in ieder geval kunnen uitsluiten.

Sneu hoor, dat jouw dochtertje ook urine moest laten opvangen. Hoe is dat gegaan?

Over 2 weken krijgen we telefonisch de uitslag, en 24 maart moeten we voor controle weer lang de kinderarts.
Zarah was trouwens 6910 gram, en 2 weken geleden 6740, dus ze is gelukkig in 2 weken tijd best wel aangekomen, ondanks dat ze weer ziek is en weinig drinkt en regelmatig overgeeft..

Groetjes!

Terug
Bovenaan