quote: rimke s reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-01-2009 18:18:18&apos
En nog even een toevoeging: een laag gewicht heeft niets te maken met je weerstand..........weerstand bouw je op door gezond te eten, niet door aan te komen...........dan zouden ze in amerika wel heeeeel gezond zijn..........
Hoi Rimke, bedankt voor je reactie. Ik ben het alleen niet helemaal met je eens. Een goede weerstand krijg je niet alleen door gezond eten. Ook goed rusten bijvoorbeeld is belangrijk. En natuurlijk hebben slanke mensen geen slechtere weerstand dan dikkere mensen. Maar je hebt ook te dun of te dik. En dáár kun je wel een slechtere weerstand door krijgen.
Toen mijn dochtertje de laatste keer weer ziek was (buikgriep) ben ik bij de huisarts geweest. Die wilde me de volgende dag weer zien, omdat ze vanwege haar lage gewicht beter in de gaten gehouden moest worden.
En wat iemand anders hier ook zei: als een kind zo weinig reserves heeft, en het wordt ziek en verliest nog meer gewicht, dan blijft er op een gegeven moment niks over.
Nogmaals: ik maak me geen zorgen alleen maar omdat ze niet dik is. Ik maak me zorgen omdat haar groei ineens stagneert.
Ik ben je naam vergeten, maar degene die reageerde en ook een lichtgewichtje heeft: Zarah was ook maar 2540 gram bij haar geboorte, en groeide altijd volgens de -1 lijn. Ze is ook altijd heel vrolijk en beweeglijk. Ik heb me in het begin wel druk gemaakt om haar gewicht, maar uiteindelijk heb ik dat losgelaten, omdat ik zag dat ze het gewoon heel goed deed. Ik maak me nu ook niet echt meer zorgen, behalve dat ik merk dat ze alwéér ziek begint te worden en minder begint te eten... Dus ik ben hard aan het hopen dat ze niet weer een periode van weinig eten en afvallen krijgt.
Wij gaan dinsdag naar de kinderarts. Laat je weten hoe het bij jullie gegaan is?
Groetjes, Susan.