hmm... ik dacht dat kinderen nu nog niet echt dingen konden leren of expres ondeugend konden doen. Het lijkt wel of Luke zich aangemoedigd voelt als ik hem zeg dat iets niet mag. Ik doe mijn best om er heel streng bij te kijken, dat lijkt te helpen. Meestal probeer ik hem een alternatief te geven of te leren hoe hij ergens mee om moet gaan (gitaarspelen doe je door te aaien over de snaren, niet trekken). Het samen met de gitaar spelen lijkt te helpen. Hij zit er zelf niet aan, maar soms gaat hij er naartoe alsof hij wil vragen "zullen we samen gitaar spelen?"
Ook hier is de vaatwasser erg interessant. Op de deur klimmen, dat is pas leuk en dan aan de sproeiarm van het bovenste rekje draaien De keukendeur dichtdoen is niet erg succesvol gebleken. Hij heeft me al een keer opgesloten en nu probeert hij te staan en door het raampje te kijken. Hij houdt zich dan vast aan een heel klein randje en gaat dus onderuit (=huilen)
Ook hier is de vaatwasser erg interessant. Op de deur klimmen, dat is pas leuk en dan aan de sproeiarm van het bovenste rekje draaien De keukendeur dichtdoen is niet erg succesvol gebleken. Hij heeft me al een keer opgesloten en nu probeert hij te staan en door het raampje te kijken. Hij houdt zich dan vast aan een heel klein randje en gaat dus onderuit (=huilen)