Ongemakken tijdens de zwangerschap

Hallo iedereen!
Tijdens mijn zwangerschap mag ik tot nu toe echt nog niet klagen! Buiten dat ik in het begin heel erg moe was en een nierstuwing heb gehad in de 5e maand (gelukkig was dat met anderhalve maand weer over), heb ik tot nu toe nergens last van gehad.
Ik vroeg mij af wat jullie allemaal al ervaren hebben tijdens de zwangerschap?
Welke ongemakken kwam je tegen rond welke tijd van je zwangerschap?
Gewoon uit nieuwsgierigheid, omdat je over de ongemakkelijk nooit zo veel hoort, alleen hoe leuk het allemaal is om zwanger te zijn.
Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt!

Maagzuur, maagzuur en nog eens maagzuur. Ze zeiden dat na het indalen dit minder zou worden maar het werd hierna alleen maar erger ? liggen was uit den boze hihi rechtop slapen ? voor de rest vooral de eerste 12 weken een pesthumeur, en de gehele zwangerschap een kort lontje en echt enorme afkeer van bepaalde voeding, mensen en themas ??? kon me erg boos maken en afzetten ?? voor de rest geen kwalen en er aardig doorheen gefietst. 

Haha ja af en toe word soms vergeten dat er best wat ongemakken bij komen kijken. Ik heb ook niks te klagen hoor. 
Word alleen nu gek van de harde buiken en opstaan/bukken. 
Verder niet misselijk of iets geweest. Geen afkeer voor het eten gehad. Dus dat valt allemaal wel mee. 
Hoe ver zijn jullie?

Dank jullie voor de reacties!
Sammerd, dat maagzuur herken ik ook wel een beetje inderdaad. Gelukkig nog niet zo heel erg maar het is vooral vervelend als je in bed ligt en wilt gaan slapen inderdaad haha. Rechtop slapen, het zal wat zijn zeg!

A-T22, vaak worden de ongemakken wel vergeten te vermelden vind ik. In alle magazines en op internet lees je altijd het leuke van zwanger zijn. Gaat het over de ongemakken, dan word er niet echt op in gegaan, het word alleen even gemeld dat het mogelijk is..
Bukken is voor mij nu ook lastig aan het worden inderdaad, de vloer is dan in eens heel ver weg!
Momenteel ben ik 28 weken zwanger.

Hihi klopt alles rechtop ? je hebt ook gelijk ik ergerde me ook dood aan iedereen die overal maar jolig over deden. Ook het taboe dat niet iedereen zwanger zijn lollig vind. Ik vond het geen donder aan. Begrijp me niet verkeerd ik vond het heel bijzonder zon mini mensje wat je eigen lijf toch maar mooi in elkaar flanst. Ook het hartslagje, echo en de schopjes helemaal mooi! Maar het grootste deel vd tijd genoot ik er niet echt van. Niet omdat ik een slechte zw.schap had, kindje was ook behoorlijk gewenst (een jaar goed voor geklust). Maar gewoon omdat ik denk ik niet zon type persoon ben? Ik weet niet maar kon me echt kwaad maken als mensen zeiden dat ik er gewoon maar van moest genieten! Dat ik er niet genoeg van genoot en noem maar op. Niet iedereen wil 24/7 buikwrijven en lollig doen. Daar is ook niks mis mee. Heerlijk als het wel zo kan, maar niks mis mee als je niet zo in elkaar steekt. 

Terug
Bovenaan