Ongemakken tijdens de zwangerschap

Haha sammerd wat jij zegt is zo herkenbaar. Geen persoon zijn voor het zwanger zijn. 
Super speciaal op het moment dat je kindje steeds wat harder schopt en steeds een andere beweging maakt. 
Maar god. Dat geduld wat je nodig heb voor een zwangerschap,
geduld van een engel heb je nodig. Maar die heb ik absoluut niet. Ik denk dat ik ook niet de persoon ervoor ben. Kan ook niet wachten totdat ik weer alles kan eten en drinken. 
Maar ondanks alles de dingen die ik zeg, heb ik het er dubbel en dwars voor over. 

Hahaha mijn geduld raakte behoorlijk op aan het eind. Ik ben niet zo groot gebouwd en mijn buik werd extreem groot de laatste weken. Dat was alles behalve comfortabel. Als iemand dan zei dat ik nog even geduld moet hebben...dan stroomde het bloed onder m'n nagels haha. 
Opzich genoot ik wel het grootste gedeelte van m'n zwangerschap. Ik vond het een bijzondere ervaring. Alleen het duurt zo lang, waardoor ik soms er zo moe van werd en moe van m'n eigen geklaag. Het voelde als een groot cadeau met de mooiste verpakking die maanden voor je neus staat alleen niet mag uitpakken ?

Hahah jullie zijn funny!!! 
Iets geks, iemand misschien ook een soort van kramp/pijn bij het plassen.. kan niet eens meer druk op mijn blaas zetten. ‘T komt er echt uit als een “pisstraaltje” zwaar kut is het wel.. 
nu 21w 

@arantza dat heb ik ook soms! Vandaag 24 weken. Ook ik mag niet klagen, maar wel te moe om te werken, continue verkouden met af en toe hierdoor erg hoofdpijn. Ik hik en boer heel veel, super stom geluid is dat, hiiiiiii....zoiets. 

Als je zwanger bent heb je natuurlijk wel een verminderde weerstand. Ik ben laatst ook goed verkouden geweest, dat heb je natuurlijk wel zo rond deze tijd van het jaar. Maar inderdaad wel erg vervelend!
Wat apart dat je veel moet hikken en boeren! Dat had ik nog niet eerder van iemand gehoord.
Pijn bij het plassen heb ik soms ook. Misschien dat de kleine toch wat tegen de urine wegen aan duwt waardoor het allemaal even niet zo gemakkelijk gaat. Ik kan mij dat goed voorstellen, je moet er in eens maar ruimte voor creëeren, om een baby in je buik te laten groeien!
Dank jullie wel voor de reacties dames!

Maagzuur is zeer herkenbaar.
Verder heb ik helaas bekkeninstabiliteit,  dus veel last van lage rugpijn en mijn bovenbenen en bekken.
Daarnaast heb ik ook nog een buikwandbreuk, en als de kleine man een beetje verkeerd ligt komt er erg veel druk op te staan wat helse pijn kan geven.
De eerste 3 maanden vond ik verschikkelijk,  ik was ontzettend moe, had nergens zijn in. Overdag wilde ik alleen maar slapen en 's nachts werd ik heel vaak wakker, en dan moest ik nog 40 uur werken in de week. Maar gelukkig was ik niet misselijk!
Als ik hardop zei dat ik het echt verschikkelijk vond kreeg ik meteen de opmerking terug... nou wees blij dat je zwanger bent. Er heerst echt een taboe op het zeggen dat je het niet leuk vindt.
Ondertussen schopt de kleine man flink in het rond en kan ik niet wachten om hem vast te houden!!

26,2 weken

Ik was de eerste 3 maand heel erg moe,  echt vreselijk was dat.  Ik heb niet echt last van een ander humeur ofzo... ben gewoon mezelf ☺ wel last inderdaad van maagzuur en neem daar de laatste week rennies voor.  Ik had wel last van harde buiken maar ik kan ook moeilijk rusten. Ik kan niet zo goed stil zitten maar moet er soms voor op de blaren zitten. Op Den duur kun je gewoon ales steeds minder vol te houden en zal je moeten gaan leren doseren.  Wat ik ook moeilijk vind haha. Zit nu op bijna wk 38 en krijg nu wel meer last van de onderrug en krijg schoenen nog wel aan maar bijna niet meer uit het einde van de dag en veters strikken wil moeizaam. Het slapen is verschrikkelijk,  ben en Buikslaper en heb daar moeite mee en slaap steeds slechter hoe verder ik kom. Kan de draai niet vinden,  zere buik en vaak wakker. Ook erg rot is de hele zwangerschap dat mijn neus veel dicht zit. Gebruik ook meer neusspray. Zie na de bevalling wel hoe ik af ga kicken ? verder heb ik het lichamelijk niet heel zwaar.  Doordat ik een zwakke onderrug heb was de voorspelling bekkeninstabiliteit maar heb ik gelukkig niet gekregen... iedereen is anders en maakt andere dingen mee ? niet te druk om maken...

Terug
Bovenaan