Ongepland zwanger geen relatie

Hallo allemaal,
Sinds 8 weken ben ik zwanger. Dit was nogal schrikken want het was niet gepland. Vader heeft zich terug getrokken van verantwoordelijkheden. Heeft nooit kinderwens gehad en gaat dat ook niet krijgen zegt hij. Voelt zich donor. Liefst zou hij een abortus plegen al durft hij dat woord niet te gebruiken. Wel is hij meegeweest naar eerste controle en voorbereid op alle bijgaande vragen. Ook wil hij foto's ontvangen als de baby er is en wil hij contact gegevens blijven uitwisselen zodat baby later wel weet wie zn vader is. Helaas hebben we sinds die eerste controle geen contact meer gehad al 2 weken nu.
Ik zit nogal met de hele situatie. Graag zou ik zien dat hij bijdraait en wel vader wil zijn al is het op afstand. Ik weet niet goed wat ik moet kiezen voor mn baby. Ook merk ik dat ik tijdens mn zwangerschap meer gevoelens ontwikkeld heb voor hem. Lastig zo'n zwanger lijf met al die hormonen.

Bij mijn 3e zoon (andere vader als de oudste 2) had ik bijna 2 jaar een relatie' toen ik zwanger bleek te zijn was zijn reactie (baby eruit of ik eruit) het enige wat ik zei was oke doei.
Hij wou ook dat ik een foto zou opsturen' dit heb ik nooit gedaan' ben er altijd eerlijk over geweest tegen mijn zoontje dus mijn zoon weet ervan.
9 jaar later kwam hij me opzoeken' dat hij zijn zoon wou zien en mijn zoon kwam ff kijken wie daar aan de deur stond.
Toen ik zei dat is je echte vader' zei mijn zoon oh dat is fijn voor hem maar ik heb al een vader die er wel altijd voor me is dus ga maar weg.
Inmiddels is mijn zoon bijna 11 en ik heb 7 jaar een vaste relatie die mijn zoon ziet als zijn eigen kind.
Wij vrouwen zijn sterker dan je denkt dus volg je gevoel.
En dat je gevoelens voor de vader hebt dat kan heel goed' er groeit een mensje in jou die jullie samen hebben gemaakt.
Maar als je die kleine in je armen hebt' zou dat gevoel onmiddellijk voorbij zijn' misschien al wel eerder.
Een moeder en haar kind kunnen de hele wereld aan' dus ook jij.

Hoi, 
ik moet al bijna bevallen, ik had een relatie van een kleine half jaar toen ik zwanger bleek te zijn.. Hij is ook mee geweest naar de eerste controle en verder had die er niet zo veel zin meer in, hij vertelde mij dat die er niets meer mee te maken wilde hebben.. nu 9 maanden later hebben we geen contact meer gehad, inmiddels heeft hij ook al weer een nieuwe vriendin. Ik vond dit in het begin heel erg moeilijk want hoe ging ik dit nou alleen doen ( ik ben 21 jaar en woon nog thuis) eerste 4 maanden waren een hel, nu gaat het prima met me, ik zou het niet anders meer willen. Ik snap dat je in de war bent en door die hormonen nu ook misschien nog gevoels begint te krijgen, maar die gaan vanzelf weg !! Een vader hoort er voor zijn kind te zijn !! Over het contact en de foto's zou ik me niet zo druk maken.. je moet kijken wat voor jou tegen die tijd goed voelt 

groetjes

hallo.

ik las je berichtje en wil toch even ook wat zeggen. ik kom niet uit zn situatie maar ik vind het erg vervelend voor jou!
Je hoort het steeds vaker dat mannen afkeren als hun vriendin zwanger is. Gelukkig is een moeder daarom ook een moeder en zal de band tussen moeder en kind nooit het zelfde zijn als vader en kind. Jij draagt uiteindelijk het kind 9 maanden lang en weet hoe het voelt vanaf dag een.

ik vind het raar dat hij niks te maken wil hebben met het kind maar wel een foto wilt. die had hij van mij echt niet gekregen. als hij er voor kiest om uit jullie leven te gaan nu al dan kiest hij er ook voor dat jij bepaald of jij hem wel of geen foto stuurt. Ik zou het dus echt niet doen! hopelijk draait hij nog bij....

hallo.

ik las je berichtje en wil toch even ook wat zeggen. ik kom niet uit zn situatie maar ik vind het erg vervelend voor jou!
Je hoort het steeds vaker dat mannen afkeren als hun vriendin zwanger is. Gelukkig is een moeder daarom ook een moeder en zal de band tussen moeder en kind nooit het zelfde zijn als vader en kind. Jij draagt uiteindelijk het kind 9 maanden lang en weet hoe het voelt vanaf dag een.

ik vind het raar dat hij niks te maken wil hebben met het kind maar wel een foto wilt. die had hij van mij echt niet gekregen. als hij er voor kiest om uit jullie leven te gaan nu al dan kiest hij er ook voor dat jij bepaald of jij hem wel of geen foto stuurt. Ik zou het dus echt niet doen! hopelijk draait hij nog bij....

Hallo, ik ben 36 en ook ongepland zwanger. Ben getrouwd en hebben zoon van 10.
was schrikken toen menstruatie uitbleef. Bloedtest bracht helderheid.
mijn man wil liever dat ik kindje laat weghalen want hij vindt zich te oud. Hij begon wel bij te draaien maar nu gooien schoonouders roet in het eten. Zij zijn niet blij want hun leven gaat ook veranderen terwijl ik niks vraag qua opvang.
daarnaast probeert zijn broer & vriendin al 5 jaar kinderen te krijgen zonder resultaat en gingen ze vr dit kind wel zorgen.

hoe zouden jullie dit aanpakken?
ben zo bang ... Dit is iets tss man & vrouw - hier moet niemand tss komen.

alle raad is welkom!
Liefs

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nog eens rustig nadenken. Heb gelukkig nig even de tijd voor de baby er is.
Caro ik hoop dat jij ook de juiste oplossing vind. Denk vooral wat jij van abortus vind. Ga op jou gevoel af en als je maar iets twijfelt niet doen. Hoop dat je de juuste keuze kan maken.

Terug
Bovenaan