Ongepland zwanger geen relatie

Nu dat ik weet dat ze met zn 2e zijn heb ik ook t idee dat papa minder belangrijk is als ze groter worden. Ze hebben elkaar. Al wordt t voor mij wel dubbel zo zwaar maar daar wil ik nog even niet aan denken.

Heb niet heel veel last van kwaaltjes. Wel elke avond misselijk na warm eten al begint dat wel minder te worden de laatste 2 weken. Weet ook beter wat ik wel en niet moet eten. Aardappels zijn bv een no go dan ben ik zoiezo misselijk. En elke avond als ik op bed lig krijg ik soort van spannings gevoel in mn baarmoeder. En als ik mn hand erop leg zakt het weg. Zelf denk ik dat het miss een voorloper is op beweging voelen. Omdat ze met 2e zijn nemen ze toch dubbel zoveel ruimte in.

De welbekende vermoeidheid heb ik ook maar of die erger is dan bij 1 baby weet ik niet. Heb geen vergelijkingsmateriaal. En heb lichamelijk vrij zwaar  werk dus kan het ook daarom vermoeiend zijn.
Ben 11 april uitgerekend maar ze worden met 38 w gehaald zei gyn als ik dan nog zwanger ben. Dus in maart zijn ze er waarschijnlijk al.

Dvl heb jij ook een tweeling? Hoe is jou ervaring tijdens je zwangerschap?

Fijn dat je kwaaltjes meevallen! Het eet ding komt bekend voor, was tussen week 5 en 11 het ergste bij mij. 
Klopt ook idd, dat tweelingen samen al een hele sterke band hebben. Mn twee beste vriendinnen zijn een tweeling, vind dat altijd bijzonder om te zien. 
Ik ben 15 weken zwanger van de eerste, is er maar eentje! Heel beroerd geweest maar nu geniet ik en overheerst het blije enthousiaste gevoel. 
Dus nee, geen tweeling herkenning dus, maar had je bericht vanaf gevolgd en leefde met je! 
Via dit forum zit ik in een Facenbook groep met andere aanstaande mama's die in Maart zijn uitgerekend. Leuk om daar ervaringen te lezen, in mijn vriendenkring ben ik de eerste (ookal ben ik 30;)) aaaallerlei situaties/achtergronden, misschien ook wat voor jou zo'n groep, de maart of april versie (die bestaat vast ook)

Hallo dames,
Was op zoek naar een topic als deze en dus gevonden! Niet kunnen slapen aangezien ik nog steeds een beetje in shock ben na de (Jawel!) 3 positieve zwangerschapstesten van vanmiddag. Zal even bij het begin beginnen...
In mijn geval zwanger geworden na een 'eenmalig foutje'. Iets wat helemaal niet bij mij past en ook nooit eerder heb gedaan, maar deze keer heb ik me na een superleuk feestje toch laten gaan... Met nu dus alle gevolgen van dien. Na een paar dagen overtijd en toch wel wat vreemde kwaaltjes toch maar een paar testen gehaald. Vanmiddag bij thuiskomst direct gedaan en op de bank gaan zitten wachten met het idee dat het wel mee ging vallen. Toen de tijd eenmaal verstreken was en ik de test van de kast pakte leek de grond even onder mijn voeten weg te zakken en begonnen mijn handen toch wel heel erg te geven, een lichte streep... Maar het is een streep! Nog een test gedaan en jawel, weer een lichte streep. Daarna nog een digitale test van Clearblue gedaan en ook die vertelde mij hetzelfde: zwanger! 
Uiteraard ben ik na dat moment contact gaan zoeken met mensen die heel dichtbij mij staan en uiteindelijk ook met 'de dader' en ook zij: geshockt. Geen relatie, eenmalig sex en vervolgens zwanger.. Dat zijn volgens sommige mensen, waaronder 'de dader', toch wel redenen voor abortus. Misschien logisch, aangezien dat ook als eerste door mij heen ging. Maar nu alles beetje voor beetje begint te landen... Ik bedoel... Er groeit een baby in de mij, weliswaar niet gepland en niet ontstaan uit liefde, maar het is er wel! De dader in kwestie wil er niets van weten en ziet mij het liefst abortus plegen (daarom noem ik hem ook dader en geen vader). Maar ik... Ik begin na een heel goed gesprek met mijn beste vriendin, toch te twijfelen aan een abortus. Ergens in mij roept een stemmetje: doe het niet als je twijfelt! Dan maar in mijn uppie de strijd aan gaan en dat kleine mensje op de wereld zetten... Of is dat egoistisch tegenover de dader? Zelf weet ik even niet meer wat ik moet denken en ben daarom ook benieuwd wat andere mensen van zo'n situatie denken.. Ik hoor graag jullie mening/verhaal.

Liefs Jo (en ?)

Dieneke, wat fijn dat je er nu zo'n positief gevoel bij hebt! Ik hoop dat je kan genieten van je zwangerschap en het vooruitzicht van 2 prachtige cadeautjes!
Jo, dat moet een schok zijn zeg! Ik heb met dit onderwerp zelf geen ervaring, ik ben nu bijna 12 weken zwanger samen met mijn man, maar wat ik wel kan zeggen is dat het echt mijn droom is om mama te worden. Als ik dus in een andere situatie zwanger was geworden zou ik er 100% voor gaan. Dit kan ik hele makkelijk zeggen, aangezien ik een hele fijne achterban heb die altijd voor mij klaar zou staan. Mocht je twijfelen over een abortus zou ik adviseren om het niet te doen, ik denk dat je hier ook volledig achter moet staan om geen spijt te krijgen! Ga bij jezelf na hoe een kleintje in je leven past. En overleg met je naasten hoe ze jou hierin bij kunnen staan. Nogmaals: ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar ik hoop dat je er een beetje steun uit kan halen. 

Lieve groetjes!

Dieneke, wat fijn dat je er nu zo'n positief gevoel bij hebt! Ik hoop dat je kan genieten van je zwangerschap en het vooruitzicht van 2 prachtige cadeautjes!
Jo, dat moet een schok zijn zeg! Ik heb met dit onderwerp zelf geen ervaring, ik ben nu bijna 12 weken zwanger samen met mijn man, maar wat ik wel kan zeggen is dat het echt mijn droom is om mama te worden. Als ik dus in een andere situatie zwanger was geworden zou ik er 100% voor gaan. Dit kan ik hele makkelijk zeggen, aangezien ik een hele fijne achterban heb die altijd voor mij klaar zou staan. Mocht je twijfelen over een abortus zou ik adviseren om het niet te doen, ik denk dat je hier ook volledig achter moet staan om geen spijt te krijgen! Ga bij jezelf na hoe een kleintje in je leven past. En overleg met je naasten hoe ze jou hierin bij kunnen staan. Nogmaals: ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar ik hoop dat je er een beetje steun uit kan halen. 

Lieve groetjes!

Jo, dat moet een schok zijn zeg! Ik heb met dit onderwerp zelf geen ervaring, ik ben nu bijna 12 weken zwanger samen met mijn man, maar wat ik wel kan zeggen is dat het echt mijn droom is om mama te worden. Als ik dus in een andere situatie zwanger was geworden zou ik er 100% voor gaan. Dit kan ik heel makkelijk zeggen, aangezien ik een hele fijne achterban heb die altijd voor mij klaar zou staan. Mocht je twijfelen over een abortus zou ik adviseren om het niet te doen, ik denk dat je hier ook volledig achter moet staan om geen spijt te krijgen! Ga bij jezelf na hoe een kleintje in je leven past. En overleg met je naasten hoe ze jou hierin bij kunnen staan. Nogmaals: ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar ik hoop dat je er een beetje steun uit kan halen. 

Lieve groetjes!

Dieneke,
ik heb al een keer eerder gereageerd maar ik was nieuwschierig hoe het ging dus ik dacht lees even mee en nu zie ik dat je zwanger bent van een tweeling! WOW! ik heb net een tweeling van bijna 7maanden en het zijn 2 zulke lieve moppies die ik echt niet kan missen.
Ik ga je niet ontmoedigen en alleen maar aanmoedigen want tweelingen zijn echt heel bijzonder maar je gaat het wel ff pittig krijgen hoor in je eentje met 2 prullekes.. als je tips of spullen nodig hebt tegen de tijd kan ik misschien helpen met iets?!

gr karlijn

Terug
Bovenaan