Caro, het is toch te gek dat je weer zwanger bent geworden? Zo jammer dat zo een blij nieuws niet blij wordt ontvangen. Ik kan me de reactie van je vent wel voorstellen, die dacht van alle luiers af te zijn, maar hij is zeker niet te oud! En jij ook niet! Er zijn mensen die hun eerste kind rond pas de 40 krijgen, dus 'te oud' is een zwak excuus. 'Geen zin' is denk ik eerder wat hij bedoeld.
Een vriendin van een vriendin van mij had een dochter van 8 en kreeg toen op haar 41e haar tweede, een zoontje. Ze zegt dat het allemaal zo veel relaxter is. Niet alleen omdat het haar tweede is, maar ook omdat ze nu ouder en wijzer en zekerder is van zichzelf. Alleen lichamelijk is het ietsje zwaarder, maar mentaal fietst ze zo door alle luiers, voedingen en huilbuien heen. Met andere woorden, het gaat haar JUIST makkelijker af nu ze ouder is, dat zal bij jullie vast ook zo zijn, en dat moet je denk ik proberen duidelijk te maken aan je man.
Bovendien, hoe leuk dat jullie zoon straks een grote broer is? Mochten jullie later oud en dement zijn en er moet voor jullie worden gezorgd, zijn ze in elk geval met zijn tweetjes en staat jullie oudste er niet alleen voor. Ook een fijne gedachte. Misschien beetje raar (en niet beledigend bedoeld naar de mensen die bewust voor 1 kind kiezen), en zeker niet DE reden om voor een tweede te gaan, maar wel iets om over na te denken en eventueel mee te laten wegen in je besluit.
Succes