Ongepland zwanger geen relatie

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nog eens rustig nadenken. Heb gelukkig nig even de tijd voor de baby er is.
Caro ik hoop dat jij ook de juiste oplossing vind. Denk vooral wat jij van abortus vind. Ga op jou gevoel af en als je maar iets twijfelt niet doen. Hoop dat je de juuste keuze kan maken.

Hallo dames,
Gelukkig heb ik geen van dit alle meegemaakt maar ik sta elke keer weer te kijken hoe al die vaders kunnen reageren. Jullie zijn er met zijn 2e verabtwoordelijk voor dat jullie zwanger zijn geraakt en dan de moeder met de "lasten" dragen! Ik word zo moe van die mannen en denk dan maar dat ze het niet kunnen dus kun je ze er maar beter niet bij hebben! 
Ik wens jullie allemaal heel veel.succes ten eerste met jullie beslissingen.. abortus toch houden met of zonder papa. 
Caro.. jij zitook.moeilijk zeg! Jij en je man moeten is een keer een weekendje weg en.met zijn 2e zonder telefoons (dus schoonfamilie)  en daar met zijn 2e uitkomen. 

Caro, het is toch te gek dat je weer zwanger bent geworden? Zo jammer dat zo een blij nieuws niet blij wordt ontvangen. Ik kan me de reactie van je vent wel voorstellen, die dacht van alle luiers af te zijn, maar hij is zeker niet te oud! En jij ook niet! Er zijn mensen die hun eerste kind rond pas de 40 krijgen, dus 'te oud' is een zwak excuus. 'Geen zin' is denk ik eerder wat hij bedoeld.

Een vriendin van een vriendin van mij had een dochter van 8 en kreeg toen op haar 41e haar tweede, een zoontje. Ze zegt dat het allemaal zo veel relaxter is. Niet alleen omdat het haar tweede is, maar ook omdat ze nu ouder en wijzer en zekerder is van zichzelf. Alleen lichamelijk is het ietsje zwaarder, maar mentaal fietst ze zo door alle luiers, voedingen en huilbuien heen. Met andere woorden, het gaat haar JUIST makkelijker af nu ze ouder is, dat zal bij jullie vast ook zo zijn, en dat moet je denk ik proberen duidelijk te maken aan je man.

Bovendien, hoe leuk dat jullie zoon straks een grote broer is? Mochten jullie later oud en dement zijn en er moet voor jullie worden gezorgd, zijn ze in elk geval met zijn tweetjes en staat jullie oudste er niet alleen voor. Ook een fijne gedachte. Misschien beetje raar (en niet beledigend bedoeld naar de mensen die bewust voor 1 kind kiezen), en zeker niet DE reden om voor een tweede te gaan, maar wel iets om over na te denken en eventueel mee te laten wegen in je besluit.

Succes

Oh wow Dieneke! Gefeliciteerd:) Snap dat dat even keihard schrikken is. 
Benieuwd naar je verdere situatie, heb je steun van familie & vrienden? Het wordt pittig maar je kan het hoor! 
En is er contact met de vader geweest de laatste tijd? 
Hoop dat het idee met tijd gaat wennen. Jeetje, 2 kleintjes in je buik:)

Eigenlijk ben ik best wel blij. Familie en vrienden staan achter me en helpen me waar het lukt. Nu nog niet veel hulp nodig maar dat zal nog wel veranderen. 
Papa heeft er weinig gevoel bij. Nog wel contact gehad maar minimaal. Veranderd helaas niets in de situatie. Hij vind t vooral grote grap.
Acht t is nu niet wij 2e tegen hele wereld maar wij 3e ?. Heb me voorgenomen om vooral te genieten en elke hindernis te nemen waar ik voor kom. Niet vooruit kijken maar alles maar voor me laten komen. Mijn 2 cadeautjes zijn zo welkom.

Goed om te horen, je staat er supersterk in. 
Ook heeeel fijn dat je lieve vrienden & familie hebt, voor jou & voor de kleintjes straks ook. Benieuwd hoe de papa reageert als ze er zijn straks, maar voor nu goed dat jij zo'n duidelijke keus hebt gemaakt.
Heb je een uitrekendatum gekregen? En extra last van kwaaltjes ivm hoge hcg? 
Bij mij waren de kwaaltjes rond 12/13 weken een stuk minder. 
Geniet van t blije gevoel:)

Terug
Bovenaan