Ongepland zwanger, man wil het niet

En dat is jouw goed recht. Echter dit opdringen aan een ander is dat zeker niet. Dat anderen geen kinderen kunnen krijgen is en mag nooit een reden zijn om zelf geen abortus te laten doen. Dan mogen mensen met meer geld ook geen dure auto, omdat anderen dat niet kunnen betalen enz. Abortus is en blijft een persoonlijke keuze.

Iedereen die ik ken die abortus heeft gekozen, heeft er een spijt of zelfs traumaklachten aan over gehouden en dat zijn vooral vrouwen die er bewust voor gingen. Bij jou hoor ik veel twijfel en dat lijkt me dan nog zwaarder.
Ik ben pro abortus in bepaalde gevallen, maar ik denk dat het iets is waar een heel verwerkingsproces aan vast zit en dat goed is om je te realiseren. Als je er voor kiest, neem er alsjeblieft ook mentale professionele hulp bij..

Je man is bang dat jullie relatie stukloopt bij nog een kind, maar het is ook realistisch dat de relatie stuk kan gaan lopen bij het weghalen, beseft hij dat? Wat als jij spijt krijgt/ het moeilijk verwerkt, terwijl hij op de "normale" manier verder wilt? Of jij hem op een moment kwalijk gaat nemen dat hij dit wou, etc?

Lijkt me heel lastig en heel veel sterkte met de keuze!

Terug
Bovenaan