ongepland zwanger van de derde

We hebben 2 dochters van 3 en 5. Al een tijdje heb ik het gevoel wel een derde te willen...
Mijn man heeft dit absoluut niet. Twijfel, twijfel spiraaltje eruit, toch maar weer aan de pil. De laatste maanden hink ik ook op twee gedachten... Het is wel leuk een derde, maar....financieel, praktisch... misschien is het ook wel goed zo met 2 prachtige gezonde meiden...en kan ik hier ook gewoon tevreden mee zijn.
Maar nu in de tweede maand van de pil heb ik het gevoel dat ik toch zwanger ben geraakt.... Over drie dagen moet ik ongesteld worden... Heb al een test gedaan en er kwam een heel licht roze streepje en tsja bij een derde herken je het gewoon wel of het raak is of niet. Hoe kan dit?? De pil is toch 99 komma zoveel procent betrouwbaar. Ben jaren eraan geweest voor de eerste! En ik ben 'm niet vergeten, niet ziek geweest, geen antibiotica of i.d.

Heb het gelijk wel aan m'n man verteld...en die was echt niet blij. Hij wil ECHT GEEN derde...
Ik hinkte wel op 2 gedachten, maar om het af te laten breken.....
 
Er zijn meer vrouwen die zwanger worden door de pil heen. Bij een vriendin gebeurde het 2x dus miss heb je een te lichte pil.

Lastig als je man echt een derde wil maar als je het ook niet weg wil/kan laten halen heb je niet veel keus denk ik. Miss moet ie even aan het idee wennen. En waar er 4 eten kan er ook wel een 5e mee eten neem ik aan? Wij hebben het ook niet breed, kunnen goed leven hoor dat wel ,maar toch wilde ik graag een 2e.

Heb je alle spullen nog? Dat zou iig al schelen.

Ik wens je iig veel succes met alles!!

xx
 
bij mij kwam nr3 ook door de pil heen, je man moet misschien nog echt aan het idee wennen.mijn man was ook overrompeld maar is nu stapel op haar en ondertussen zelfs een nr 4 gekregen. hoop dat het goed komt. geef hem de tijd om te wennen aan het idee
 
Je zegt zelf pas in de 2e maand van de pil te zitten, voor zover mij altijd was verteld is de pil pas op zn betrouwbaarst als je 3 maanden hebt geslikt. Misschien is dat anders met elke pil hoor, maar dat ik wat ik weet.

Dat jij wel met het idee van een 3e worstelt en hij er echt niet aan wil is wel heel lastig, je zit natuurlijk nog in het prille prille begin maar ja je moet dan wel zo snel mogelijk besluiten wat te doen en naar je huisarts gaan natuurlijk, maar ik gok dat je zover zelf ook wel was, hihi :)

Veel succes ermee, wat je/jullie ook besluit(en) te doen.
 
he meis ten eerste van harte gefeliciteerd, het is zeker ff chrikken, voor jou is het leuk omdat je al aan een derde zat tedenken maar je man moet denk ik nog aan wennen.

Normaal als je tijdje gestopt bent met de pil en spriraaktje had en daarna toch weer aan de pil moet je lichaam eerst de hormonen in je lichaam opnemen voor dat het echt veilig is.

Maar als je man nooit een derde gewild had waarom zijn jullie dan gestopt met spiraal neem aan dat je man hier vanaf wist en dus mee in stemde dat je aan de pil ging.Zoja dan weet hij ook dat een pil een kleine procent kans heeft op zwangerschap maja kweet niet hoe dat bij jullie gelopen is, ik hoop dat jullie eruit komen.

Liefs en s6 ermee
 
Mijn vk zegt dat de eerste pilstrip niet veilig is, zo is het bij jou dus gebeurd dat je toch zwanger bent geraakt. En ja... ik zou zeggen wie vrijt loopt risico. Dus als het dan toch door anti-conceptie heen een zwangerschap ontstaat, lijkt het mij geen optie om het weg te laten halen. Dit kindje moet er komen, ondanks jullie pogingen het te voorkomen... als dit niet zo hoort te zijn dan weet ik het niet meer.

Dus ja... ik vind dat je man ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen. alleen door niet te vrijen loop je geen risico... en hier kun jij niks aan doen en het kindje al helemaal niet. Het is even wennen, maar wedden dat ie er straks blij mee is??

Sterkte!
 
He meid,

Hier een mama van twee kindjes van 5 en 2,5 en op het punt te bevallen van nr 3.. Ik wilde altijd graag een derde, mijn man, net als bij jou, niet. Onze tweede slaapt pas korte tijd fatsoenlijk snachts en hij vond mijn leeftijd een bezwaar.. Afgelopen kerst verbaasde hij me door te zeggen dat hij toch een derde wilde.. Toen was ik degene met twijfels, had echt al afscheid genomen van het idee en wilde ook eigenlijk niet meer.. Ik schrok dan ook toen ik in een keer zwanger bleek.. Heb er aan moeten wennen maar alles van de vorige twee kwam weer terug en nu vind ik het echt een kadootje. Mijn twee meiden vinden het fantastisch en waar je er twee kunt opvoeden kun je er ook echt drie groot krijgen. Praktisch? Ach, dat redt zich allemaal. De meiden slapen nu samen en vinden het fantastisch (de jongste slaapt eindelijk door!). We hebben wel een grotere auto moeten aanschaffen (hele oude bak waar we bijna niks bij hoefden te doen) en een bakfiets (tweedehands en de familie was blij dat ze een kado hadden om te geven). Ik had wel alles nog bewaard aan babyspullen maar had anders ook wel van veel mensen wat kunnen lenen/krijgen. Dus ik zou zeggen: geniet er vooral van!!
Liefs, mvtwee
 
Ik ben ongepland zwanger van nummertje 3.
Maar zie het zelf echt als een kadootje.
Ikhad zelf het gevoel zwanger te zijn en zei dit tegen een vriendin van me en die had nog een test in huis dus die gedaan en heel vaag 2 strepen.
Ik gauw naar de apotheek en een digitale test gehaald en daar stond na 3 minuten ZWANGER 1-2
Ik heb echt heel hard staan te shaken maar toen mijn mannetje thuis kwam (die eigenlijk ook geen derde wilde) en zei dat hij het hartstikke leuk vond en dat we maar moesten gaan klussen in huis vond ook ik het helemaal super.

Het komt goed
 
Terug
Bovenaan