ongepland zwanger van de derde

Hoi,
Tja ik vind dat je er wel alllebei echt moet achter staan. Dus ik zou als ik jou was in gesprek gaan met je man. Wat zijn jullie voors- en tegens voor een derde? En dan snel een knoop door hakken.
Je zit nu nog vroeg in de zwangerschap en dan is het fysiek gezien een abortus minder heftig dan na een langere tijd. En psychisch, tja dat weet je nooit van te voren.
Heel veel sterkte met een keuze te nemen. Dit is absoluut geen simpele!
Liefs,
Mar
 
Klinkt misschien lullig, maar als hij echt geen derde wilde had hij zich toch kunnen steriliseren? Is misschie kort door de bocht, maar waarom zijn wij vrouwen (kennelijk) alleen verantwoordelijk voor de anticonceptie. Mijn man wil echt geen derde en heeft zich inmiddels laten steriliseren. Hij vond dat ik genoeg poespas aan mijn lijf gehad had met jarenlang de pil, 2 zwangerschappen, 2 miskramen en een spiraal tussendoor.

Ik denk dat hij wel aan de zwangerschap gaat wennen hoor. Het was vast de eerste schrik.
Toch gefeliciteerd met jullie 3E zwangerschap!
 
Ik vind dat het kindje er gewoon moet komen. Je bent er toch allebei bij geweest?
Achteraf nadenken of een kindje wel of niet gewenst is, vind ik erg raar. Als je zo kort na de pil al zonder extra bescherming klust, loop je risico. Dit staat immers ook in de bijsluiter van de pil.

Weghalen is voor mij absoluut geen optie, maar misschien komt dat, omdat wij zelf al ruim 2 jaar bezig zijn zonder resultaat...

Accepteer het kindje en wees gelukkig met het feit dat jullie over 9 maanden nog een beeb hebben.

Wat is de echte reden dat jullie geen kindje meer willen? Financieel, ruimte of alleen het 'niet meer willen'?? Zolang dit in orde is, vind ik het geen optie om het weg te laten halen.

Succes met het nemen van de beslissing.
 
Ik ben het wel eens met daycey. Maar ook geen ruimte hebben, het niet meer willen en de financien vind ik geen reden om het weg te laten halen. Al zou dat niet op orde zijn. Ik ben van mening dat er altijd wel een oplossing is. Vroeger konden ze het ook dus waarom nu niet.

Ik vind gewoon dat je man zijn verantwoordelijkheid moet nemen en niet zeuren, dan had ie m in zijn broek moeten houden.

xx
 
zoals ik al zei, de meeste lezen denk ik erover heen, ben je van spriraal naar de pil gegaan, waarom? als je geen kinderen meer erbij wilt waarom risico lopen om de pil te nemen, je man zal je daar echt wel in mee gestemd zijn en dat je het niet zonder zijn weten weg heb laten halen het spiraal.

Dus ik snap dat jij het wilt maar als je man in stemt om de pil teslikken in plaats van spiraal dan weet hij voldoende dat er risico's aan vast zitten, dus stemt hij in dat er kans is op een derde kindje.

Meis we doen dit niet om je klote telaten voelen of schuld gevoel , ik kom misschien heel bot over maar is niet mijn bedoeling ik lees je evrhaal en zo zie ik het .

sterkte ermee en s6 met keuze maken

liefs
 
@mama1981, dat zijn idd ook geen redenen. Ik bedoelde het meer als dat niet op orde is, je daar aan moet werken. Als het echt niet op te lossen is, is altijd adoptie nog een optie... maar als derde kindje die ja dat niet snel denk ik...

Zitten we op 1 lijn!
 
Ik denk dat alleen jullie de beslissing kunnen nemen. En niemand hier kan dat voor je doen hoe moeilijk ook. En iedereen kan nog zeggen van je moet dit of dat maar een ander heeft makkelijk praten die staan niet in jou schoenen. Maar welke beslissing het ook wordt zorg wel dat je er achter staat. Want je man is echt niet de enige die daarover beslist. Hij was er immers ook bij toen het gebeurde. Suc6!
 
Sorry hoor, maar vind het allemaal nogal kort door de bocht; financien etc geen redenen om t weg te laten halen?! laat ik voorop stellen dat ik in principe echt geen voorstander ben van abortus en ja waar er 2 kids kunnen eten moet 3 ook wel lukken; ook mee eens, maar daar stopt t toch niet bij?! denkt er niemand na over bv evt studie of zo? wil ik niet zeggen dat dat door slag gevend is/ moet zijn, maar ja, of je er 2 of 3 op een universiteit hebt zitten, valt ook onder kopje 'financien' ?

Succes met je keuze, is niet makkelijk!
 
Terug
Bovenaan