Ongepland zwanger van derde

Dank jullie wel voor jullie open en eerlijke reactie! Waardeer ik enorm!!!!Gisteravond lag ik huilend en al al vroeg in bed vandaag had ik de kinderen en heb gezocht en gekeken naar abortus en nee daar werd ik niet al te vrolijk van! Vind het al erg genoeg om hier te zeggen dat ik er überhaupt naar gekeken/gezocht heb!!!Maar vanavond nog een gesprek gehad en hij blijft stellig zeggen: ‘ik wou er altijd maar twee en geen drie’. Vanavond nog gechat met een hulp(nood)instantie en eerste contacten met een abortuskliniek zijn al gelegd ik sta er echt 50/50 in, de punten die mijn vriend op noemt (voornamelijk financieel) werken zwaar. Maar allen al te denken dat ik het erg moet gaan laten halen met een vroegtijdige/abortus, hakt er héél hard in! En ja we weten het nog maar net 1 dag, en vele reactie (dank jullie wel daarvoor!!!!) zijn nog een week wachten en het er dan nog eens over te hebben. Maar ik weet oprecht niet of ik dat kan, kijk naar vandaag, had moeten werken (ben zelfstandige) maar kon me er ECHT niet toe aan zetten. Hoe moet ik dit nog een week volhouden?

Wat rot dat je je zo voelt. Hopelijk vandaag wat beter.

Hoe zou je er in staan als je vriend er wel volledig voor wil gaan?
Dat is namelijk iets wat bij mij heel zwaar woog. Een abortus moet je zélf ook echt achter staan vind ik.

Je kunt ook terecht bij Fiom voor gesprekken over ongeplande zwangerschap. Zij helpen je (zonder hun eigen mening) ook een keuze te maken

Als je vriend éccht niet nog een derde kindje wilde had hij maatregelen kunnen nemen?
Nu is het eenmaal zo en zal hij toch het gesprek met jou aan moeten gaat in plaats van alleen maar aangeven dat hij het niet wil. Volg je gevoel, wat zou jij kiezen als hij wel enthousiast was?

Hier een beetje in dezelfde situatie. Ook opgepland zwanger van de 3e. Mijn andere 2 kindjes zijn 2 en 1 jaar. Het was ook enorm schikken dat ik een positieve test in handen had. Mijn man heeft net een nieuwe baan en zijn net klaar met verhuizen/ verbouwen. Ook dit hadden wij niet zien aankomen. Ik heb ook heel erg getwijfeld omdat ik zelf niet hersteld ben van mijn vorige zwangerschappen en daar nog elke dag last van heb. Toch hebben we er voor gekozen om er voor te gaan en ben nu bijna 4 maanden zwanger. 
Ook bij mij waren de vragen hoe gaan we dit doen? Maar als we de zwangerschap zouden beëindigen krijgen we dan geen spijt? Ik heb gezegd ik denk eerder dat we spijt ervan zouden hebben om de zwangerschap af te breken. Nu ben ik van mening waar er 2 kunnen eten kunnen er ook 3 eten. En ja financieel kan het lastig zijn maar tegenwoordig kan je het net zo duur maken als je wilt. Denk bijvoorbeeld aan een weggeefhoek of kringloopwinkel. 

Dames heel erg bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ben al een beetje van de shock af en wij hebben nu afgesproken het er even niet over te hebben en er begin volgende week weer eens over te hebben. Zo kunnen we alle twee nadenken en het nog laten 'landen' zeg maar. 

@MommyFaye we hebben het inderdaad wel eens over sterilisatie gehad omdat ik daarover begon, maar hij zag dat totaal niet zitten nog. 

@Veermar dank je wel voor jouw verhaal en inderdaad wel beetje dezelfde situatie. En wat goed dat jullie er uit zijn gekomen! Het stukje spijt heb ik ook heel erg, plus dat ik ook echt doodsbang ben voor een eventuele abortus....

Het is echt een rollercoaster, ene dag sta ik op en denk ik 'ja we gaan ervoor' maar dag daarna sta ik bijvoorbeeld weer in lichte paniek op.

Net heb ik ook nog een kv test gedaan, want ik voel niet zoveel meer (nu hoeft dat niks te zeggen I know), maar ik twijfel nu ook wel over de oploop? Ik weet alleen niet hoe ik een foto kan toevoegen vanaf mijn mobiel?

Hoi,

Volgens mij moet je dit doen via een website, maar weet zo een twee drie niet welke. Misschien even op google zoeken? 
Als ik je zo hoor, weet je eigenlijk wel wat je wilt.... Maar goed, kan anders overkomen via dit forum.

Heel veel sterkte in ieder geval met het maken van de keuze!

Terug
Bovenaan