Ongewenst zwanger. Man /kids willen het niet

<p>Hoi allemaal, </p><p> </p><p>Ik sta voor zo'n moeilijke keuze! </p><p>Ik ben ongewenst zwanger van de 4de  Ik ben 38 jaar financieel niet breed en woon klein. Mijn 2 oudste kids delen een kamer (jongen en meisje) </p><p>Mijn man was gelijk duidelijk dit gaan we niet redden. Ik weet dat hij ergens wel gelijk heeft, maar ik vind het zo moeilijk om de keuze te maken om het af te breken. Ik word ook niet echt begrepen. Ik weet echt niet wat ik doen moet  </p><p> </p>

Normaal zou ik zeggen volg je gevoel. Maar bij jou spelen er zoveel meer factoren mee, zoals je zelf ook al aangeeft. Is het bij jou ook ongewenst of in jouw geval alleen ongepland? Dat het vanuit je man ongewenst is, is duidelijk. Hij heeft ergens ook wel een punt natuurlijk. Als je het nu al niet breed hebt, maakt een derde kindje het niet gemakkelijk. Zeker omdat je schrijft dat je andere twee kinderen al op 1 kamer slapen. Maar aan de andere kant snap ik jouw gevoel ook. Jij beseft je wat er in je buik groeit, jij hebt daar al een emotionele band mee. Daar heeft je man dan weer helemaal geen besef van.
Ik weet dat het heel moeilijk is, maar je moet echt heel goed nadenken wat je wilt, maar ook wat goed is voor jullie gezin. Er zijn altijd instanties die je kunnen helpen, mocht je in geldnood komen. Maar er zijn ook gevolgen op de langere termijn. Hoe gaat je relatie straks zijn als je besluit om het te houden? Maar ook als je besluit om het weg te halen? Wat gaat dat met jou doen? Kun je daar vrede mee hebben, of ga je dat je man altijd kwalijk nemen? Heb je iemand in je omgeving met wie je dit kunt bespreken en je gevoelen en gedachten bij op een rijtje kunt zetten? Misschien de praktijkondersteuner bij de huisarts? Succes!!!

Moeilijk, abortus is niet wat je wil maar als je nu al amper in je huis past en rondkomt.. helaas moet je daar ook aan denken. Mij helpt het altijd om alles op te schrijven. Maar als man en kids er niet positief tegenover staan kan het nog best zwaar worden.. sterkte met je keuze.

Wat een lastige situatie zeg. Zet alles even op een rijtje met de voor en nadelen maar maak ook een begroting van de extra kosten die gaan komen. Misschien heb je nog spullen van je andere kinderen die je kunt hergebruiken. En anders kun je ook veel op marktplaats of bij de kringloop vinden. Misschien kun je per maand al een beetje geld apart houden zodat je straks al wat gespaard hebt voor de luiers en evt flesvoeding enz. 
Maak geen overgehaaste beslissing,  je moet zelf ook echt 100% achter je keuze staan. En blijf vooral met je man praten hierover,  ookal heeft hij zijn besluit al gemaakt. 

Aan de twee Gebruikers: Staat nergens dat ze dat niet heeft gedaan, beetje jammer om meteen te oordelen, vooral omdat het al zo zwaar is voor haar op dit moment. Get a life.
Aan Gabriel: Volgens mij zijn er twee nuttige tips gegeven hierboven. Blijf er ook met je man over praten zodat hij beter begrijpt wat voor een gevoel dit meebrengt voor jou. Ik wil je verder alleen sterkte wensen in het maken van je keuze... 

Terug
Bovenaan