Ongewenst zwanger. Man /kids willen het niet

Lastig en irritant als je je hier kwetsbaar opsteld en altijd mensen zijn met een oordeel... reageer dan niet of doe een onderzoek dan zou je zien dat het meerdere malen voorkomt dat de anticonceptie niet werkt. 
Sterker nog wanneer jij een bepaald gen heb dan werkt de pil niet eens.. maar goed 

buitenom dat zit je in een moeilijke situatie, je 3 kids en man spelen hierin een grote rol.  Meegerekend dat er nog vele kosten aan gaan komen studeren etc en het huis te klein is en waarschijnlijk geen mogelijkheid tot verhuizing? Hoe moeilijk het ook is zou ik dan toch kiezen voor het welzijn van mijn gezin. 
Heel veel sterkte met deze moeilijke keus. 

Wie zegt dat ze dat niet heeft gebruikt? En bovendien is ze al zwanger dus met de vinger komen wijzen heeft geen nut(meer). Makkelijk mensen te veroordelen maar je leeft en woont niet met ze. 

Succes met je keuze mama Gabriel. Zoals eerder wordt geadviseerd praat er eens met iemand erover. En weer met je man. Succes met je moeilijke beslissing( voor je hele gezin)❤

Ik zou het, hoe moeilijk ook, weg laten halen. Van nog een kind wordt niemand in jullie gezin beter. En wellicht aan je man vragen of hij zich laat steriliseren, kan dit niet meer gebeuren. 

Sommigen hier moeten zich echt kapot schamen hoe ze reageren. Iemand stelt zich kwetsbaar op, in een toch al moeilijke situatie. Wat gebeurd is is gebeurd, en ze vraagt om advies niet wat anders had gemoeten. 
Snap niet dat vrouwen elkaar zo makkelijk kunnen afbranden, lekker veilig vanaf je telefoon op computer. 

Ik wens je veel sterkte met je keuze, wat de uitkomst ook mag zijn. 

Wat een ontzettend lastige situatie... Ik zou eens voor jezelf alles op een rijtje zetten qua financien. Is het haalbaar? Wat gaat een vierde kindje extra kosten etc. Zo is het voor jou, als het gewoon echt niet mogelijk is, misschien makkelijker om te accepteren en anders heb je iets om aan je man te laten zien, als je toch besluit dat je het liever zou willen houden. 

Wat betreft de vriendelijke anonieme zeikerds: Ik heb áltijd netjes (goede) condooms gebruikt en ben de enige keer dat ik twijfelde of hij misschien gescheurd was direct datzelfde uur nog een morning after pil gaan halen en ik ben toch echt bijna 23 weken zwanger, dus willen jullie die opmerking anders even opnieuw proberen? ;)

Het blijft natuurlijk je eigen keuze maar ik zal je het verhaal van mijn ouders vertellen.
Mijn moeder werkte als meldkamer centraliste en leidinggevende funtie. Nou verdiende dus lekker. Mijn vader beroepsbrandweerman en ook niet slecht betaald. Mijn moeders loon ging op aan de vaste lasten en het loon van me vader was voor alle leuke dingen. Kortom we hadden niks te klagen met 4 kinderen.
Mijn moeder kwam er achter dat ze zwanger was van nummer 5. En indd  ongepland want ze wilde geen 5 de meer. Toen ze 10weken zwanger was werden er heel veel mensen ontslagen daar waaronder ook mijn moeder. Ze heeft heel lang getwijfeld. Uit eindelijk toch besloten om het kindje te houden. Mijn moeder zei altijd daarna waar er 4 kunnen eten kunnen er ook 5 eten. Ik sliep met mijn zus en broer op een kamer (omdat we het super gezellig vonden) 1 zusje lag appart en mijn andere zusje kreeg ook een eigen kamertje. Uit eindelijk is alles gewoon goed gekomen. Ze zijn er op achteruit gegaan met geld en hebben het een hele tijd ook echt niet breed gehad. Je van 7500 p.m samen gaat naar 3200 p.m is dat een flinke aanslag.
We hebben het gered en we zijn er niet minder op geworden. Volg je gevoel... welke keuze je ook maakt, het zal dan de juiste keuze zijn! 

Voor de mensen die een vooroordeel hebben:  get a life please! Ik werk in de apotheek en weten jullie wel hoeveel mensen zwanger worden ondanks een spiraal, de pil en condooms? Dus voorbehoedsmiddelen hebben NOOIT zekerheid. Het werkt 99,99 zeggen ze. Dus altijd 0.01 kans dat je toch zwanger raakt, had of kan jullie ook overkomen!

Voor Gabriel:
Ten eerste vind ik het heel goed dat je erover wilt nadenken. Zoals de andere al zeiden moet je de + en - kanten opschrijven en nadenken. En heel belangrijk met je man erover praten. Wat wil jij zelf? Denk daar eest over na, het groeit in jou buik dus jij voelt alles! Dat kunnen je man en kids niet voelen. Slaapt de jongste bij jullie op kamer nu? Heb je nog spullen van je kids? Of evt. die je kan lenen van vrienden famillie die spulletjes over hebben? Op MP kan je ze soms zelfs gratis meenemen, of voor een klein prijsje. Ook genoeg mensen die luiers etc gratis aanbieden, waaronder ik! Volg je gevoel zou ik zeggen, als je het niet wilt moet je het niet doen. Twijfel je? Dan zou ik het houden.. Later kan het je emotioneel heel erg raken. Praat erover, de 3 kids die je hebt zijn ook groot geworden toch? Dus waarom zou een 4e er niet bij kunnen? Heb je evt een zolder waarvan je een kamer kan maken? Ik hoop dat je eruit komt samen met je gezin.. Denk eerst aan jezelf! Veel sterkte en succes met je keuze
Liefs

Hoi Gabrielw,
wat lijkt me dit een lastige situatie voor jou. Ik denk dat het héél belangrijk is om met je man te blijven praten. Ik kan me voorstellen dat uit praktisch oogpunt voor hem de keuze snel is gemaakt, helaas zit er nog een enorme emotionele kant aan.
Neem geen overhaaste beslissingen, ik kan je alleen heel veel sterkte wensen.
Liefs!

Terug
Bovenaan