Ongewenst zwanger. Man /kids willen het niet

Hoi Gabriel,
zo’n kleine jaar geleden heb ik ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik zat wel in een ietwat andere situatie, want wij hadden toen 2 kinderen. Ik heb toen ik erachter kwam dat ik zwanger was eerst een dag of 2 met niemand gedeeld omdat ik in shock was en er eerst voor mezelf over wilde nadenken hoe ik dit ging aanpakken.. of ik het aankon en wat ik wilde.
Toen heb ik vervolgens een potje gejankt.. en toen dat eruit was heb ik de zwangerschapstest vrolijk ingepakt en aan m’n man gegeven :) zijn reactie is gefilmd en we lachen er nu nog om. 
Ja, hij was ontzettend in shock en in zorgen, maar ik heb hem overtuigd dat we dit gaan redden. Nu is onze dochter bijna 3 mnd en heb ik nog het gevoel in een rollercoaster te zitten, ook ontzettend verbaasd van onze kracht en echt wel de nodige downs gehad, maar de ups maken het weer goed. Maar je moet wel een plan hebben over hoe je het zou aanpakken als het kindje mocht komen.. 
Praat met je man over waar hij bang voor is, misschien heb je er ideeen over en kunnen jullie er toch samen uitkomen. 
Wat je ook besluit, je blijft een topper. Ik wens je veel kracht toe en succes bij het maken van een keuze. 

Hoi.
Wat moeilijk zeg.
Ik denk in jouw verhaal te lezen dat je het een moeilijke keuze vind om voor abortus te kiezen.
Dat snap ik helemaal, je haalt je eigen kind weg.
Als je dat gevoel nu al hebt zal het alleen maar erger worden als je het ook echt uit laat voeren.
Talloze verhalen zijn er over depressie en schuldgevoelens na een abortus. Dat zal een nog groter negatief effect hebben op je gezin en de rest van jouw leven dan het ontvangen van zo'n groot wondertje.
Ik smeek je haast; breek het niet af..
Sterkte in alles.
Groetjes van een moeder die ook haar 4e kindje verwacht..

Mensen

Ik heb een vriendin die zelfs meerdere.malen door de spiraal heen zwanger is geraakt! Anti conceptie werkt niet altijd en bij iedereen! Dus als je niets nuttigs te zeggen hebt lekker mond houden. Deze vrouw vraagt om advies en hulp niet om zo negatief benaderd te worden ! Daarbij ben ik ook zelf bij mijn eerste dochter door de prikpil heen zwanger geraakt ! 

Btw

Heel veel sterkte in je keuze! Probeer nog met je man indd erover te hebben om tot een definitief besluit te komen wat beste voor jullie allen is ! 

Liefs

Het is niet de eerste keer dat je 'ongewenst' zwanger bent... Dus je weet wat je kan verwachten met 2 pubers in huis en een kleintje... Misschien heb je nog veel spullen van je 3e? Dat scheelt een hoop in aanschaf kosten.
Verder zit er behoorlijk leeftijd verschil tussen de oudste 2 en je jongsten... Dus tegen de tijd dat de jongsten  studie kosten nodig hebben ben je daar qua oudsten al oud. 
Zelf ben ik nu 6 maanden zwanger van de 3e. Mn oudste 2 zijn als deze wordt geboren 10 en 12. We wonen klein (knus!). Mn jongens slapen samen en ik heb in mijn slaapkamer een babykamer gecreëerd. 
Klein wonen maakt echt niks uit..  Het gaat om de liefde en aandacht die je je kinderen te bieden hebt. 
Tuurlijk kosten kinderen geld.. Maar dat loopt echt allemaal vanzelf wel! Mijn inziens mag geld nooit de reden waarom je een kindje wel of niet op de wereld zet... Geld zat zegt ook niks over wat je een kindje kan bieden.
Sterkte en succes met jullie keuze!

Ik snap heel goed hoe je je voelt.
Ik heb een zoontje van 2 met mijn Ex. Nu ben ik ongepland zwanger van de 2e (ja ik was wel één van de domme die niks gebruikte). De papa van het kibdje wilde dat ik het weg liet halen. Mijn ouders wilde dat het liefste ook. Ik woon op mezelf met mijn zoontje (wel 4 kamer appartement) dus ik heb de ruimte. Maar financieel zal het voor mij ook nog lastig worden. Ik zit bij budget beheer (tot schulden zijn afgelost dat is einde dit jaar). En toch heb ik ervoor gekozen geen abortus te doen. Ik zou zoiets niet kunnen. Gelukkig hebben ze het allemaal geaccepteerd behalve de papa die wil er niks mee te maken hebben. Prima! Ze zeiden tegen mij het is jou lichaam jou leven en jij moet de rest van je leven met die spijt leven. Dit kindje zal niet minder waard zijn omdat het ongepland is. Ik heb vertrouwen in mezelf en mijn zoontje en de situatie. Je moet er echt 100% achter staan. In jou geval is dat jullie.. heel veel succes! 
Mag ik vragen hoever je eigenlijk ben nu?

Terug
Bovenaan