Onregelmatig ongesteld

A

Anoniem

Guest
<p style="text-align: center;">Ik ben heel onregelmatig of gewoon een maand of tussendoor steeds niet ongesteld. Ben hiervoor al naar de dokter geweest en zegt dat ik 3 maand lang men temperatuur bij moeten houden en dan na 3 maand weer terug moet komen. Nu maak ik me heel erg zorgen dat ik misschien onvruchtbaar ben. Weet niet zo goed wat ik moet doen</p>

Ik ben ook heel onregelmatig ongesteld en nu toch écht voor de tweede keer zwanger. Op een natuurlijke manier. Een onregelmatige cyclus betekent echt niet dat je onvruchtbaar bent, er zijn genoeg vrouwen die last hebben van een onregelmatige cyclus en toch gewoon kinderen hebben kunnen krijgen. Mijn ervaring is hoe minder ik ermee bezig was, hoe minder stress ik had! Want die stress is echt funest voor je cyclus, daardoor kan ie juist langer worden! 

Dankjewel voor je reactie, stelt me wel gerust, vind wel heel lastig om dan te bepalen wanneer je eisprong is zegma en of die er überhaupt is

In principe is het zo dat als je ongesteld bent geworden, er een eisprong heeft plaatsgevonden. In theorie is het wel zo dat hoe langer de cyclus is, hoe minder kans op een eisprong. Maar ik had cycli van 56 dagen waarin ik toch een eisprong had gehad. Je zou eventueel ook ovulatietesten kunnen gebruiken, maar je moet voor jezelf bepalen of dat niet te veel stress oplevert. Bij mij werkte dat namelijk averechts, ik ging er te veel mee bezig zijn ;) Maar dat werkt natuurlijk voor iedereen anders! Ik en mijn man hebben ook elke keer gevreeën met het motto "als we zin hebben, dan hebben we zin". Zin maken werkt voor ons allebei niet, dus soms komt het voor dat we maar eens in de twee weken seks hebben en een andere week hebben we om de dag seks... Als we maar zin hebben en het goed uitkomt. En beide zwangerschappen in ronde 3 zwanger geworden - omgerekend met mijn onregelmatige cyclus was dat dan elke keer na 4 of 5 maanden proberen. Ik hoop dat je ook voor jezelf wat positiviteit uit mijn verhaal kunt halen! 

Heb al heel veel ovulatietesten gedaan maar steeds weer negatief en dan zit er gewoon weer 2 maanden tussen dat ik niet ongesteld word, dat is best wel frustrerend, ben er ook wel teveel mee bezig denk ik

Hi,
Ook ik was heeeel onregelmatig ongesteld met perioden van 40 tot 100 dagen tussen een menstruatie.
Ik heb de app: flo gedownload wat fijn was om een idee te hebben van mijn cyclus en heel veel ovulatietesten gekocht. Hiermee uiteindelijk gewoon zwanger geraakt.

hi hi

ik zit met hetzelfde probleem zo onregelmatig ongesteld dat ik niet weet wanneer me vruchtbare dagen zijn.
zo frustrerend :(. iedere keer weer een teleurstelling als ik een zwagerschapstest heb gedaan. 
morgen weer afspraak in het ziekenhuis uitslag van me bloed prikken.

Terug
Bovenaan