Onregelmatige cyclus; wie schrijft er mee?

Ajsat

New member
<p style="text-align: left;">Hoi! Ik heb blijkbaar een onregelmatige cyclus (kan het me van voor de pil niet meer herinneren) en ik merk dat het daarom lastig is zwanger te worden. Ik hoopte er met 'lotgenoten' over te kunnen praten! Wie schrijft er mee?</p>
 
Dus: ik zit nu in ronde 3 op dag 30. Mijn eerste cyclus duurde 33 dagen en mijn tweede 60. Vind het enorm irritant dat ik niet precies weet wanneer ik moet klussen.

Ik heb in ronde 2 een ovulatie test gebruikt, maar niet helemaal afgemaakt. Dat was overigens rond dag 14 t/m 20 van de cyclus die uiteindelijk 60 dagen duurde. Daarin werden de streepjes wel steeds donkerder dus ik vond het gek dat die ronde toch nog lang duurde. Wat is jullie ervaring?
 
Ik herken het. Na het verwijderen van m'n spiraal ben ik vrij snel ongesteld geworden, maar inmiddels zit ik op dag 54 van mijn cyclus :( Erg frustrerend en het maakt me wel een beetje benauwd voor de toekomst. Ben nog niet begonnen met ovulatietesten, ben nu echt aan het aftellen voor m'n menstruatie. Wel besloten dat indien ik dit jaar niet ongesteld wordt ik toch maar contact op ga nemen met de huisarts.
 
Maar die eerste keer ben je toch ook al geweest? Misschien een langere cyclus nu? En ik snap wel wat je bedoelt hoor. Hoe lang gaat t zo duren...
 
Hoi hier ook ben in augustus gestopt met de pil stop week gehad en ik werd 27 ongi me eerste echte ongi daarna zwanger geraakt en daarna een mk gehad en nu ben ik weer ongi na een cyclus van 40 dagen eerste cyclus was 34 dagen tweede 44 dagen en derde 40 dagen geen knoop aan vast te houden pfff moeilijk zo idd om zwanger te worden ik had volgens de vk een vroege mk dus heb er weining van gemerkt.
 
Hoop voor jullie dat het meevalt meiden. Ik had hetzelfde als jullie maar dan met nog veel langere cyclussen. Eerste duurde 91 dagen, tweede 42 en zit nu in de derde op dag 71. Ik heb toch de huisarts benaderd gelukkig want daar bleek dat ik pcos heb. Gister begonnen met primolut om een menstruatie op te wekken. En dan kan ik daarna beginnen met Clomid. Hoop dat dat aanslaat en dat ik dan ook maandelijks een eisprong krijg.

Hoop uiteraard voor jullie dat het bij jullie snel regelmatig word. Mochten jullie het niet vertrouwen kunnen jullie ook altijd naar de huisarts gaan. Waarschijnlijk is er niks aan de hand maar toch altijd fijn om dat even te horen toch.

Liefs
 
Hier hetzelfde.. al lijkt er wel iets een patroon in te komen. Soms zit ik met een cyclus van 33 dagen, dan 36, dan een keer een uitschieter met 46, dan weer 33, 36. Vorige maand 40 en deze maand zat ik op 32.  Ik slik nu onderussen al een jaar geen pil meer, gestopt omdat ik tijdens de stopweek minder last van me buik/darmen had als tijdens het slikken van de pil. Nu sinds augustus hebben we alle voorbehoedsmiddelen weg gedaan.
 
Hoi dames, volgens mij pas ik ook in dit rijtje. Ik ben eind september gestopt met de pil en vervolgens gewoon volgens schema onttrekkingsbloeding gehad. Eerste cyclus was 34 dagen en ondertussen zit ik op dag 48 zonder enig teken van menstruatie. Mijn man en ik zouden ook graag een kindje willen, maar ik merk dat ik het nu wat meer aan het loslaten ben en het wel op z'n beloop wil laten (ben benieuwd hoe lang die gedachtegang blijft). Wel vind ik het erg vervelend dat ik niet 'gewoon' ongesteld word en dus niet weet wanneer ik het kan verwachten.

Ik wil niet meteen naar de huisarts gaan, omdat ik bang ben dat ik dan weer het verhaal krijg 'wacht maar even, komt vanzelf goed', en dat kan ik zelf ook wel bedenken. Vroeger (voor het starten met de pil) had ik volgens mij wel een regelmatige cyclus, maar hoe lang weet ik echt niet meer (10 jaar geslikt namelijk).
 
Terug
Bovenaan