Onregelmatige cyclus; wie schrijft er mee?

Hoi Didi,

Wat lastig je verhaal! Naast PCOS ook nog een verstopte eileider. Kunnen ze daar iets aan doen, maakt dat dat je minder makkelijk zwanger wordt of wat is daar het gevolg eigenlijk van? Lijkt me wel een klap om te horen! Hopelijk kun je het een plek geven... Wanneer verwacht je nu je volgende menstruatie? (of juist liever niet) ;)

Mommies, hoe zit jij nu ondertussen?

Ik ben zelf vannacht ongesteld geworden, maar wel zonder voorbodes van mijn lichaam. Merkte het dus ook echt pas toen ik vanochtend opstond. Ik moet zeggen dat dat een enorme opluchting is, ik heb nu een cyclus van 57 dagen gehad. Dat vind ik echt enorm lang, dus voor ons is het letterlijk nieuw jaar en een nieuwe ronde.
 
Hi JomieJW,

Ja van dat PCOS schrok ik, maar van die eileider nog meer. Ik weet nu ongeveer een jaar dat ik PCOS heb. Twee jaar geleden menstrueerde ik helemaal niet, en sinds oktober vorig jaar wel! Het begon met een cyclus van 50 dagen en het werd steeds korter, dus daar ben ik al heel erg blij mee. Heb er dan ook wel vertrouwen in dat ik dmv Clomid snel zwanger kan raken. Alleen nu zit die eileider dus in de weg. Dat was wel een flinke klap ja.. Ik word hier ook aan geopereerd. Helaas opereert mijn ziekenhuis maar 1 middag per maand, dus ik ben voorlopig nog niet aan de beurt. Ik ga dan ook overleggen om eerst 3 maanden clomid 50mg te starten. Ik heb deze maand mijn eisprong aan mijn goede eierstok gehad, zoals ik het kon voelen en daar dus zo op deze manier vanuit kan gaan. Ik verwacht 9 of 10 januari mijn menstruatie, liever niet natuurlijk :) Als er het weekend van de 14e nog geen bloed is, dan ga ik even testen.

Wat balen dat jij ongesteld bent geworden. Weer vol goede moed de nieuwe ronde in! Ze kunnen heel makkelijk je cyclus reguleren dmv hormonen, dus ik zou zeker aan de bel trekken mocht je nog een paar van die lange cyclussen hebben!
 
Wauw, wat belachelijk eigenlijk dat ze maar 1 middag in de maand opereren. Eventueel overwogen om naar een ander ziekenhuis te gaan, of is het het wachten waard op deze manier? Op zich ook wel prettig dat je cyclussen steeds korter worden en heel fijn dat je je eisprong hebt gehad aan je goede eierstok! Nou maar hopen dat het over een paar weken positief nieuws is :) Hoe weet jij nu eigenlijk van welke datum je moet uitgaan voor je NOD?

Ik baal eigenlijk niet dat ik ongesteld ben geworden. Vond die cyclus veel te lang duren, dus ben er zelfs enigszins blij mee. Weet ik toch weer dat mijn lichaam enigszins werkt. De enorme krampen zijn alleen niet echt fijn haha. Daarnaast zit mijn man in een stressperiode met afstuderen van een master (voorlopig zijn laatste opleiding), en aangezien ik hoogsensitief ben neem ik die stress snel (onbewust) over. Ik ging er dus eigenlijk al van uit dat het in die stressperiode niet echt raak kon zijn ;) 24 januari is zijn afstuderen, dus hopelijk daarna in rustiger vaarwater.
 
Hoi,

hier ook super onregelmatige cyclus. Ik heb dit al vanaf de eerste keer dat mijn menstruatie begon (9 jaar).

bijna een jaar geleden me spiraal laten verwijderen na 3 jaar te hebben gehad. En heb een super wisselvallige cyclus van de 30 tussen 45 dagen. Ondertussen in ronde 9 nu.

Toevallig voor het eerst in me hele leven vanaf ik menstrueer al op dag 28 licht bloed verlies, maar ik heb totaal geen last van pijntjes of wat dan ook. Terwijl ik dit tot nu toe altijd gehad heb en heel extreem dat ik niet kan functioneren en krepeer van de pijn tot flauw vallen aan toe. Maar nu, niets! En normaal gesproken vloei ik ook super heftig. Nu was het nihil wat rozig en daarna wat bruinig. Dit heeft 5 dagen aangehouden. Sinds gisteren gestopt.

ik had gelezen dat het voorkomt dat je last kan hebben van innestelingsbloed. Ik hoop maar dat dat het is en dat het eindelijk lukt. Ik wacht nog even met testen tot na dag 45 (ik hou me langste cyclus aan)



*duimen*
 
Wauw, KJoyce, dat klinkt inderdaad wel meer als ... En als je normaal heel veel pijn hebt en nu eigenlijk vrijwel niets. Slim om iets langer te wachten, als je dan positief test dan weet je tenminste ook zeker dat je echt positief test! ;) Ik duim met je mee.

Mijn menstruatie is deze keer ook wel apart. Ik heb dag 1 en 2 best wat bloed gehad, vannacht heb ik vrijwel geen bloed verloren en vandaag is het ook vrij nihil en al helemaal bruin. Normaal vloei ik 3 dagen en zijn dag 4 en 5 wat minder en bruin, maar wel meer dan wat ik nu heb. Ook heb ik alleen dag 1 krampen gehad, wat ik normaal dag 1 en 2 flink heb. Dus ondanks een lange cyclus, wel een hele korte ongesteldheid denk ik dan.
 
Hier ook een rare cyclus tot nu toe..  13 december mijn mensturatie doorgebroken, 1 dag behoorlijk wat bloedverlies gehad de andere 4 dagen minimaal terwijl ik anders zowiezo 2/3 dagen behoorlijk ongesteld ben. Geen krampen gehad niks.. vorige week woensdag en donderdag op dag 17 en 18 heeel licht bruinverlies gehad.

Ik wacht zowiezo tot na dag 32 met testen.
 
Dat je dat vol kunt houden Chantal, knap van je! Klinkt inderdaad wel als een rare cyclus, maar helaas houdt ons lichaam ons nog wel eens voor de gek. Ben je al lang van de anticonceptie af? Of ben je pas net klaar met de pil of spiraal?
 
Ik ben ondertussen al ruim een jaar van de pil af.. ben gestopt met de pil vanwege buikpijn die erger was als ik de pil slikte (heb een prikkelbare darm).. nu sinds augustus/september bezig voor een kindje.

Valt wel mee, ga er vanuit dat cyclus weer lang(er) is.. in okober heb ik een (vage) zwangerschapstest gehad. Zat toen al op cyclus dag 37 en nog geen menstruatie. Toen getest, na 5 min aflezen negatief.. en na 15 min was deze toch positief.. dus twijfelde en wou 2 dagen daarna nog test doen maar toen al ongesteld geworden. Dus of er toen iets van een zwangerschap is geweest weet ik niet. Na menstruatie nog x getest voor zekerheid en die was toen negatief.
 
Terug
Bovenaan