onrustig en huilen als ze der speen nacht kwijt is (ook overdag en doet hazeslaapjes)

hallo ik ben nadine de moeder van Rosalie ze is nu 3 maanden en mijn man en ik moet om ste beurt s'nachts eruit omdat ze der speen kwijt is en ze is onrustig met haar hoofd die gaat heen en weer vandaar dat ze der speen kwijt is en we zijn allebei gesloopt ik heb al best slaap te kort en ik wordt er ook moe van! overdag ook en ze doet veel hazeslaapjes van een half uur /3 kwartier en is ze ook konstand der speen kwijt!
het cb zei ze leert wel der speen pakken maar dat doet ze echt niet! en ook niet der duim maar ze heb wel veel zuigbehoeftes!
kunnen jullie me uit de brand helpen???
 
Het is voor 3maanden ook erg vroeg om zelf die speen in te houden en te pakken ,ik denk dat ze pas met een 7/8 maand goed hun speentje kunnen inhouden en zelf pakken.
En als je nou eens probeert haar te laten huilen 's nachts voor 1 keer en dan kijken of ze uitzichzelf in slaap valt,zoja dan kan ze zonder te zuigen in slaap vallen en waarschijnlijk zal ze dan ook langer slapen! En ook als ze meestal niks aangeboden krijgen gaan ze meestal toch wel vanzelf op vingers/knuisjes (of duimpje) zuigen/sabbelen.
Ik weet het klinkt heel naar laten huilen......maar echt voor veel mensen heeft dat voor een doorbraak gezorgt.
Succes,en die slaap komt echt wel een keer goed!
Doe haar anders een dagje naar een opa of oma en slaap even een keer een ochtendje of middag bij!!!
Doet je goed,weet ik zeker!!

groetjes ilse
 
Oja,en het is heel belangrijk datze leren om zelf in slaap te kunnen komen.
Anders blijf je daar namelijk heel lang aan vast zitten dat ze alleen met jou hulp in slaap kunnen komen!
 
Lastig hè? Loïs heeft het ook een tijdje gehad rond 3 maanden. maar dit ging vanzelf weer over. Gewoon een sprong denk ik, dan zijn ze altijd onrustig!

CB denkt dat baby's van 3 maanden hun speen al zelf kunnen pakken en in de mond doen??? Belachelijk zeg.. Loïs is 9 maanden en dit begint nu pas met dat soort dingen! Lekker knullig advies...

Er zit niks anders om om er 's nachts uit te gaan en steeds het speentje er in te doen. Laten huilen is ook een optie... maar of je het kunt en of het werkt... dat moet het uitwijzen... zucht....

ja... probeer af en toe eens bij te tanken door haar een nachtje uit te besteden!

Succes en hopelijk hervind je kindje zijn slaap snel... maar bedenk: het gaat over hoor. Bij ons ging het na een week of twee ineens beter!
 
Beste Nadine,

Heel herkenbaar verhaal voor mij. Mijn dochtertje is nu 2,5 maand oud en ze doet het nu geweldig. Maar dat heeft iets gekost! Mijn man en ik besloten in een weekend, haar te laten huilen om te leren ZELF IN SLAAP te komen. Dat vond ik vreselijk moeilijk, zo zielig. Ik had mijn partner echt nodig om mezelf te bedwingen niet naar haar toe te gaan om haar een speentje te geven. De eerste keer heeft ze bijna 1,5 uur gehuild, daarna minder...kortom na 2 dagen huilde ze niet meer dan 10 minuten in. Ze kan nu zelfstandig in slaap komen zonder speentje! Ik ben zo blij en ik gun het jou ook. Ik sta ervan te kijken, hoe snel ze wennen aan dingen. Ik zou zeggen 'ga ervoor'! Probeer het minstens 2 dagen uit....ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Sterkte en weet dat je niet de enige bent met dit probleem....

ps: ze zal dan ook meer overdag gaan slapen, als ze leert zelf in slaap te komen, dat is mijn ervaring.
 
Wij hebben het zelfde probleem gehad met onze zoon. Hij had een speen maar vond dit op een gegeven moment niet lekker meer. Gelukkig ondekte hij zijn duimpje en sabbelt nu heerlijk op zijn duimpje voor het slapen gaan. De tijd dat hij zijn speen nog had heb ik een spuugdoekje door het ringetje gedaan zodat hij zijn speentje altijd kon vinden, misschien dat dat helpt.

Groetjes,

Miriam
 
allemaal bedankt voor de reactie's ik weet niet of mijn man het kan om haar te laten huilen maar is het beste omdat overdag te laten doen of snachts?
want ik wil liever niet dat ze het om gaat draaien dat ze overdag slaap en snacht wakker is!
en dat van der slappertje door het ringetje doen heb ik geprobeert maar ze wordt te boos en wil het niet eens en ik heb ook geprobeert haar duimpje in de mond te doen! dat houdt ze vast voor 5 seconden en begint weer te brullen!
het enigste is inderdaad wat ik kan proberen is laten huilen maar vraag me af wanneer overdag en nachts? weten jullie dat?

(trouwens afgelopen nacht deed ze het heel erg goed! ze huilde alleen maar om 3 uur omdat ze der speen kwijt was en daarna heb ze doorgeslapen tot half negen en 10 uur avonds had ze der laaste flesje op dus was vanochtend trots maar ik denk niet dar ze heb vanavond weer doet moet het even aan kijken vandaag overdag deed ze het weer niet moet om de half uur naar der toe maar slaapt gelukkig wel weer langer!!!)
 
Terug
Bovenaan