onrustig en huilen als ze der speen nacht kwijt is (ook overdag en doet hazeslaapjes)

2,5 maand vind ik nog zo klein, kan je niet eerst beginnen met de flesinhoud te verhogen ipv de voeding te verzwaren?! Gewoon een gedachte..

Rozemarijn heb jij een inbaken cursus gevolgd?
 
Sabrina, je hoeft geen cursus inbakeren te volgen om het toe te passen. Het is vrij simpel.Het heeft bij ons gewoon erg goed geholpen bij het doorslapen.
ps: Ik ben trouwens ook begonnen met de flesinhoud te verhogen en dat hielp ook veel.
 
als je gaat inbakeren, wel eerst de heupjes na laten kijken door cb arts. Dit is wel heel belangrijk. Ik vond het zelf wel prettig dat ik samen met de wijkverpleegkundige het inbakeren heb geoefend.
Wij hebben er daarna veel profijt van gehad, onze dochter sliep eerst 9 uur op 24 uur en ingebakerd 16 uur op 24 uur. Toen ze 4 1/2 maand was inbakeren afgebouwd. Nu is ze bijna 9 maanden en slaapt nog steeds zo'n 14 uur per dag.
Ik hoop dat je dochter snel lekker rustig gaat slapen.
 
Bekend verhaal, bij ons duurde het ook even voordat ze dr ritme had. Laten huilen vind ik geen goede oplossing, ook geprobeerd maar ik vind het persoonlijk niet echt kind vriendelijk. (ieder z'n eigen ding natuurlijk) Onze dochter had gewoon iets tijd nodig om in een goed slaap ritme te komen. Overdag sliep ze nauwelijks en 's nachts onrustig. Het is ook een kwestie van volhouden, speentje blijven geven, en het is op een geven moment alsof er een knop om gaat bij je kindje en dan gaat het slapen vanzelf. Tip: Soms deden we een druppel cinababy op de speen, dat smaakt lekker en hield ze hem net lang genoeg vast om goed in slaap te komen, en het helpt ook nog tegen krampjes!
En nu pas kan ze zelf dr speen pakken, en dat is dus met 6,5 maand.

Inbakeren mocht ik ook wel zelf doen, hielp niks. Nutrilon Forte geprobeerd, hielp ook niet. Verhoging van de hoeveelheid voeding wel, en we geven Nutrilon Omneo.

Succes!
 
hai allemaal

met forte ging het wel beter ze is nu alleen ziek dus en hoest veel dus nu is ze wakker omdat ze ziek is! maar ik ga niet meer inbakkeren heb het een week gedaan en nooit meer vind het zo zielig en ik heb ook claustofobie en ik kan dat niet aan zien of doen! ze wordt er ook helemaal pannisch van! maar wel lief van de tip!
ze is nu 3 en een halve maand en met ongeveer 2 maanden sliep ze door maar opeens niet meer!
we kijken het gewoon aan maar ik deed eerst haar bij me leggen maar dat doen we niet meer want daar went ze te veel aan!
we hebben forte geprobeert werkt toen ze nog niet ziek was goed dus als ze weer beter is weer proberen!!
dank jullie wel voor de tips!!

Nadine
 
Hoi Nadine,

Ik herken je verhaal wel een beetje. Toen onze dochter een week of 5 was huilde ze ook alleen maar als ze in bed lag. Ik ben toen heel goed gaan kijken wat ze in bed eigenlijk deed. Nou het was niks anders dan met armen en benen zwaaien. Hier werd ze heel onrustig van en ze sliep natuurlijk niet. Dit had ze alleen overdag, want 's nachts had ze nergens last van. Ik kreeg toen ook de tip om te gaan inbakeren. Ik heb dit twee dagen geprobeerd, maar onze meid raakte helemaal in panier. Dat kon ik niet aanzien dus ben ik ermee gestopt.
Als ze bij een van ons lag dan lag ze lekker op haar buikje tegen ons aan. Dan sliep ze zomaar een uur achter elkaar. Ik ben haar toen in bed ook op haar buik gaan leggen. En ja hoor ze sliep, ook in haar bedje. Ik was dolgelukkig maar vond het ook doodeng. Ben de eerste 2 weken ieder kwartier naar boven gaan kijken of ze nog wel ademde. Dat werd daarna om het halfuur en dan ben je er zo aangewend dat het normaal is. Dan ga je niet meer kijken. In die tijd sliep ze 's nachts gewoon op haar rug.

Misschien dat dat nog een oplossing is voor jouw kindje. Mijn man en ik zijn allebei ook buikslapers geweest.

Succes!!
Groetjes Anninas
 
Terug
Bovenaan