onrustig en huilen als ze der speen nacht kwijt is (ook overdag en doet hazeslaapjes)

hoi hoi

Toen Kirsten zo jong was sliep ze ook heel weinig overdag en snachs sliep ze ook onrustig. Wij zijn toen overgestapt op hypo allergene flesvoeding dat maakte haar een stuk rustiger.
Het kan dus ook zijn dat ze moeten wennen aan het dag en nachtritme.
Zij taalde niet naar een speen.

Wij hebben haar ook laten huilen als ze niet wilde slapen in het begin zodat ze haar zelf in slaap kan brengen. En dat was ook rond de 3e maand.

succes. oh ja wij lieten haar nooit langer dan 15 minuten huilen. 1,5 uur vind ik zelf wel heel erg lang.
 
Het lijkt wel alsof je mijn dochter beschrijft. Wat bij ons hielp was een nachtvoeding. Eerst 3 maanden aan het klungelen geweest, en toen uit wanhoop maar is een nachtvoeding geprobeerd (was ze op eigen verzoek al met 5 weken vanaf). En toen sliep ze door.

Ik kon mezelf wel slaan dat we het niet eerder hadden gedaan, zowel voor haar als voor ons.

Met ongeveer 6 maanden kon ze zelf de speen pakken en indoen, maar toen ging ze de speen juist weer uit bed gooien.... zucht.....

Uiteindelijk met 10 maanden de speen afgeleerd, en nu gaat het prima.

Ik heb geen wondermiddeltje voor je, maar misschien scheelt het al om te lezen dat je echt niet de enige bent. Ons mama's weet hoe zwaar het is, en heel cliche (ik werd altijd boos als mensen het tegen mij zeiden), het gaat echt over, en als je dan terugkijkt, is de tijd omgevlogen....
 
o, wat wij trouwens deden. Niet om de beurten eruit 's-nachts, maar om de nacht.
Dus ik had een hele nacht 'dienst' en de volgende nacht had mn vriend 'dienst'. Dan kun je 3 nachten van de week heerlijk doorslapen.....
 
ik heb vanacht even aan gekeken en ze is maar 2 keer geweest ik zelf heb niks gehoord maar me man is er 2x uitgeweest voor de rest deed ze het goed! ik heb over voeding gevraagd en ze raden me aan om nutrilon forte te proberen misschien dat haar maag je dan goed verzadigd is en dus ook rustiger slaapt of doorslaapt omdat ze geen honger heeft !! dus me man gaat het halen en kijken wat ze doet!

daarna als ze dan nog steeds komt gaan we der laten huilen. ik doe het alleen liever niet maar ik ben niet de enige denk ik! maar als het moet dan moet het! moet we dan maar doorheen bijten!
 
waarom de forte? het is toch nog heel normaal dat kinderen van die leeftijd snachts komen voor een nachtvoeding! Er zijn genoeg kinderen die rond de 6 maanden nog een nachtvoeding krijgen.
 
Hoi Nadine,
Zo te horen zijn jullie goed bezig! Ga zo door. Slim van je om nutrilon forte te gaan proberen. Hoeveel cc geef je de laatste voeding? Mijn baby is 2,5 maand oud en ik geef haar 180 cc rond 21:00 uur en slaapt dan meestal door tot 07:00-08:30 uur. Naast het afleren van afhankelijk te zijn aan de speen, kan je je baby ook inbakenen. Doen jullie dat? Ik heb er hele goede ervaringen mee en ik zie het ook bij de baby's om me heen dat t werkt. Wij gebruiken de pacco die je kan kopen bij de thuiszorgwinkel. Werkt bij ons heel goed. Mijn babytje houd zichzelf namelijk wakker door met haar armen te bewegen. Overdag baker ik haar ook in als ze moe is. Ze geeft zich dan sneller over aan de slaap...Dan gebruik ik nu nog gewoon een hydrofiele luier; puntje naar binnen slaan, armpjes recht naar beneden en de doek een voor een omslaan - ze kan zich ook weer makkelijk loswringen (overdag niet zo erg, maar s'avonds wil ik dat ze echt gaat slapen).

Succes! Je hebt aardig wat tips gekregen van de moeders...we leven met je mee hoor :)
 
Sabrina mama van kirsten;
Wat is normaal? Ieder kind ontwikkeld zich weer op zijn eigen tempo. Ik vind het belangrijk om er alles aan te doen, om je baby een goede nachtrust te geven (voor zowel de baby als voor ons). Waarom zou je geen nutrilon forte geven als dat de baby een meer verzadigd gevoel geeft? Is daar iets mis mee?
 
Terug
Bovenaan