Ons manneke is ziek...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

de tekst zegt het al: Dylano is ziek. en hij is eigenlijk nog nooit echt ziek geweest.
Hij had daarstrax 38,7. Mijn schoonzus zei dat dat nog nix was, en dat is ook zo, want ze kunnen veel meer hebben. Maar hij heeft het nog nooit zo "hoog"  gehad, dus is het voor ons echt nieuw. Hij hoest ook erg lelijk, en ademt snel en zwaar. Nu heb ik (zo stom als ik ben), op i-net zitten kijken, en kwam bij de website van het CB uit. Daar stond dat je een arts moest raadplegen als je kind deze symptonen had. Zou kunnen duiden op bronchitus of longontsteking.
Ik weet wel dat er heel veel kindjes ziek zijn op dit moment, dus er heerst echt wel wat. We maken ons wel een beetje zorgen.
Hij drinkt wel goed, maar eet niet goed. Gaan nix afdwingen bij hem want dat werkt alleen maar averechts. Gelukkig heeft hij wel wat fruit op, en een klein stukje boterham.
Hebben ook Kindival van VSM gekocht, en hoestdrank ook van VSM. Hij slaapt erg onrustig de laatste dagen, vandaar de Kindival.
Vinden het echt zielig voor hem, zijn liever zelf ziek dan hoor.

Wou dit toch ff kwijt.

Liefs Debby.

hai Debby,

jeetje zielig zeg, voor jullie ventje! Jelte is gelukkig ook bijna nooit ziek, maar pff als hij dan ziek is, wil je alles van hem overnemen he?
Hopelijk helpen alle druppels en drankjes en is hij snel weer de oude!
Beterschap!

liefs Sas.

Hoi,

Wat sneu voor je mannetje en natuurlijk oo voor jullie.
Belangrijkste is dat hij goed blijft drinken. geef hem maar een paracetamol zetpil, slapen ze lekker op. Hopelijk is hij gauw weer beter.

groetjes linda

Hoi Debby,

Zielig voor Dylano.... En bij het ene kindje is dit wel al hoog en zijn ze zieker dan dat je 40 graden hebt....
En je moet natuurlijk wel in de gaten houden dat als hij niet goed eet of drinkt dat je dan wel even contact hebt met de huisarts.

groetjes Mariska

Ha Deb,

wat super vervelend hé! Brian heeft nu waterpokken dus weet er helaas alles van...
Op zo'n moment zijn ze nog zo klein. Brian praat eigenlijk nog niet dus je moet puur op je gevoel afgaan. Ik zou zeggen vertrouw op jezelf. En als het niet goed voel kan je natuurlijk altijd morgen je ha bellen. Ik snap dat het niet prettig voelt, maar 's avonds is de koorts al gauw hoger en hebben kleintjes gauw hoge temperaturen, en ja drinken is het belangrijkst. Vind 't ie pap lekker??? (uit een flesje bedoel ik)
Brian heeft zaterdag,zondag en maandag bijna niet willen eten maar reageerde wel op een papfles, nou dan snap je het wel..... Meneer kreeg een papfles beter iets als niets

Hopelijk hebben jullie een rustige nacht
groetjes
Achnita mv Mike(4jr) en Brian (16mnd)

Hoi....

Ik wil me er niet mee bemoeien hoor, maar je moet hem geen hoestdrank geven die het hoesten stoppen. Als hij wel slijm in zijn longen heeft (bij bronchitis of longonsteking) moet dit er juist uit. Anders wordt de kans groter dan het nog vaster gaat zitten met wel een longontsteking als gevolg.
Enige wat je zou kunnen doen is Bisolvon Druppels, dit is voor vastzittend slijm en ook geschikt voor babies.
Vera heeft astma en brochitis en dit hebben ze me in het ziekenhuis verteld.
(dus ik lul niet uit mijn nek)

Groetjes Karin

Hoi Debby!

Zielig voor Dylano zeg dat hij zo ziekjes is!! Maar het heerst inderdaad, ik heb het dus gisteren gekregen van Jesse...die is nu al 3 weken een beetje aan het klojo-en en eet dus al bijna geen avondeten!

hij heeft ook een paar dagen hoge koorts gehad en hoestte z'n longen eruit (dat doe ik nu dus) maar verder knapte hij na 3 dagen op....om vervolgens twee dagen later weer opnieuw te beginnen....maar wat blijkt nu, mijn zoon krijgt nu dus ook z'n hoektanden door, en daardoor wil hij echt niet eten!

Hier is zelfs de avondpapfles terug, zodat hij toch iets naar binnen krijgt!

Maar heeft Dylano over 3 dagen nog boven de 38, dan zou ik even naar de huisarts gaan om alles na te lopen....en dat hoesten en piepen deed Jesse ook, en uiteindelijk waren z'n keel en oren alleen maar een beetje onrustig meer niet!

Geef hem maar lekker een dikke knuffel want hij zal heel hangerig zijn!

Groetjes
Angelique

Hoi Debby,

Vervelend voor je mannetje!!

Jennifer is vorige week de hele week ziek geweest. Een paar dagen hoge koorts, en voor de rest erg hangerig, huilerig  en zielig :-(
Ik heb haar gewoon vsm hoestdruppels gegevens en op een gegeven moment dacht ik dat ze pijn in haar keel had dus hoestdrank bij de apotheek gehaald...   (je mag deze niet samen geven, dus of het ene of het andere)
Dit hielp goed want nu is het hoesten echt een stuk minder. En ook zij hoesten (vooral 's nachts) erg veel.
Ik heb haar eigelijk elke nacht een zetpil gegeven en dat hielp (denk ik) ook goed.

Gelukkig "maar" 2 gebroken nachten gehad. Mijn vriend kon gelukkig vrij nemen, dus Jennifer is de hele week binnen gebleven. Op mijn vrije dag heb ik zo'n beetje de hele dag op de bank gehangen met dochterlief..hihi.. wel schattig maar ook zeer vermoeiend!!!

Heel veel sterkte en geef maar een dikke knuffel aan Dylano.

Terug
Bovenaan