Ontevreden baby

<p>Hallo allemaal,</p><p>Hier een mama in nood. Alle tips zijn welkom! Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden..</p><p>We hebben een zoontje van 7 weken. Ik ben begonnen met borstvoeding en dit leek heel goed te gaan tot dat we erachter kwamen dat hij ondervoed was en ik dus niet voldoende productie had. Met kolven en aanleggen heb ik geprobeerd de productie op gang te brengen maar helaas zonder resultaat :( we zijn toen overgestapt op kv maar sinds die tijd is het echt ellende! Omdat hij vanaf week 1 al extreme krampjes had en overal heel sterk op reageerde zijn we in overleg met de vk begonnen met nutrilon omneo comfort. Hier reageerde hij super op! We gebruikten dit tot vorige week i.c.m. inflacol. Helemaal top! Geen krampjes meer gehad.. maar sinds 3 weekjes is onze kleine man zo ontevreden overdag. Het is of slapen(wat hij overdag bijna niet doet) of eten of huilen. Niks daar tussen.. het lijkt alsof hij alsmaar honger heeft (vrij kort na de voedingen begint hij al met een zeurend huiltje wat langzaam overgaat in huilen tot uiteindelijk krijsen/helemaal overstuur met alle hongersignalen erbij.. vaak al na 2 uur) en hebben ondertussen veel geprobeerd met flesjes. 7 a 8 x 90/3. Opgehoogd naar 7 x 120/4. En op aanraden van nutrilon zelf zijn we uiteindelijk 6 x 150/5 gaan proberen. De eerste 2 dagen leek het de oplossing te zijn. 6 flesjes mooi verdeeld over de dag en snachts 7 a 8 uur doorgeslapen! Maar sinds 3 dagen zijn we weer terug bij af. Hij komt evengoed na 3 uur alweer en komt zo uit op 7 voedingen van 165cc. Boven een liter en sowieso veel te veel voor een kleintje van 7 weken a 5.4 kilo. We zijn nu gaan mengen met nutrilon standaard omdat de omneo lichtverteerbaar is hopen we dat hij daarmee langer verzadigd is maar hier krijgt hij weer hele extreme krampjes door. Ik weet dat hij 2 weken nodig heeft om te wennen maar zulke extreme krampen lijken me echt niet goed (hij krijst de hele buurt bij elkaar en is ca. 2 uur helemaal overstuur en als hij dan rustig is vraagt hij alweer naar de volgende fles) we weten echt niet meer wat te doen. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Wat hebben jullie gedaan? Echt alle tips zijn welkom of als we iets verkeerd doen of iets over het hoofd zien? (Johannesbroodpitmeel reageerd hij ook zó heftig op) </p>

Hoi, op die leeftijd hebben ze last van krampjes, ik denk dat ie sowieso daarom al niet lekker is en daarnaast verandering van bv naar flesvoeding. Mijn dochtertje krijgt volledig bv en groeit goed maar reageerde ook heel heftig op krampjes, bij ons begon het ‘s avonds rond slaaptijd. 
Veel bij me gedragen, massages gegeven, afleiden, haar tevreden & in slaap krijgen.. 

Tussen de 6-10 weken zijn de krampjes volgens mij op zijn ergst. Wij hebben toen sab simplex in de fles gedaan, hielp bij ons erg goed. Verder kan je weinig doen behalve troosten en niet teveel met verschillende voedingen klooien want daar hebben ze echt last van. Hij drinkt inderdaad behoorlijk veel voor zijn leeftijd. Wij zitten nu met 14 weken op 6x150ml.
Hopenlijk gaat het snel over, succes!

Heyhey
Mijn zoontje had de eerste weken ook heeel veel krampen  hij huilde van de 24 uur 18 uur  
Toen ook ophet omneo overgegaan en de krampen gingen zo goed als weg. Toch was meneer ontevreden en bleef veel huilen ik dacht ook dar die elke keer honger had
Maar wat bleek hij was gewoon oververmoeid toen ben ik mer rust en regelmaat begonnen en dit was echt even door bijten en pittig  elk slaapje in bed het was eventjes een strijd maar uiteindelijk een tevreden baby.  Wat ik lees slaapt je baby overdag  niet veel  en dat hoort een baby van 7 weekjes wel te doeb.
Misschien met rust en regelmaat  starten en slaapjes in bedje doen  geen idee of je dit al deed ? 

Ohja en de osteopaat hielp  hier ook door weken van krampjes  zat zn maagje enz niet lekker  dus dat heeft ook geholpen.

Misschien  ligt het wel niet aan de voeding en de honger maar aan een oververmoeide baby ?

Ik wil het liefst ook echt niet expirimenteren met voeding. Het is een beetje onmacht. We willen het beste voor die kleine man. De hele dag een ontevreden baby drijft je tot wanhoop waardoor je alles wilt proberen. Je wilt tenslotte dat hij tevreden en gelukkig is. Maar waar doe je goed aan? Het is ons eerste kindje dus alles is heel nieuw.
De 3 R's proberen we ook al een paar weekjes. Alleen de slaapjes willen niet lukken. Overdag wilt hij alleen bij ons zijn. In de draagdoek of op ons lukt het soms dan ook om een hazenslaapje te doen. Ik heb het slapen in bedje even gelaten voor wat het is om het niet meer stress te geven. Misschien dat we dat verkeerd aanpakken? Ons dagschema ziet er nu zo uit: (tijden zijn echt ongeveer)
7:00 verschonen, in bed voeden, slapen in de cosleeper (dit doen we omdat hij dat blok altijd nog goed slaapt)
10:00 wassen, aankleden, beneden voeden, spelen en zodra we moe signalen denken te zien proberen we hem in de box te leggen (dit heeft de meeste kans van slagen om te slapen maar meestal lukt het niet) soms lukt een hazeslaapje in de draagdoek.
13:00 verschonen, beneden voeden, wandelen (in de hoop dat hij in slaap valt maar meestal ligt hij, dan wel heel vrolijk, rond te kijken) 
16:00 verschonen, beneden voeden, spelen, nieuwe poging tot slapen in de box
19:00 badje, pyama en slaapzakje aan
19:30 boven voeden in de donker en eerste poging cosleeper ( als dit niet lukt dan mee naar beneden)
22:30 verschonen, boven voeden in de donker. Hierna gaat hij zonder problemen slapen
Meestal rond 02:00/03:00 nog een nachtvoeding. Hierna gaat hij ook zonder problemen weer slapen.
Natuurlijk na elke voeding goed rechtop houden en boeren. We hebben vaak geprobeerd om hem in zijn eigen bedje te laten slapen overdag maar ook hier raakt hij overstuur, de cosleeper precies het zelfde verhaal. Ik ben geen voorstander van laten huilen. Wel heb ik dit 1 x geprobeerd met om de 10 minuten troosten omdat ik hier veel verhalen over heb gelezen. Maat dit heb ik nooit meer gedaan omdat hij alleen maar meer overstuur raakte. Wellicht zijn hier nog tips voor? Het hoeft voor mij niet perse in zijn eigen bedje te zijn maar ik gun hem zn slaap zo overdag.
Ik twijfel ook wel eens of het misschien wel oververmoeidheid is omdat de hongersignalen erop zouden kunnen lijken.
Hoe pakken jullie rust en regelmaat aan en zijn er nog tips hoe wij dit anders aan kunnen pakken? Toevallig heb ik vandaag een afspraak gemaakt bij een osteopaat.. baad het niet schaad het niet.

[quote quote=10203033]Heyhey Mijn zoontje had de eerste weken ook heeel veel krampen hij huilde van de 24 uur 18 uur Toen ook ophet omneo overgegaan en de krampen gingen zo goed als weg. Toch was meneer ontevreden en bleef veel huilen ik dacht ook dar die elke keer honger had Maar wat bleek hij was gewoon oververmoeid toen ben ik mer rust en regelmaat begonnen en dit was echt even door bijten en pittig elk slaapje in bed het was eventjes een strijd maar uiteindelijk een tevreden baby. Wat ik lees slaapt je baby overdag niet veel en dat hoort een baby van 7 weekjes wel te doeb. Misschien met rust en regelmaat starten en slaapjes in bedje doen geen idee of je dit al deed ?[/quote]

Hoe hebben jullie de slaapjes in bed aangepakt als ik vragen mag? Ik heb er de strijd helemaal voor over haha

Ik heb vanaf 6.5 week slaapjes geoefend in bed, eerst 1x per dag en toen al snel 2x per dag, na een week ging ze ook doorslapen.
En nu gaat ze elke dag overdag 2x naar bed, en valt ze ook gewoon zelf in slaap. Het lukt echt niet altijd hoor maar voor 95% wel. Ze slaapt in de ochtend 2.5 uur en in de middag 2.5 uur en tussendoor nog een klein slaapje beneden bij mij of in de box of tijdens het boodschappen doen of whatever
Zo heb ik geoefend:
Ik legde haar in bed, gewikkeld in een doek zodat ze haar armpjes niet kan bewegen, speentje in, over het hoofdje of buikje aaien en dan in de kamer blijven maar niet aankijken. Als ze begon te huilen, weer even aaien een shhhh geluiden maken, en dit telkens opnieuw. Mocht ze echt overstuur raken, dan even uit bed halen, kalmeren, rondje lopen en nog eens proberen. Lukte het na een half uur a uur niet, dan was het jammer en probeerde ik het later op de dag of de dag erna weer. Ook wel eens wanneer ze op mij sliep heel rustig in bed gelegd, als ze dan na haar slaapje wakker werd had ze dus in bed gelegen wat ook weer een voordeel is om te wennen. 
Misschien werkt dit ook voor jou

Terug
Bovenaan