Ontevreden baby

[quote quote=10203048]Ik heb vanaf 6.5 week slaapjes geoefend in bed, eerst 1x per dag en toen al snel 2x per dag, na een week ging ze ook doorslapen. En nu gaat ze elke dag overdag 2x naar bed, en valt ze ook gewoon zelf in slaap. Het lukt echt niet altijd hoor maar voor 95% wel. Ze slaapt in de ochtend 2.5 uur en in de middag 2.5 uur en tussendoor nog een klein slaapje beneden bij mij of in de box of tijdens het boodschappen doen of whatever Zo heb ik geoefend: Ik legde haar in bed, gewikkeld in een doek zodat ze haar armpjes niet kan bewegen, speentje in, over het hoofdje of buikje aaien en dan in de kamer blijven maar niet aankijken. Als ze begon te huilen, weer even aaien een shhhh geluiden maken, en dit telkens opnieuw. Mocht ze echt overstuur raken, dan even uit bed halen, kalmeren, rondje lopen en nog eens proberen. Lukte het na een half uur a uur niet, dan was het jammer en probeerde ik het later op de dag of de dag erna weer. Ook wel eens wanneer ze op mij sliep heel rustig in bed gelegd, als ze dan na haar slaapje wakker werd had ze dus in bed gelegen wat ook weer een voordeel is om te wennen. Misschien werkt dit ook voor jou[/quote]
Dat ga ik vanaf morgen ook eens proberen! Ik denk dat ik dan wel eerst met de cosleeper omdat hij hier snachts ook erg goed in slaapt.. Wie weet ligt het probleem wel gewoon daar inderdaad ipv aan de voeding. Het is het proberen in ieder geval zeker waard. Hoeveel uur slaapt je kleintje ongeveer in totaal per dag incl. De nacht? Hier slaapt hij de nachten al 11 tot 14 uur. Ik dacht dat het misschien hier aan lag dat hij overdag minder slaap nodig heeft..
Gebruik je gewoon een doek of een puckababy? De puckababy vond hij ook 10 x niks. Of moet ik dit ook even doorzetten? Hij maait ook enorm met zn armpjes altijd. Echter heeft hij hier snachts totaal geen last van gek genoeg. 
Bedankt voor de tips in ieder geval, ben er heel blij mee! :)

Waarschijnlijk ook al geprobeerd, maar een andere fles tegen krampjes? Wij hebben dr Brown en onze zoon heeft nooit last van krampjes gehad.

Och die krampen.. daardoor was mijn meisje ook veel aan t huilen. Overstrekken deed ze ook veel. Sab simplex hielp een beetje en je zou ook eens langs een fysio of osteopaat kunnen. Na 15 weken werd t steeds beter. Ik gaf bv dus over kv kan ik niets zeggen. Sterkte iig!

Wij hadden ook veel krampjes. Volgens mij iedere baby wel..
Infacol helpt goed! Geen enkel krampje meer. Nu is ie bijna 12 weken maar ik durf het gewoon niet te stoppen?

Ze slaapt bij ons in de ochtend van 8 tot 10.30, dus dat is 2.5 uur
Dan tussendoor soms een half uurtje
In de middag van 14.00 tot 16.30, ook weer 2.5 uur
En dan krijgt ze 19 00 flesje, dan gaat ze rond 19.30 slapen, we maken haar "wakker" om 22.30 voor een flesje en dan slaapt ze tot 6.45/7.00 uur dat is dan 11.5 uur zeg maar 
Totaal dan zo'n 17 uur per 24 uur.

Overdag doe ik haar in een grote hydrofiel doek, wel heel losjes, maar dat ze haar armpjes niet omhoog kan doen, in de nacht een puckababy mini

Misschien is het ook een idee om even te kijken wanneer jouw kindje echt moe is overdag, en aan de hand daarvan een schema op te stellen, zo heb ik ook mijn schema gemaakt, zodat het allemaal wat makkelijker ging. Ik kan haar nu namelijk gewoon wakker in bed leggen en 5 minuten later slaapt ze.
Mijn schema is:
7.00 verschonen, aankleden, met washandje even handjes en gezichtje schoonmaken, creme opsmeren, en dan de voeding (of uiterlijk 7.30 als ze nog slaapt).
8.00/8.30 weer naar bed, slapen met de gordijnen open
10.00 verschonen, voeding (uiterlijk 10.30) 
Dan gaan we vaak even naar de winkel of op bezoek bij iemand of spelen. Als ze moe is slaapt ze gewoon in mn armen of in de maxi cosi, of tsjah waar we zijn
13.00 verschonen, voeding
14.00 naar bed
16.00 verschonen, voeding (uiterlijk 16.30)
Dan ga ik meestal koken en speelt zij onder de babygym of in de box, wij gaan dan eten en dan ligt ze lekker in de wipper op tafel met speeltjes.
18.30 in bad/onder de douche om de dag
19.00 schone luier, voeding boven in het donker, met slaapzak aan, en als ze klaar is even omhoog houden, meestal valt ze dan al in slaap en dan in bed.
Om 22.30 haalt mijn man haar uit bed, schone luier, voeding gewoon in haar kamer in het donker en dan slaapt ze tijdens de fles al half en gaat ze meteen weer naar bed.

Hopenlijk lukt het jou ook, je weet het natuurlijk nooit hoe een baby hierop reageert. Maar ik vind het onwijs fijn dat ik weet wanneer ik bijvoorbeeld iets kan afspreken of even mijn handen vrij heb voor het huishouden e.d. 
Succes in ieder geval :) 

Het zou ook kunnen zijn dat je zoontje last heeft van te veel voeding. 
Wjj moesten vrij snel al flessen van 120 geven aan onze dochter van het consultatie bureau, ze ging toen ook heel veel huilen en hongersignalen afgeven. Op advies van onze huisarts zijn we toen terug gegaan naar flessen van 90. Ik dacht daar gaat ze nooit genoege mee nemen omdat ik dacht dat ze ook altijd honger had. 
En wat bleek, na een paar dagen werd ze een stuk rustiger. Ze werd gewoon overvoed. En daardoor kreeg ze last van haar buik en omdat de verzachten ‘vroeg’ ze snel weer om voeding. Slikken verzacht nml pijn. 
Hoe zwaar weegt je zoontje? Ik zou dat x150 doen en dan verdelen over de aanta flessen die je geeft. 
Daarnaast zou ik stoppen met het mengen van omneo en gewone voeding. Dit moesten wij ook doen van het consultatiebureau en van onze huisarts moesten we daar meteen mee stoppen. We zijn toen in 1x overgaan op de gewone nutrilon. 

Ik denk dat ik mijn vraag misschien een beetje verkeerd heb verwoord. De krampjes zijn onder controle met omneo en inflacol en difrax flesjes. De krampjes komen nu opzetten omdat we aan het mengen zijn met standaard (dit heeft even tijd nodig). Mijn vraag zit meer in de voedingen. Hoeveelheden/aantal flesjes. Ons zoontje is overdag erg ontevreden. Wij denken dat hij nooit verzadigd is door de lichtverteerbare (omneo) voeding. Vandaar we nu zijn gaan mengen met standaard. Dit is op advies van nutrilon omdat standaard meer vezeltjes bevat en hij een voller gevoel zou moeten hebben. Ik vraag me nu alleen af of we niets over het hoofd zien. Misschien is er iets anders waardoor hij ontevreden is of doen we iets verkeerds. Misschien heeft iemand dit ook meegemaakt en het uiteindelijk niet aan de voeding bleek te liggen. Of juist wel dat het met overstappen naar standaard was opgelost? De tip van het oververmoeidheid hebben we vandaag gelijk opgepakt. Meneer ligt al een uur in de cosleeper lekker te slapen! We hebben het dag/nacht een bertje losgelaten en de kamer gewoon donker gemaakt. We probeerden de slaapjes overdag in daglicht te doen maar ik vermoed dat hij dan veel te veel prikkels krijgt. Hij kijkt erg graag rond. Wie weet is dit de oplossing al!

Sorry ik zie nu pas de andere reacties! Het zijn echt hele goede tips. Ik zie weer een beetje licht aan het einde van de tunnel. Sowieso de oververmoeidheid zou heel aannemelijk. We gaan even passen en meten. Als ik nu nadenk is hij jn de ochtend na de eerste voeding altijd erg moe en tijdens de 1e laatste voeding. Het voelde voor mij altijd een beetje verkeerd om hem gelijk weer in bed te doen. Alsof ik hem geen aandacht wil geven.. je snapt wel wat im bedoel denk ik ?. Maar wellicht heeft hij het echt gewoon nodig! In de middag is hij altijd wakker.. slapen is dan niet echt een optie. Daar heb ik het denk ik teveel geforceerd. "Omdat dat mooi midden op de dag is" ik dacht dat hij dan juist moe zou moeten zijn.
Overvoeden had heel goed gekund als we altijd deze hoeveelheid gaven. Maar dit is slechts 3 dagen geweest! We wilde kijken als we hem zn weg lieten gaan wat het zou doen (voeden op vraag). Maar de 165cc gingen met gemak op en hij had evengoed weer snel "honger".
En ander vermoeden is dan de 5 a 6 x 165cc wel de oplossing was. De eerste 2 dagen ging dit perfect. Hij was erg tevreden en heeft de nacht doorgeslapen. Misschien hebben we toen net pech gehad met 2/3regeldaagjes(6 weken). Want gisteren heeft hij uiteindelijk weer maar 5 x 165cc gedronken en heeft weer de nacht doorgeslapen. We moesten wel rekken maar het rekken was dit keer te doen met wandelen en rondlopen! Hij komt dan ook op de hoeveelheid uit wat hij mag hebben op gewicht. Ik hoop zo dat dit de oplossing is samen met de slaapjes! Ik heb in ieder geval weer eens mijn huishouden kunnen doen en ik hoef niet rond te lopen met maar 1 wenkbrauw ? ik zit nu zelfs op de bank met een kopje koffie wachtend op mijn kleine mannetje.

Terug
Bovenaan