Ontevreden

Ik moet even mijn ei kwijt. Wij hebben een pracht van een zoon van bijna 8 weken oud.
De eerste 2 weken waren echt geweldig, sliep van voeding tot voeding en gaf geen kik. Sindsdien is hij steeds meer ontevreden geworden in mijn ogen. Misschien ligt het wel aan mij, maar ik heb het idee dat mijn kind de hele dag ligt te jengelen. Gisteren waren we op een verjaardag, en wij waren blij dat mijn schoonouders even op de kindjes wilden passen zodat mijn man en ik samen even weg konden. Op de verjaardag waren nog 2 paar ouders die allebei hun kindje bij hadden, de ene 5 weken oud en de andere 12 weken oud. Deze kindjes werden gevoed en lekker in de wandelwagen gelegd en ze gaven beide de gehele avond geen kik. Ze lagen lekker rond te kijken of te slapen. Dat hoeven wij met die van ons echt niet te doen. Ons zoontje ligt om te haverklap te piepen en te wurmen. Wat je ook doet, hij zal niet even een uurtje rustig gaan liggen en/of slapen. Zo ook thuis in de box bijvoorbeeld. Hij kan zich nog geen 5 minuutjes “vermaken” of hij ligt alweer te miepen. Ook de meeste voedingen (bv) zijn ontzettend onrustig, piept dan en naderhand ook veel. Ik ben zelfs zover dat ik bezig met met de overgang naar kunstvoeding. Borstvoeding is totaal geen pretje meer voor mij, ik wordt er helemaal gek van. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op mijn zoontje. Maar dit gedrag maakt het voor mij niet gezellig en al helemaal niet uitnodigend om eens een keer ergens met hem naartoe te gaan. Voel me daar echt verdrietig om. Nu ook weer nu ik dit dit te typen, ligt hij alleen maar te wurmen en kreunen in mijn armen. Bij iedereen lijkt het allemaal zo vanzelf te gaan en lijken als die baby’s tevreden. Dat is hier gewoon 9 van de 10 keer niet zo. Ligt het aan mij?? Of herkennen jullie dit?? Ik vind het zo jammer dat ik er niet de volle 100% van geniet. Ik heb ook wel een verleden met een burnout met als oorzaak oa dat ik een enorme controlfreak ben, dus dat helpt ook niet mee, maar toch. Ook vermoed ik wel wat hoogsensitief te zijn, maar ik wil geen labeltje. Ik wil gewoon genieten van een zoon die tevreden is!

Goh, misschien toch ergens een voedingsallergie of iets van verborgen reflux ofzo als ik je zo hoor? Als hij echt de hele dag door, zelfs tijdens het voeden, erg onrustig is, kan je wel eens langs het consultatiebureau of de huisarts gaan (ik weet niet wat zoal de eerste stap is in Nederland) en je bezorgdheden op tafel leggen. Zou wel eens kunnen dat het met aangepaste voeding dan wel betert (aangezien je dan toch al met de overstap naar kunstvoeding bezig bent). Hopelijk vinden jullie een oplossing en hebben jullie snel een tevreden baby in huis! Veel succes!

Hadden wij ook hoor. En hij is nu 15 maanden en altijd nog een zeurpiet ook al is het iets beter aan het worden. Voor ons was hij de 2e en sommige babies willen geen babies zijn heb ik het idee. Maar bij jou lijkt het na de voeding erger te zijn? Heeft hij last van zn maagje / reflux?

Klinkt ookvoor mij eerder als een babytje met (verborgen) reflux of een (melk)allergie oid

En tsja sommige kindjes slapen poepen en drinken en anderen willen meer geborgenheid.. gewoon veel knuffelen en probeer daarvan te genieten!

Ja ik zou zelf ook aan een overgevoeligheid denken, maar zou het zich dan niet bij iedere voeding moeten uiten? Er zijn niet vaak voedingen die rustig verlopen, maar ze zijn er wel misschien 1x per dag.
Ik vind het zeker niet erg om lekker te knuffelen met mijn kleintje, heerlijk zelfs, maar niet als hij alleen maar ligt te wurmen en mopperen. Vanmiddag bijvoorbeeld heeft hij wel 2 uur in mijn armen geslapen, hier geniet ik echt wel van. Ik merk ook wel gewoon dat ik erg gevoelig ben voor babyhuiltjes denk ik. Mijn man zegt dat het bij mij erger overkomt dan het daadwerkelijk is. Misschien is dit ook wel zo, maar het is toch niet normaal dat mijn kind alles bij elkaar pak m beet nog geen uur of één dag compleet tevreden is? Of zijn mijn verwachtingen totaal onrealistisch..? Ik ben in ieder geval op een punt gekomen dat ik hulp ga zoeken voor mezelf, ik hou dit zo niet vol

Ik denk dat er 2 soorten baby's zijn, die droombaby's zoals op de verjaardagen en de wat normalere baby's die gewoon nog heel erg moeten wennen aan het leven buiten de baarmoeder. Ons zoontje was ook niet zo tevreden, was moe als hij wakker was en dan hulp nodig met in slaap vallen. Altijd dragen, wiegen etc. Vanaf dat hij 3 maand was ging het steeds een beetje makkelijker. Al is hij nu met 6 maanden 's nachts nog steeds niet de makkelijkste ;) maar we kunnen hem nu overdag vaak wel wegleggen en hij gaat dan lekker slapen. Onze oudste was juist wel zo'n droombaby, zooo makkelijk.
Maar het ik hoor ook echt zoveel van ouders dat de eerste 3 maanden pittig waren.
Het kreunen en wurmen na een voeding steeds kan wel duiden op dat er iets meer aan de hand is, al is rond 8 weken ook een piek van darmkrampen dus het hoeft niet gelijk iets ernstigs te zijn. Heb je het gevoel dat het niet normaal is, volg dan zeker je moeder gevoel en ga langs de huisarts of misschien een bezoekje aan de osteopaat?

@liesforum, de piek met krampjes is er inderdaad ook en die hou ik ook in mijn achterhoofd. Osteopaat zijn we reeds 2 keer geweest, zonder resultaat helaas. Daarnaast poept hij maar eens in de 3 dagen ofzo. Schijnt ook weer normaal te zijn, maar kan me voorstellen dat dit ook niet erg prettig is voor zo’n kleintje. Ik wordt gewoon zo onzeker van alles :(. We hebben nagenoeg precies hetzelfde met onze oudste gehad en daar is het helemaal goed mee gekomen, maar het is ontzettend moeilijk om te blijven bedenken dat ook dit makkelijker gaat worden (hopelijk)

Herken het heel erg. Kan alleen maar zeggen dat onze zoon 14 weken is en het beter gaat! Zelf vermaken gaat steeds beter en hij is ook een stuk vrolijker. Probeer echt van de fijne momenten te genieten en geduld te hebben. Heel moeilijk want ik kon onze zoon ook wel ouder kijken.. Moet zeggen dat ik hem nu wel eens bijvoed en er stuk meer tevredenheid komt omdat hij beter verzadigd is. Hier ook BV wat tot nu toe.allemaal niet vanzelf is gegaan..

Terug
Bovenaan