Ontevreden

Dankjewel voor je bericht Beebb. Fijn om te horen dat het beter gaat bij jou! Ik kijk ook echt reikhalzend uit naar die beruchte 12 weken grens?

Nee, dat ligt niet aan jou. Het is pittig, het is heftig. Je staat continu “aan”; en de ene mama heeft daar meer “last” van dan de andere. Hier ook een kreunende baby (6 weken nu), het verschilt per dagdeel, per voeding, hoeveel geluid ze maakt, maar ze maakt elke dag flink veel lawaai, ook ’s nachts, dus dat kost ons heel veel slaap want we leggen haar niet alleen in een kamertje. Naar ons idee is het (ook) omdat ze te vroeg geboren is, met 35+5, onze oudste (36+2) had het ook. En ze heeft veel last van krampjes, want ze loopt meestal rood aan tijdens het kreunen, trappelt met haar beentjes etc. Maar ze doet het ook in haar slaap. Met onze oudste werd het gewoon al minder en minder op een gegeven moment. Ik verwacht ook dat het over ongeveer een maandje allemaal wat rustiger zal gaan en zijn. ? Ze heeft ook rustige slaapjes elke dag, maar een “rustige dag”, nee hoor. ? Ze kwam daarnaast dag en nacht elke 1,5/2u voor voeding de afgelopen 5 weken (ik geef borstvoeding), mijn lieve hemel wat was dat intens. Echt slopend, ik heb er een aantal keer best wel even doorheen gezeten door het slaaptekort, dan probeerde mijn man weer wat meer op te vangen en sloeg ik een voeding over om te slapen, slaap is echt het belangrijkst. Nu sinds ongeveer een halve week komt ze wat vaker elke 2,5 à 3 uur, zeker de helft van de dag ongeveer is dat, zo fijn. Kan nu veel meer genieten. De eerste weken waren overleven. Wil alleen maar zeggen: je bent echt niet de enige mama die het zwaar vind (dat is het ook), met een vrij onrustig baby’tje. Elke baby is anders en daar zit ook gewoon veel verschil in, hoe het gaat, wil niet zeggen dat je iets verkeerd doet! Zelf hulp zoeken lijkt me wel goed, altijd meteen doen als je die behoefte enigszins voelt ?

Ook ik herken je gevoel en onrust heel erg wat je er door krijgt als een baby'tje niet tevreden lijkt te zijn. Bij ons was het dus ook flinke verborgen reflux en de vermoedens van een koemelk allergie dus zit ze aan de neocate. Wij krijgen voor de reflux medicatie en dikke de voeding in met johannes broodpitmeel en dit heeft enorme verbetering gegeven. Heb je het idee dat er voeding omhoog komt bij je baby'tje ? Dat kan natuurlijk veel last en ongemak geven als dit zo is. Ook is de tijd met een kleine baby echt wel pittig dus hoe jij je voelt vind ik totaal niet gek en zelfs enorm herkenbaar. Probeer het bedje eens schuin te zetten als je dit nog niet zou hebben en ook in de box even schuin enzo. Hier was het kreunen ook vreselijk hele nachten lang waarschijnlijk door de reflux. Ik zou toch even langs een huisarts gaan hiermee of langs het cb !! En probeer niet te veel naar andere baby'tjes te kijken want baby'tjes die het zo perfect doen zijn er echt veel minder dan de baby'tjes die wat onrust hebben hoor!!! 

Zoooo herkenbaar. Ik word soms ook knetter van mijn dochtertje van intussen 18 weken oud. Wilt al tijdje niet meer plat in kinderwagen, wilt alles kunnen zien en moet constant met haar rondlopen of vermaken met speeltjes etc. De eerste 2 weken waren prima idd, daarna begon het. Ze drinkt nog steeds vaak op een dag kleine beetjes (fles) en is gewoon bijna altijd onrustig! Ze staat ook al weken heel graag, ze had ook al veel kracht in haar beentjes. Dus dat ze nu in spreidbroekje zit sinds 2,5 week maakt het allemaal nog erger.
Ergens naartoe is ook nooit gezellig idd. Gaat 10-15 min goed en tis weer jengelen. Krijg ook vaak te horen van goh t'is echt een meid hè!? Of wat een pittig dametje ? Ik snap je helemaal met hoe je jezelf voelt. Ik heb al vaak gedacht van pfff zo vind ik er niks meer aan. Je komt ook nergens aan toe hele dag!
Mn ma denkt dat ze gewoon superslim is en daardoor al veel meer wilt dan ze kan en daarom zo snel verveeld is...hoop dan maar dat dat het is ;)

Dankjewel voor het delen van jullie herkenning! Verborgen reflux heb ik ook al aan gedacht, alleen het “gekke” is dat hij snachts echt gewoon heel goed slaapt. Ik zou verwachten dat er dan ook problemen zijn. Ik heb wel het idee dat er nog lang voeding omhoog komt bij hem, en soms spuugt hij nog wel eens een mondje ruim 2 uur na de voeding, maar dit lijkt hem weinig te doen. Ik ga er maar op hopen dat dit de huilpiek en krampjes is en dat ik rond de 12 weken (maar liever eerder) verbetering ga merken. Ik ga sowieso voor mezelf nog hulp regelen zodat ik beter met eea om kan gaan hopelijk. Straks heb ik bijna niet genoten van mijn verlof en zijn eerste maandjes, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zou zo graag eens met hem bijvoorbeeld naar de stad gaan ofzo en daar lekker rondlopen, zonder dat mijn hart de hele tijd in mijn keel zit omdat hij steeds aan het jengelen is.

Ik zou je melden bij CB of huisarts. En niet met kluitje in t riet laten sturen.. Hier 2x zelfde soort verhaal en beide keren verborgen reflux en koemelkallergie.

Komt toch wel erg vaak verborgen reflux en/of koemelkallergie naar boven hier idd… het is gewoon zo raar, want afgelopen weekend was hij 1,5dag echt super tevreden en sliep hij ook echt zoals je verwacht van een baby. En toen ineens sloeg dat weer om. Hoe kan dat toch… ik zal sowieso maar eens met johannesbroodpitmeel aan de slag gaan en het consultatiebureau nog eens raadplegen

Ik heb ook reikhalzend uitgekeken naar die 12 weken grens, en vanaf toen ging het zeker langzaam aan beter. Niet als een wonder opeens met 12 weken een tevreden kind, maar hij ging langzaamaan zichzelf makkelijker vermaken en was minder ontevreden als hij wakker was, tussen 8-10 weken was de zwaarste periode bij ons. Daarna wel pittige nachten tussen 4/5 maanden maar toen was ik zelf aan het werk en had ik overdag afleiding, dat vond ik zelf heeel erg fijn.
Ik heb ook niet van mijn verlof genoten dit keer, maar ik probeer daar geen spijt van te hebben. Niet iedereen heeft een roze wolk. Inmiddels is onze man 6,5 maand en ik geniet steeds vaker, al zijn er ook nog steeds weleens zware dagen. Maar op dit moment vind ik zijn zus die in de peuterpuberteit zit pittiger?

Terug
Bovenaan