ontlasting en friso comfort

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve mama's.

Vraagje mijn dochtertje Fleur van drie maanden, heeft erg moeite met haar ontlasting, nu bij ik afgelopen week al bij de ha geweest en die zegt dat ze idd lastheeft van haar sarmpjes dat ze wat van streek zijn ( ben toen gegaan omdat ze opeens heel slecht dronk ) nu drinkt ze weer beter maar heeft ze last van windjes en kan slecht poepen, ze huilt ook erg veel.. Ik ga altijd Friso normaal gemengd met de friso comfort maar ik ben dus nu helemaal over op de comfort, maar heb nog niet het idee dat het helpt, ik ben al weer bang voor vanavond want ze heeft nog steeds niet gepoept, en gister ook niet, soms wel iedere dag soms niet.. Het is dan wel stevig maar niet keihard..

Weten jullie nog een andere tip, of herkennen jullie dit??

Liefs een beetje bezorgde Mama

Hoi Kyrabella,

ik geef m,n dochterje van drie maanden ook friso comfort gemengd met friso normaal. Ik geef 2 schepjes normaal en 4 schepjes comfort met 180cc water. En dat gaat goed.het duurt even voordat het werkt, dus als je vanaf vandaag bent begonnen met alleen de comfort dan duurt het een paar dagen voor je resultaat kan verwachten. M,n huisarts vertelde dat ze 1x in de twee dagen ontlasting moet hebben. Het huilen kan komen omdat ze toch last heeft van de ontlasting. wat misschien helpt is om over het buikje te wrijfen, vooral na de fles. Bij ons heeft dat toen geholpen.
Heel veel succes.
Groetjes Angelique

Hoi angelique,

Ik geef al een tijd lang comfort gemengd met normaal 3 om 3 en nu dus alleen comfort, en buikje wrijven en beentjes fietsen doe ik ook.
En nog heeft ze veel last, vanavond weer, wel ontlasting gehad maar toch huilen, ik hoop dat het snel beter zal gaan.

Liefs

Hoi bezorgde mama,

Ik herken je verhaal helemaal. Onze dochter had ook erge last van haar buikje na de fles. Niet alleen krampjes, maar ook poepen was erg moeilijk. Soms had ze zelfs erg veel moeite om windjes te laten.
Zij kreeg Nutrilon standaard en wij zijn overgestapt naar Nutrilon Omneo. Dit helpt bij haar echt. Ze kan beter poepen en heeft ook veel minder last van krampjes.
Voor krampjes kun je ze ook cinababy geven dit helpt ook, maar alleen voor krampjes.
Het is erg vervelend als je ziet dat je kleintje zoveel pijn heeft.

Veel sterkte
Groetjes Anne

Hoi,

Blijf even op de comfort, moet volgende week naar de kinderarts en dan heb ik het eens over, want er zijn zoveel verschillende voedingen en steeds overstappen werkt ook niet( krijgt ze nog meer last ). Ga dus nu alleen in overleg met de arts evt weer overstappen..
Het is idd erg sneu en zielig.

Voor de krampjes geef ik Sab Simplex een tovermiddel( dit is alleen verkrijgbaar in duitsland in Limburg en omstreken ( waar mijn vriendin woont ) adviseren ze het op het cb ) het haalt de schuim van de melk, zodat er dus minder lucht in de melk zit, dus minder krampen ik had bij de tweede fles al gelijk een ander meisje.. Ze heeft nu alleen buikpijn doordat ze zo slecht kan poepen, van de echt darmkrampen heeft ze dus veel minder last..

Google sab simplex en dan de bovenste link, daar lees je alles over sab simplex en kun je het gemakkelijk bestellen voor de evt mama's die er intresse in hebben

Liefs

Liefs

Hoi Kyrabella,

ik wilde je juist de tip geven over de druppels sab simplex, maar je gebruikt het al. Dat is inderdaad een wondermiddel. Gelijk bij de eerste fles had m,n dochter al geen last meer.
Wat het cb mij vertelde was dat ze van de comfort of hele dunne ontlasting krijgen, of juist verstopping. Wel raar, want het is ook tegen verstopping.
M,n huisarts gaf me als tip om een paar druppeltje olijfolie in de melk te doen.
Misschien helpt het.
Succes en ik hoop dat het snel beter wordt.

Groetjes Angelique

Heb je al kindicol van VSM geprobeerd? Werkt super!

Suc6

Kirsten

Hoi,

Ja dat is idd raar, want de comfort is tegen verstopping, misschien dat ze dan bij het groepje hoort waar het juist tegendraads werkt. Ze heeft vandaag ook nog geen ontlasting gehad, wel laat ze veel windjes, gister morgen wel ontlasting maar met veel moeite.

Heb de druppels van vsm nog niet geprobeerd, is ook nog te proberen, wil echt het beste voor haar en haar helpen, maar het is lastig, ga er ook echt met de arts over hebben.

Angelique welke speen gebruik jij voor de comfort? ik gebruik nu speen 3 van de avent fles, want de 3 standen speen stand 1 gaat te snel, en de losse 2 te langzaam, maar met de 3 heeft ze hem ook binnen 10 min leeg, echt rot die spenen.

Liefs en groetjes

Terug
Bovenaan