ontlasting en friso comfort

Hoi hoi,

ik gebruik een gewone speen en dan de medium. Ik heb toen wel een drie standen speen gekocht maar kwam er niet uit hoe die werkt. Vandaar een gewone speen. Ik gebruik de kromme fles van difrax.
M,n dochter doet ook ongeveer 10 minuten over de fles, maar dat schijnt te mogen.
kan je de huisarts of het consultatiebureau niet bellen om advies? Misschien hebben zij nog tips om het te verhelpen. Is haar ontlasting wel zacht of hard? Wat wij ook gedaan hebben toen onze dochter verstopping had is 10 cc water meer geven. Dan wordt de voeding wat meer verdund.Of gewoon tussendoor wat water geven als ze dat wil.
Erg is het he. Je voelt je zo machteloos.Ik hoop dat ze gauw een dikke poepluier heeft.
Echt, ik ben toen nog nooit zo blij geweest met een poepbroek.

Groetjes Angelique

Hoi,

De ontlasting is niet keihard maar ook niet dun, beetje beiig maar stevig.
Ik heb ook een difrax fles, en daarop heb ik een s speen of een drie standen speen, de drie standen speen van die fles heb ik nog niet geprobeert met de volledige comfort.

Een standen speen is heel makkelijk in gebruik, je moet de maat die je wilt gebruiken onder haar neusje hebben staan dus als je de m gebruikt dan moet je met de krome difrax de m omhoog houden zodat je hem kan lezen onder haar neus.. Snap je het??

Alleen is het lastig want die moet je erop draaien waarschijnlijk, en dat is nogal een geklier je kan hem ook eerst goed zetten en dan via de onderkant vullen, dan heb je wel de maten niet goed, maar je kan de hoeveelheid dan ook even in een andere fles afmeten.

Ik ga der zo wakker maken voor een laatste fles, en hoop dat ze daarna nog een volle broek krijgt, ik ben ook erg blij als ze een poepbroek heeft.

Had het cn al gebeld en die zeiden dat ik volledig comfort moest geven doe ik dus nu maar het verbeterd niet echt de ha zei dat het haar darmen zijn en dat het vanzelf beter moest gaan!
Ga volgende week toch naar de kinderarts dan ga ik het zeker voorleggen.

Weltrusten en ik lees wel weer wat.

Groetjes en liefs

Hoi Kyrabella,

Onze dochter is nu 10 weken oud en  ik had hetzelfde probleem.
Ze poept maar om de dag en dan is het wel voor twee dagen.
Bij babies is het hetzelfde als bij volwassenen, de een gaat 2 keer per dag naar het toilet en de andere om de dag. Zolang de ontlasting niet hard is, is er niets aan de hand. Verder het ik druppels voor de krampjes cinubaby en die vinden ze nog lekker ook, 3 druppels op de tut , voor of na de voeding. Ik gebruik afhankelijk van de ontlasting 4 friso en 2 comfort. Als de ontlasting dunner wordt moet je de comfort afbouwen. Ik hoop dat het met al de goedbedoelde adviezen een beetje beter gaat. Je weet je namelijk geen raadt als zo'n kleintje helemaal rood aanloopt en pijn heeft. Een hittepit op je schoot leggen en dan het kleintje met haar buik erop leggen verlicht ook de pijn en worde ze een beetje rozig van. Succes

Hoi,

Nou geloof dat de comfort zijn werk gaat doen, ze heeft vanmorgen niet 1 maar 2 keer een poepbroek gehad, de ontlasting was al een stuk soepeler, want het zat tot aan der navel! ik ga nu idd wel even opletten of het niet tedun gaat worden, maar ondanks dat werd ze wel weer knal rood en ging ze huilen van de krampjes! dus ze had er nog wel moeite mee.

Een hittepit zak heb ik dus dat kan ik wel eens proberen, bedankt allemaal voor de tips.

Liefs Kyrabella( zeg naar gewoon Debbie )

Geloof me Debbie het kan nog veel gekker.
Ik heb al twee keer in tijd van 5 minuten mijn kind zo uit haar kleren getrokken en na een pak zwitsaldoekjes toch maar in bad gezet.Ze was niet schoon te krijgen.
Bij Bo zat er dit keer ook 2 dagen tussen en net heeft ze weer een volle luier gehad. Vaak zijn ze de "poepdag" als het niet wil lukken een beetje jengelig.
Maar goed de volle luier is er dus een jij bent weer gelukkig vandaag.
Hoeveel weegt je kindje nu en hoe lang is ze? Gaat verder alles wel goed?

Groetjes Doris

Hoi Debbie,

hoera, eindelijk een poepbroek en nog twee ook.Gelukkig gaat het de goede kant op. En inderdaad, hou in de gaten of het nu weer niet te dun wordt. Bij Kimberly heb ik nu ook het idee dat de ontlasting erg dun wordt(zit dan inderdaad tot aan de navel), dus ga denk maar 3 om 3 doen.
Bedankt voor het uitleggen van de standenspeen. Ga ik proberen. Want ook al mogen ze 10 minuten over de fles doen, iets langer lijkt me toch wat prettiger. Hoewel het s,nachts wel fijn is als ze er zo kort over doet.
Ik hoop dat het met de ontlasting goed blijft gaan.
Groetjes Angelique

Hoi,

Fleur is drie maanden en woog de laatste keer 5555 gr( mooi he al die vijfjes ) ze was flink met de geboorte 3920! buiten dit gaat alles goed met haar, ze is een lief en vrolijk meisje.! heb vanmiddag 1 keer 3 om 3 gedaan nou dat ging flink fout, ze spoog me onder en ik was nat tot aan mijn onderbroek! ze spoog wel vaker maar zo erg, heb er later dus maar weer 6 comfort gegeven en dat ging weer wel goed, heb alleen nog moeite met het vinden van de goede speen, een gaatje groter maken met een steriele naald werkte niet, ze kreeg er nog niet meer uit, dus blijf ik maar met de 3 geven en dan stop ik soms heel even, het advies voor een fles zeggen ze hier is 15 tot 20 min, zo hebben ze langer een vol gevoel en minder snel weer honger.

Jeetje dat is wel veel een heel pak doekjes nee zo erg was het niet gelukkig, ben wel blij dat ze het kwijt is, ze was vandaag ook een stuk vrolijker.

Liefs Debbie

Hoi Angelique,

HAd nog een vraagje, wanneer ga jij afbouwen enof stoppen met de sab Simplex? Ik geef nu smorgens en savonds nog tien druppels en op de nadere flesjes vijf,
Dat gaat ook goed, weet niet zo goed waneer je nu het best kan stoppen.

Bedankt
Groetjes Debbie

Terug
Bovenaan