ontlasting en friso comfort

Hoi Debbie,

tsja, moeilijk is dat he, wanneer bouw je af of stop je ermee. Ben bang dat als ik te snel stop/afbouw dat ze dan weer last krijgt.
Maar toen ik belde naar de winkel om te vragen of ze nog een paar flesjes konden opsturen zei de drogist dat ik nu kon gaan afbouwen. Ik geef elke voeding 15 druppels, dus ik zou naar de 10 kunnen gaan. Ik wil daar van de week mee gaan beginnen, kijken of dat lukt. En ik denk dat ik ze blijf geven tot ze een week of 16 is. Dan schijnen ze van de krampjes af te zijn. ZE is nu 13 weken. Of gewoon voor de zekerheid tot een week of 18. Het kan geen kwaad die druppels, dus ik geef ze liever iets te lang dan dat ze zometeen weer loopt te krijsen van de krampjes.

Ik heb de drie standenspeen geprobeerd, maar dat was drama. Normaal doet Kimberly dus ongeveer 10 minuten over 180 cc, nu deed ze drie kwartier over 90 cc. Helaas stond de goede fles nog bij de oppas, maar ben gelijk een andere fles   gaan kopen. Die kromme difraxflessen vind ik toch het fijnste. Er zat een s speen bij, en nu deed ze ongeveer 15 minuten over de fles. Dus ik hou deze speen erop. En op de andere fles ook maar weer maat s, daar zit nu medium op.
Groetjes Angelique

Hoi Angelique,

Wat gek, drie kwartier met een 3 standen speen, hier gaat het juist veels tevlug.. Ik heb vanavond, een kruitvat dentalspeen 3+ gebruikt, het leek goed tegaan maar halverwege raakte die verstop het gevolg, Fleur krijgte alles bij elkaar, dus vlug overgegoten in de avent fles( ik had nu ook de kromme fles van de difrax ) het is een heel gedoe.

Dan schelen onze meisje niet veel in leeftijd Fleur is morgen 14 weken.
Ze is op 17 feb geboren.

Heb je toevallig msn?
Dan mag je mij wel toevoegen kunnen we eens makkelijker praten.
kyrabellaanjo@hotmail.com

Groetjes

Hoi,

Nou meiden ik zie echt geen verbetering, vanddag was echt helemaal niet leuk, ze was 2,5 dag niet geweest, en ze had nu een vuile broek vanmiddag maar de ontlasting was zo hard dat ik het zo uit de luier kon pakken!

Heb wel eens horen zeggen dat de friso comfort, bij sommige baby's juist verstopping ontwikkeld, terwijl het bedoeld is om de ontlasting soepel te houden, ik ga donderdag naar de kinderarts maar misschien bel ik morgen wel of ik eerder kan komen.

Ik vind dit wel zo zielig
Liefs Mama Debbie

Hoi Debbie,

ach, wat zielig toch. Je zou graag de verstopping over willen nemen he. het is echt jammer dat dat niet kan. Het is zo zielig om je kleintje zo te zien.
Heb je de paar druppels olijfolie door de voeding al geprobeerd? Bij ons hielp het. Je kan ook 10 cc water extra geven per voeding, of tussen de voedingen door wat water. Heb je de kinderarts al gebeld? Ik hoop dat je eerder mag komen, of anders dat hij een goede tip heeft.
Misschien moet je toch over op andere voeding, maar dat weet de kinderarts wel. Ik zou het in ieder geval vragen.
heel veel sterkte en ik zal je toevoegen op msn. Kimberly is geboren op 22 februari, dus maar 5 dagen jonger dan jouw dochter.
groetjes Angelique

Hoi Debbie,

ik was benieuwd hoe het nu met Fleur en haar ontlasting gaat. Is er al verbetering? Ik hoop het echt.Hoe was het bij de kinderarts?
Ik heb je eindelijk  toegevoegd bij msn.Dus dan kunnen we daar ook kletsen.

groetjes Angelique

Hoi Meiden,

Ik had voor mijn kindje ook friso comfort omda ze super kramjes had. Maar bij ons werkte het dus niet. De krampjes waren weg maar de ontlasting werd echt super hard.
Nu ben ik over gegaan op friso extra gemend met friso normaal omdat zij ook nog eens hongerig was.
Nu heb ik horen vertellen dat sommige kinderen door de johannesbroodpitmeel die in de friso comfort zit juist hardere ontlasing kunnen krijgen. De meeste kinderen moeten vaker maar mijn dochter dus juist niet
Als het haar echt niet lukt om te poepen wil het soms nog wel eens werken om haar anus te masseren.
Sterkte er mee!
Groetjes Myranda

Terug
Bovenaan