ontlasting??

hoi susan

ik ben moeder van 4 kids en heb er bij niet één bevalling last van gehad,
dus je niet druk maken meis....je hebt inderdaad wel iets anders aan je hoofd

gr wendy

nou bij mij kwam er ontlasting en urine. Echt alles werd in een keer geleegd. Mijn man deed net de deur over voor de kraamhulp en die kwam terug en dacht het stinkt hier. Vertelde hij mij later na de bevalling. Ik zelf had het gemerkt en geroken maar ja het hoort erbij. De verloskundige maakt dit dagelijks mee. En tegen houden lukt je echt niet.
Succes met je bevalling

ooo wat herkenbaar, ik maakte me zo druk daarom. Schaamde me van te voren al en mijn schoonmoeder is niet zo tacties en vertelde dat op haar manier dat je dus niet moet eten voor de bevalling want dan ****** je alles onder. Nou nee das lekker voor je vertrouwen.

Maar goed ik heb dus wel gegeten want wanneer ga je bevallen en hoe lang duurt het ja dat wist ik niet.

Toen ik persdrang kreeg had ik het gevoel dat ik moest poepen en kreeg het spaansbenauwd van het idee maar ik kon niet anders dan me overgeven aan het persen en idd ik heb ook gepoept hoefde geen schoon matje de verpleegster haalde het voor zo ver ik weet iedere keer weg met een papiertje dus zal niet veel geweest zijn (en had ook vanaf dag 1 vreselijke verstopping)

En het intreseerde me niets ik wilde maar 1 ding en dat was dat de baby er uit kwam.

Dus gewoon persen en je hebt geen tijd om er over na te denken. Dacht maar zo ze zien niet anders bij bevallingen.

Groetjes en succes

Ze zeggen dat je baby langs je darmen schuift, dus als er wat zit komt dat mee. Je merkt er zelf niks van, ik leg alleen een keukenrol in mijn kraampakket. lijkt me makkelijker voor de verloskundige. genoeg papier bij de hand.
Je kan ook andersom denken, zodra de ontlm komt is je baby weer dichter bij de uitgang.

Bij het "bevallen klaar maken van de patiënt" geven ze in kraam klinieken op de antillen een laxeermiddel. Ik vond het persoonlijk een prachtig idee om het straks bij mezelf te doen als het zo ver is. (ben nu in de 18de week)

Ik dacht dat in nederland ook die laxeermiddelen werden gebruikt in ziekenhuis of het is juist net afgeschaft. In ieder geval kreeg mijn moeder ook altijd zo een middeltje iets voor het bevallen. Opzich niet zo een gek idee om het anders zelf al inneemt, kwaad kan het niet. Moet je wel een snel werkend laxeermiddel hebben, anders komt juist alles net met bevalling er uit. Zoals metamucil wat ik nu gebruik tegen harde onlasting werkt niet snel genoeg om je darmen leeg te maken voor je bevalling. Dat duurt wel een halve dag ofzo. Werkt trouwens wel super goed gewoon voor tijdens zwangerschap naar het toilet te kunnen, en heb ook geen last meer daardoor van aambeien.

hio,

ik ben 3 keer bevallen zonder ontlasting erbij...
bij de eerste riep ik eenkeer :
"ohh dat gaat niet goed daar beneden"
omdat ik dacht dat ik moest, maar twas nie zo... haha

je kan tijdnes de bevaling evt licht verteerbaar
voedsel nuttigen zoals een beschuitje...

vr gr bibi :)) bijna 31 w

Ik was van tevoren niet bang voor de bevalling, maar dat ik zou moeten poepen tijdens de bevalling, dat vond ik zo erg. Tijdens het persen voelde het alsof ik moest en toen stopte ik met persen omdat ik niet wilde poepen, dus ik had er echt wel erg in tijdens de bevalling en achteraf had ik niet eens gepoept .

Terug
Bovenaan