ontlasting??

Heb ook gelezen dat 't heel normaal is. In het boek "Veilig bevallen" staat bv. ook een stukje over onder water bevallen en daar zeggen ze zelfs dat als je in het water poept je 't er zó uit kunt vissen met een (thee)zeefje  - Het komt dus regelmatig voor! Maar zoals Dirkje zegt, het kan ook zo zijn dat  vóórdat je echt bevalt je al naar de wc bent geweest en je darmen leeg zijn... dat hoop ik dan maar!

Tjee...wat maken jullie je druk zeg om zoiets!! Wat maakt het nou uit of je poept of niet tijdens je bevalling? Denken jullie nou echt dat diegene die erbioj is zal zeggen dat het raar of vies is ofzo? Het is heel normaal en 9 van de 10 keer voel je het helemaal niet als het gebeurt. De pijn is zo hevig dat je echt niet ineens een helder moment hebt om daar over na te denken.
Meiden..iedereen maakt zich zorgen over zijn bevalling maar je zorgen maken over ontlasting is echt zonde van je tijd...geloof me maar!!

Hoi hoi

Wat fijn dat jij er zo makkelijk over kan denken, Saskia. Maar ook voor mij ligt dat heel anders! Ik zie helemaal niet tegen de bevalling op, heb echt zoiets van: We zien wel, ik kan me er toch geen voorstelling van maken. Maar waar ik wel wakker van kan liggen is het feit dat ik straks ontlasting krijg tijdens de bevalling. Het lijkt me zo verschrikkelijk genant.... Ik hoop maar dat ik net voor de bevalling naar het toillet moet!

Groetjes,

Hoi Wendy,

Straks als je bevallen bent ben ik zoooo benieuwd hoe je hier nu over denkt...eerlijk waar geloof me maar dat je je daar tijdens de bevalling geeeen moment bij hebt stil gestaan. Ik durf het je bijna te beloven.. Sterkte bij de bevalling en maak je geen zorgen...alles komt goed. Je lichaam is iets heel moois...het probeert op tijd leeg te zijn voor de bevalling...en tijdens lichte weeen kan je gewoon nog naar het toilet....en tijdens heftige persweeen voel je niks en de verloskundige zal ook niks zeggen als je ontlasting hebt hoor..die haalt het gewoon weg. Succes!

Hallo Wendy,

Ik ben het volledig eens met Saskia28, je zult er echt niet over nadenken als je in arbeid bent. Bij ons in Belgie steken ze eerst een lavement op, dit doen ze als de weeën licht begonnen zijn, mischien is dat iets dat je ook kunt doen, dan ben je mischien wat ontspannender en kun je je beter op de arbeid concentreren.

Alvast veel succes met de bevalling!!!!

...Nou... laten we het hopen! Jullie hebben het al een keer meegemaakt, dus spreken uit ervaring. Ik hoop écht dat mijn ervaring net zo als die van jullie zal zijn. Ik zal het tzt zeker laten weten.
Bedankt voor de bemoedigende woorden in ieder geval!

Groetjes, Wendy

Terug
Bovenaan