Ontpillen

Hoi hoi!
Ik denk dat veel vrouwen met dit probleem zitten en ik snap je gevoel van onzekerheid. Ondanks de uitblijvende menstruatie blijf ik het wel gewoon proberen. Sinds ik dit heb geplaatst heb ik nog steeds niet gemenstrueerd en ik zit op dag 68. Ik heb wel enkele keren ovulatie testen geprobeerd maar ik merk dat ik er dan nog meer mee bezig ben terwijl ik de onzekerheid een beetje los probeer te laten. Veel succes, ik denk dat voor jou ook gewoon geld: lekker blijven proberen en er van genieten en verder je nog niet te druk maken. Het verschilt inderdaad per persoon of de eisprong aanwezig is of niet maar proberen kan altijd toch! 

Vandaag naar mijn huisarts geweest. Die vertelde mij wat ik eigenlijk ook had verwacht, namelijk: niks om druk over te maken. Kom over een half jaar maar terug als het nog steeds niet op gang is gekomen.. Dan kan ik worden doorverwezen naar een gynaecoloog voor bloedonderzoek etc.. 
Tjone als ik had geweten dat je menstruatie maanden kan uitblijven was ik eerder gestopt met de pil.. Best frustrerend dit. 

Oh wat vervelend! Ja dat zullen veel mensen als antwoord van hun huisarts krijgen. En ik ben het met je eens, dan was ik ook wel eerder gestopt, helaas verschilt het per vrouw zo erg. De ene is gelijk regelmatig ongesteld en wij hebben dit. 

Hallo allemaal,
Ook ik ben nog bezig met ontpillen. Ik ben in augustus 2018 gestopt met de pil en na de ontrekkingsbloeding ben ik pas  13 december 2018 voor het eerst ongesteld geworden, hierna 1 januari alweer en nu wacht ik nog steeds op mijn ongesteldheid. Zwangerschapstest is helaas negatief. 
Ik ben bewust eerder gestopt met de pil, omdat ik wist dat een zwangerschap nog wel even kon duren. Nu wordt ik toch wel ongeduldig. Fijn om jullie verhalen te lezen! 
Ik heb ondertussen wel ovulatietesten gekocht om te beoordelen of er wel een eisprong plaats vind. Ik heb deze nog niet gebruikt, omdat ik eerst mijn menstruatie afwacht. 

Ik wens jullie allemaal veel geluk en succes :)

Dankjewel rebecca?
En sorry voor  de late reactie  ik ben sommige topics soms ineens kwijt. 
Ik ben de laatste  keer naar 35 dagen ongesteld  geworden dus dat is alweer wat minder lang?
Balen dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden.  Het is en blijft vervelend dat ontpillen hopelijk krijg je gauw je menstruatie  en daarna ook regelmaat.
Succes?

Hoi allemaal , ik ben in juni 2018 gestopt met de pil. Toen een ontrekkingsbloeding gehad en daarna na 52 dagen ongesteld geworden. Sindsdien wisselt het om de de cyclus , de ene keer 36/37 dagen de keer erna is het een lange van 48 tot 52 dagen. Vind het daardoor erg lastig mijn vruchtbare dagen te bepalen. Wel ovulatietesten in huis gehaald maar tot nu toe negatief. Vorige week op dag dat ik ongesteld moest worden (uit gegaan dat cyclus elke x lang / korter is ) wel 5 dagen bruin/lichtroze slijm gehad. Maar geen echte ongesteldheid terwijl ik dat normaal well flink ben.. test gedaan maar helaas negatief . Ben benieuwd hoe de volgende cyclus zal gaan. Ik ben bewust nog niet naar de HA geweest omdat ik veel gelezen en gehoord heb dat het een jaar kan duren totdat je ontpilt bent ? maar als jij over een half jaar mag terugkomen dan misschien toch maar eens langs gaan ?
Groetjes , Amy

Hoi Rebecca,
ik herken je verhaal wel een beetje. Ik ben in juni gestopt met de pil en het duurde de eerste keer 61 dagen voordat ik ongesteld werd, toen werd het 38 en toen weer 45 dagen. De laatste keer duurde het 33 dagen. 
Ik moest laatst voor iets anders bij de huisarts zijn en heb toen gelijk even gevraagd hoe en wat, ik kreeg als tip om even na te vragen hoe het bij je moeder ging en zussen en tantes, meestal gaat dat een beetje hetzelfde.
Verder zij ze dat het slim is om na een jaar langs de huisarts te gaan. 
het is wel erg frustrerend dat het zo lang duurt, hoop dat het bij jou snel op gang komt.

x Inge 

Hoi allemaal, ik kan me aansluiten bij hetgeen wat jullie schrijven, helaas. 14 oktober 2018 gestopt met pil (na 14 jaar) en sindsdien in november 1 keer menstruatie gehad en daarna niets meer. Het maakt me erg onzeker. Ik ben bij de dokter geweest omdat ik er na 4 keer niets (geen menstruatie en geen positieve test ) even helemaal doorheen zat. Van de dokter doorverwijzing gehad voor een echo. Gelukkig niets op te zien, aan de ene kant heel prettig aan de andere nog steeds niets wetend, vervolgens bloed laten prikken maar ook daar kwam niets uit.. aanstaande dinsdag een afspraak bij de gynaecoloog. Maar ik vind het allemaal super spannend en ben bang voor dingen die ik niet horen wil.

xx

Terug
Bovenaan