Ontpillen

Hoi SBP!

ik zag ineens mijn topic door jou berichtje komen. Achteraf bleek het bij mij dus een directe zwangerschap te zijn en ben ik in verwachting van een jongen! Wat jou betreft, ik hoop dat ze niets ernstigs vinden en dat je snel zwanger mag raken! Ondanks dat het bij mij snel ging hoor ik nog steeds verhalen over hoe lang het kan duren als je stopt met de pil wat super vervelend is. Heel veel succes en hopelijk snel een zwangerschap! 

Bij mij heeft het ontpillen wel een jaar geduurd. Zat soms wel 3 maanden tussen.
Daarna was ik heel regelmatig ongesteld

Jaa het is vooral frustrerend nu omdat ze niks hebben gevonden. En ik maar zit te dubben over wat het dan kan zijn en wat ik zelf kan doen. Om me heen raken veel vriendinnen zwanger, sommige zelfs niet gepland en dat hakt er dan wel even in. Ik hoop dat de gynaecoloog me verder kan helpen. 
Voor diegene die door de huisarts weggestuurd worden, geef aan hoe het voor je voelt. Ze wilde mij ook eigenlijk pas na half jaar gaan helpen maar ik gaf aan dat ik me er echt niet oke door voelde en dit kon ze ook wel duidelijk aan me zien waardoor ze toch actie ondernam.
iemand ervaring bij de gynaecoloog met dit issue??

Bij mij heeft het 42 dagen geduurd voordat ik de eerste keer natuurlijk ongesteld werd. De cyclus erna weer rond de 40 dgn. Ben toen naar de huisarts gegaan en die zei: heeft vast met ontpillen te maken geef je lichaam de kans om het op de rit te krijgen. 
En ja hoor, deze cyclus netjes 31 dgn! Ga nu naar de 3e ronde ( 4e gerekend vanaf ontrekkkngsbloeding) Ik maakte mij ook enorm zorgen, vooral omdat ik 33 ben en dus niet wist dat ontpillen lang kon duren. 
Meestal is het na 6 maanden bij de meeste weer op de rit! Neemt niet weg dat er ook vrouwen zijn waarbij het een jaar kan duren. Ieder lichaam is anders. Sterkte!

De eerste en direct enige keer kwam bij mij na 36 dagen. Maar inmiddels zit ik op cyclusdag 148 en ben ik al 119 dagen niet ongesteld geweest. 

Als ik had geweten wat een ellende de pil met zich mee kan brengen (ondanks dat je dat nooit heb gedacht omdat het een uitkomst is) was ik er allang mee gestopt. 

Terug
Bovenaan