ontwikkeling

A

Anoniem

Guest
misschien niet heel slim dit onderwerp (omdat ik dan misschien ga twijfelen of ze wel goed op "schema" ligt...) maar goed! Ieder kind is anders!!

Ik was wel weer eens benieuwd wat jullie kleintjes allemaal wel en niet al kunnen?? En hoe oud zijn ze??
Mijn dochtertje (7 maanden) rolt van rug naar buik (andersom doet ze niet meer, terwijl ze dat wel heeel lang heeft gedaan en toen niet van rug naar buik kon!?!?!!?) en probeerde zich toevallig vadaag voor de eerste keer de hele tijd af te zetten met haar voeten om vooruit te komen! Werd ook echt kwaad omdat het niet lukte....haha best grappig om te zien maar lijkt me ook zooo frustrerend voor zo'n kleintje...

hoi 4 dec.

dinand kan al een poosje zelf zitten, en probeert nu de hele tijd zichzelf te verplaatsen, hij kan wel op handen en knieen zitten, maar komt geen meter vooruit hahahaha, voor hem idd erg frustrerend, want hij wordt er erg driftig om, maar is ook niet leuk als de bal wegrolt en je kunt er niet eens achteraanmaar net wat je zegt ieder kind doet het in zn eigen tempo, mijn dochter kon met deze leeftijd(volgende week 8 mnd.) al langs de tafel lopen en kruipen, zij liep met 9 mnd. los, dus die was toen al iets verder.

maar is wel heel erg leuk om te zien dat ze elke dag weer iets nieuws kunnen en ontdekken!

groetjes susanne

Mijn dochtertje (25-10-06) kan rollen van buik naar rug. Los zitten als ik haar op haar kont neerzet. En gisteren zaten we samen op de grond, zij op mijn been. Toen pakte ze het konijnenhok vast en ging ineens staan!! Ik schrok me rot.
Vandaag deed ze het weer, staat ze van bovenaf naar het konijn te turen.
Favoriete bezigheid is op de rug liggen met de tenen in d'r mond.......

hoi hoi

inderdaad ieder kind is anders, maar dit kan linsey ze is bijna 8 maanden.
ze zit al twee maanden los als wij haar op haar kontje zetten. ze tijgerd is z'n achteruit ( heel grappig voor ons, niet voor haar). probeerd te kruipen alleen benen optrekken lukt haar verder weet ze niet hoe ze verder moet gaan. rolt van rug op buik en van buik op rug. en ze kan zich aan onze handen optrekken om te staan. verder ligt ze veel op de buik ( is net een zeehond, bal op de neus en klaar hihihi)
maar ja deze vlotte dame (volgens cb) heeft nog geen tand in haar mond staan. en dat is erg komisch als je ziet met wat ze al kan.
maar af en toe denk ik wel het hoeft allemaal niet zo snel het kleine baby achtige is er echt af hier hoor

groetjes danielle

Hoi,

Weeeeer zo een leuk onderwerp!!! En breek me van het snel zijn de bek niet open
uhhhh ff denken hoor....

Mevrouw; kruipt,zit,staat (soms 5 sec.los), stapt om de tafel... sinds ze 8 maanden is.
Praat; emme (mama) papa,kijke
doet; klappen,op het boze bolletje,zo varen de scheepjes voorbij.
Als ik vraag;hoe groot ben jij?? steekt ze de armpjes in de lucht, en roep ik; ZOOOO GROOT.

Boeeeeeeeeehoeeeeeeeeee ze is 9 maanden, maar ik vraag dus; waar is mijn beebje??? Maar toch ook wel errug leuk hoor! hihihi

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi. Ook even opscheppen hè :
Teun is de 18-de 7 maanden en rolt van buik-rug en andersom (tegenwoordig rolt hij dus de hele box en bed door) Probeerd ook te tijgeren,als ik hem op het speelkleed leg is hij erzo van af,hij rolt net zolang tot hij op de houtenvloer ligt en dan kan hij zich achteruit duwen. Verder heeft hij uitgevonden dan hij op zijn buik in de box naar buiten kan kijken en het is reuze interessant om zich om te draaien in de wipstoel (en valt nog net niet op de grond als ik snel ter plaatsen ben) Verder gilt hij en zegt babababbaba en hij kan ongelooflijk boos worden! Als me nog iets te binnen schiet hoor je het nog van me.

Groetjes Mikkie.

Hee hallo!
Nog zo'n snelle dame hier... Daisy van 9 maanden heeft 4 tanden, zit sinds 7 maanden los en al een maandje op de fiets voorop (heerlijk, ik was al dat lopen wel een beetje zat :). Ze staat al een minuut lang helemaal zelf los en loopt langs de bank. Ze kan de deur open krijgen en de kast en is vorige week zelf de trap op gekropen (ik zat er een treedje achter, vond het wel heel spannend). Ze praat nog niet maar herkent wel allerlei woorden, ze kan zwaaien en klappen en danst en kraait als we Jan Smit opzetten. Speciaal voor de dame gekocht want kinderliedjes cd's kan ik niet echt aan, al die hoge kinderstemmetjes :D
Het is echt al een kleine dame en het baby-achtige is er al maanden vanaf! Raar he, dat het zo snel gaat.
groetjes, Belinda

Jeetje Debby, wat is jouw kleine al wijs!!! Niet te geloven zeg, dat ze dat allemaal al kunnen op die leeftijd!! Mijn Emre is 8 maanden en heeft de volgende mijlpalen bereikt:
hij rolt op zijn buik en soms terug (meestal komt ie dan wel vrij hard met z'n hoofd op de grond....Verder tijgert ie op z'n buikje, in z'n achteruit de kamer rond. Hij trekt ook wel z'n beentjes op, maar doet daar verder niet mee. Hij brabbelt en zegt volgens mij geheel per ongeluk mamamamamam, bababababa (turks voor papa) en anne (turks voor mama), verder zingt ie een eind weg met lilililalalala enz.
Oh ja, hij kan ook zelfstandig zitten, maar als ie dan een speeltje moet pakken, valt ie nog wel eens om, niet altijd.

groetjes
Mie

Terug
Bovenaan