ontwikkeling

Hmmmm, Chloe heeft toch ook al een lekkere bos?!?

Groetjes, KT

Ja, misschien stoppen zij gewoon al hun energie in het laten groeien van het haar!
Dan heb je geen puf meer om ook nog eens te gaan kruipen natuurlijk!

Hoi,

Ik geloof ook dat ieder mensje zijn/haar eigen unieke ontwikkeling heeft.

Isis is nu 7 maanden en ruim 1 week. Ze rolt vanaf 6 maanden van buik op rug en terug (zo rolt ze heel de huiskamer door) Ze blijft goed zitten als wij haar neerzetten. Ze kruipt achter uit. Ook als ze op haar rug ligt, kruipt ze achter uit! En ze wil veel meer dan ze kan (overeind komen, lopen!) Ze brabbelt er op los (dadada, bababa, mamama)
Wat ik 'belangrijk' vind is dat ze alert is, contact maakt  en helder uit haar ogen kijkt (komt omdat ik zelf met verstandelijk gehandicapten werk) en dat doet ze!
Vanmorgen lag mevrouw omgedraaid in bed, met haar hoofdje bij het voeteinde, toch knap, in een slaapzak! (helaas was het wel 6:15 en was ze klaarwakker!)
Isis heeft wel haar, maar echt nog heel dun/dons haar,
Oh ja, wat ze al een hele tijd doet is  zo'n  'sit-up' oefening , ligt ze op haar rug en tilt ze alleen haar hoofd op (met het idee dat ze dan overeind komt?)   Herkennen jullie dat? Eigenlijk zou mama die oefening moeten doen

x Esther

Jaahhh, die sit-ups herken ik zeker; Chloë doet het heel vaak en ik heb echt bewondering voor haar hoe lang ze dat vol houdt!
Misschien dat ik idd eens met haar mee moet doen.

Echt heel leuk om te lezen wat alle andere (b)engeltjes al kunnen!

Vilmar heeft in ieder geval een dik bos goudblond haar....hihi.
Hij is nu 6,5 mnd en kan al een poosje omrollen van rug naar buik. Ook teigeren op zijn rug richting achteren.

Kiekeboe is zijn  favo spelletje,  sowieso, hoe gekker hoe beter!

Zelf zijn  diksapflesje vasthouden en  zelf  eten uit zijn handje kan  Vilmar ook.  
Qua geluidjes is het nog wat gebrabbel, hij luistert wel naar zijn eigen naam en als ik de poezen bij naam noem dan zoekt hij ze op met zijn hoofdje! (heel grappig)

Hij aait ons altijd over ons gezicht waarna hij heel hard aan je haar trekt en dan vooral zelf daar om moet lachen......    

En inderdaad, ook deze aan temperament geen tekort!!!

Wat hebben we toch een skatties! (overigens vind ik het helemaal niet belangrijk wat hij allemaal al wel of niet kan, hij is happy en dan zijn wij dat ook)

Hoi,
Hier de ontwikkeling van Tessa (9 maanden en 1 week oud):
4,5 maand: van rug naar buik
5,5 maand: eindelijk ook terug van buik naar rug
7 maanden: achteruit tijgeren
8 maanden: eerste 2 tandjes en dada etc zeggen
9 maanden: zelf gaan zitten en vooruit kruipen/tijgeren

Daarnaast is ze dol op het doen van situps (ik ben jaloers op haar platte buik). Ook kruipt en rolt ze haar hele bed door, ondanks de slaapzak en het lakentje.

groetjes, Petra

noa heaven kan ...

van 4 maanden al omrollen en vanaf vijf maanden ook andersom
van ongeveer 5.5 halve maand tijgert hij eerst acheruit
sinds zes maanden heel erg snel vooruit
hij kan op tenen en handen zitten en tilt de rest van lichaam omhoog
en hij kan van zaterdag zich optrekken en staat in de box hij is nu 7 maanden
en hij kan zelf zitten
hij eet zijn boterham en koekjes zelf en  pakt savonds zijn flesje soms zelf vast
hij brabbelt al veel
hij zegt poeh tegen de poes en zegt papa en pap

en hij kan het behang al van de muur halen!
en alle dvds uit de kast halen

Terug
Bovenaan