<p>Hoi iedereen, </p><p>Ik was eerst nogal onzeker om dit topic te starten, maar ik moet ergens mijn hart luchten! </p><p>Normaal gezien pak ik mijn pil 3 maanden door en dan stop ik eens. Dit vanwege mijn klachten tijdens mijn menstruatie. Nu was ik gestopt en kreeg ik ineens heel miniem tot geen bloedverlies. Ik dacht het zal toch niet.... </p><p>Direct naar de Kruidvat gegaan en 2 zwangerschapstesten gedaan, allebei meteen positief, daarna de clearblue gedaan met wekenindicator en ja hoor: 3+.</p><p>Volledige paniek hier, huilen huilen huilen, want hier komt het: het kindje is meer als gewenst, maar mijn levensstijl laat zich zeer te wensen over. Ik rook een pak sigaretten per dag al zeker 10 jaar en slaag elke dag ook nog 1 of 2 blikjes redbull achterover. Ben niet anders gewoon. Ben zeker geen “marginaal” type. Heb een goede baan en een goede relatie. Heb altijd gezegd dat als ik ooit aan een kindje wou beginnen ik eerst een tabakoloog ging raadplegen en alle voorbereidingen zou treffen voor te stoppen met roken en een gezond kindje op de wereld te brengen, en nu dit pfff... </p><p>Ik kon gelukkig gisteren meteen bij mijn gynaecoloog terecht en die kon op de echo zien dat alles tot nu toe in orde was en ik 9 weken en 4 dagen ben. Ik heb niks gezegd over mijn rookgedrag, aangezien ik zelf nog zo in shock was. </p><p>Nu ben ik in volledige paniek! Moet ik dit kindje wel houden? Aangezien dat ik heel die periode zo ongezond heb geleefd. Het shockeffect van zwanger zijn werkt heel averechts qua stoppen met roken. Ik loop hele dag met een schuldgevoel rond en kan niks anders doen als huilen, maar die sigaret kan ik van de een op andere dag helaas tot nu toe niet laten staan. Ik moet pas terug op 12 weken en zit erg in dubio wat ik moet doen. Straks is mijn kindje niet gezond door mijn toedoen in deze kleine 10 weken, moet ik dit hem of haar aandoen!?</p><p> </p><p>Graag reacties zonder wijzende vinger aangezien ik dit al moeilijk genoeg vind en graag in contact kom met mensen in zo een situatie. </p><p> </p><p> </p><p> </p>