Onverwacht zwanger, paniek! (Levensstijl)

Wat geweest is is geweest. Daar verander  nu je niets aan en de baby begint nu pas voeding van jou te nemen. Als je het wil veranderen zou ik zeker in gesprek gaan met Huisarts of verloskundige. Het zal heus niet makkelijk zijn en probeer jezelf niet te straffen maar juist te belonen bij behaalde doelen. Praat erover... Dat helpt echt.
Ik ben ook per direct gestopt met roken. In stresssituaties blijft dat lastig en zou ik het liefst nog een pakje kopen. Beloon mezelf met kleine kadotjes elke week.... Want anders was dat geld toch naar sigaretten gegaan. En heeft me enorm geholpen. 
Mij helpt ook de gedachte mijn lichaam schade brengen is mijn keus maar de kleine moet daar geen last van hebben.  Ik stop een ander ook niet ongevraagd een sigaret in de mond .Je hebt nu al een verantwoordelijkheid. Je schuldgevoel zal aanhouden vrees  ik... Dat betekent dat je er ook niet achterstaat om zo door te gaan. Dat is stap 1.
Met de dag wordt het makkelijker  heb vertrouwen in je eigen kracht en ben niet bang om soms te falen..

Schuldgevoel helpt niks. Zoek vooral zo snel mogelijk hulp bij stoppen met roken. Ik neem aan dat de redbull niet zon punt is. De caffeine is echt niet goed in die hoeveelheden. De uk in je buik helpt je hopelijk bij je kracht om te stoppen. Als het gewenst is zou ik iig geen abortie overwegen. Alles was gewoon goed dus relax en maak zoveel mogelijk goede keuzes, ga vitamines slikken en als het soms misgaat: ga vooral niet extra stressen, dat werkt averechts. Geniet van je zwangerschap!

Ik zal je naast alle tips ook aanraden om het juist bespreekbaar te maken met meerdere mensen (oa huisarts en vk maar ook mensen uit je omgeving). Zij kunnen je stok achter de deur zijn en je helpen.
Aan schuldgevoel heb je niks, maar zelf stoppen heb je echt zelf in de hand (het is mij ook gelukt een paar weken geleden, maar wel met hulp) Denk aan je kindje, op het moment dat het is gelukt zul je zo trots zijn

Ik zal je naast alle tips ook aanraden om het juist bespreekbaar te maken met meerdere mensen (oa huisarts en vk maar ook mensen uit je omgeving). Zij kunnen je stok achter de deur zijn en je helpen.
Aan schuldgevoel heb je niks, maar zelf stoppen heb je echt zelf in de hand (het is mij ook gelukt een paar weken geleden, maar wel met hulp) Denk aan je kindje, op het moment dat het is gelukt zul je zo trots zijn

Hey hey
Balen zeg dat je zoveel gerookt hebt maar het is nooit te laat om te stoppen. De gedachte over het kindje weghalen omdat je hebt gerookt is echt too much vind ik. Er is helemaal niet gezegd dat het kindje er iets aan overhoudt. Probeer nu alles op alles te zetten om te stoppen met roken. Gebeurd = gebeurd maar nu echt door de zure appel heen bijten. Zoek hulp voor ondersteuning. Vertel het ook je verloskundige. Die zijn echt wel wat gewend en kunnen je alleen maar helpen en motiveren om te stoppen. Ze gaan echt niet vreemd opkijken als je verteld dat je moeite hebt met het stoppen. Roken is een verslaving en daarmee ophouden kost moeite en energie maar je gaat je echt opgelucht voelen als je ervan verlost bent. Bij elke sigaret die je nu nog opsteekt worden je schuldgevoelens alleen maar meer & meer. Genieten van de zwangerschap wordt dan echt lastig. En het zou toch vreselijk zijn als je over een paar jaar tegen jezelf zegt: ik heb het kindje niet gehouden uit voorzorg omdat ik niet kon stoppen met roken :-/ Stop echt nu! Gun jezelf en het kindje het beste. Zoek hulp voor ondersteuning om gestopt te blijven.
You can do this :) 

Hey! 
Ga je schuldgevoel omzetten in trots worden op jezelf. Inderdaad zoek mensen op waar je het bespreekbaar mee kunt maken en maak een stappenplan. 
In plaats van zo streng voor jezelf zijn probeer lief naar jezelf te zijn. 
Wat mij hielp was van het geld wat ik overhield een cadeau voor mijzelf kopen als beloning. Samen met iemand anders stoppen en elkaars steun zijn. 
En ik ben alternatieven gaan zoeken. Elke keer als ik trek had nam ik de hond mee naar buiten en ging ik wandelen, belde ik een vriendin op en ging ik daarheen of sprong ik op mijn mountainbike en ging ik een stuk fietsen.
Wat mij ook hielp was dat de daadwerkelijke tijd dat je aan een sigaret denkt en het daar moeilijk mee helpt slechts een paar minuten is. Die momenten worden al gauw minder vaak en minder lang. 
De eerste weken vond ik soms pittig, maar je kan het echt! 
En heb vertrouwen in je lijf en je kindje. Het is oersterk en bizar mechanisme wat heel veel kan hebben. 
En heb vooral vertrouwen in jezelf dat stoppen je gaat lukken! Dit is een hele mooie uitdaging met een bijzonder mooie reden. Daag jezelf uit ;) Succes!

Hey! 
Ga je schuldgevoel omzetten in trots worden op jezelf. Inderdaad zoek mensen op waar je het bespreekbaar mee kunt maken en maak een stappenplan. 
In plaats van zo streng voor jezelf zijn probeer lief naar jezelf te zijn. 
Wat mij hielp was van het geld wat ik overhield een cadeau voor mijzelf kopen als beloning. Samen met iemand anders stoppen en elkaars steun zijn. 
En ik ben alternatieven gaan zoeken. Elke keer als ik trek had nam ik de hond mee naar buiten en ging ik wandelen, belde ik een vriendin op en ging ik daarheen of sprong ik op mijn mountainbike en ging ik een stuk fietsen.
Wat mij ook hielp was dat de daadwerkelijke tijd dat je aan een sigaret denkt en het daar moeilijk mee helpt slechts een paar minuten is. Die momenten worden al gauw minder vaak en minder lang. 
De eerste weken vond ik soms pittig, maar je kan het echt! 
En heb vertrouwen in je lijf en je kindje. Het is oersterk en bizar mechanisme wat heel veel kan hebben. 
En heb vooral vertrouwen in jezelf dat stoppen je gaat lukken! Dit is een hele mooie uitdaging met een bijzonder mooie reden. Daag jezelf uit ;) Succes!

Terug
Bovenaan