Onverwacht zwanger van een derde...is er veel verschil tussen 2 of 3 kinderen

Hey helma

ik ben niet boos of zo maar zo denk ik er dus over. ze vraagt wat ze er mee aan moet. of er verschil is.
En zoals zij het verhaal er dus neer zet ja zo komt het over bij mij van met andere woorden het liefst wil ik het weghalen.

Vandaar dat ik dus heftig reageren kan. want zoiets doe je niet. en anders had ze haar vraag iets anders moeten stellen. mijn oma zou zeggen je bent er bij terwijl je het doet. dan zal het komen ook of je het leuk vind of niet.

 
Hallo jbe,

Ik ben momenteel 37 weken zwanger van onze derde zoon. We hebben al twee jongens van net twee jaar en vier jaar en drie maanden. De eerste jaren zijn altijd tropenjaren of je er nu 1, 2, of   3, of meer hebt. Dat hoort er gewoon bij, maakt je af en toe hopeloos, maar daar krijg je ook heel veel voor terug. Mijn man en ik wilden waarschijnlijk niet eens kinderen, maar onze eerste is ook ongepland en ondanks  anticonceptie  ontstaan. Mijn man zat toen nog als avondstudent in zijn laatste jaar rechtenstudie (28 jaar) en ik was net als avondstudent rechten begonnen (30 jaar). Ook waren we pas verhuisd naar een leuk appartement in het centrum van Rotterdam.

Ondertussen heeft mijn man een zeer drukke baan als advocaat en zijn we bijna drie kinderen verder.  Ik werk zelf vier dagen per week met drie uur reistijd per dag en zit nu in mijn laatste semester van mijn rechtenstudie. Gisteravond had ik nog tentamen en volgende week donderdag naar ik hoop het laaste tentamen van mijn leven, want dan heb ik twee  universitaire studies afgerond en ben ik het spuugzat. Ik zit nu in het selectieproces om Officier van Justitie te worden.

Als ik  na mijn verlof aan de slag ga, gaat ook mijn man vier dagen werken. De kijnderen blijven een dag naar opa en oma gaan en twee dagen naar de creche. Mijn man zijn ouders zijn overleden, we hebben geen oppas en geen schoonmaakster, dus veel ruimte voor dingen samen hebben we niet  (we verdienen echt niet zo goed als mensen denken. Natuurlijk over een paar jaar (vijf jaar ) wel, maar nu is het net aan zonder gekke dingen, want er staan ook nog giga studieschulden om af te lossen.

Studeren  heb ik altijd gedaan als de kinderen op bed liggen en soms tot diep in de nacht, maar zo had het gezin er weinig tot geen last van. Kortom dit is alleen even een indicatie om aan te geven dat we het hier schrikbarend druk hebben en ook af en toe schipperen, maar helemaal dolgelukkig zijn met onze mannen en zelfs durven te denken aan een vierde in de toekomst. Onze omgeving verklaart ons voor gek en uiteraard wil ik af en toe ook toch graag die reis naar Kenia maken, maar naast het feit dat ik vind dat je altijd je verantwoordelijkheid moet nemen, is  ouder zijn het mooiste en zwaarste beroep ter wereld en hoeft het echt niet ten koste van je 'leven' te gaan.  Je zult gewoon wat flexibeler moeten zijn!!  
 
Hoi jbe,
Wij zitten in dezelfde situatie. Tenminste wat betreft het onverwacht en eigenlijk ongewenst zwanger zijn van een derde.
Mijn man was na de geboorte van de tweede klaar en ik hoopte nog dat hij van gedachten zou veranderen. Terwijl hij achteraf bleek te hopen dat ik van gedachte zou veranderen. Eerlijk gezegd begon ik er dan ook echt vrede mee te krijgen dat het bij twee prachtige dochters (3 jr. en 15 maanden) zou blijven. Ons gezinnetje was dus compleet. Maar goed, door onvoorzichtigheid is nu nr. 3 op komst en ondanks het feit dat ik abortus in onze gezinssituatie geen optie vindt, was ik wel bereid om daarover te gaan praten met de huisarts. Ons derde kindje mag niet onze relatie in de weg staan. De huisarts was er snel achter dat de basis van onze relatie stablel en liefdevol genoeg is om hier vrede mee te hebben en dat abortus voor mij ook echt GEEN optie was, maar de lol van de zwangerschap is er natuurlijk wel af. Als je echtgenoot er niet gelukkig mee is en je zelf kampt met een enorm (onterecht) schuldgevoel, dan moet je veel praten en dan passeren alle opties de revue (ook abortus).
Het ergste vind ik nog dat ik me ook schuldig voel t.o.v. het ongeboren kindje, omdat ik echt denk dat een miskraam niet ongelegen zou komen.
Natuurlijk komen we er wel uit, want praktische problemen zijn er om op te lossen, maar dat betekent niet dat men makkelijk mag (ver)oordelen over de emoties die met zo'n situatie gepaard gaan.
 
Hoi

Ik denk dat er vaak ook nog een andere optie is die mensen snel vergeten.
Er zijn veel mensen die geen kinderen kunnen krijgen en dolblij zouden zijn om een nederlands babytje te adopteren. Wellicht is dat een optie?

Succes
Caroline
 
hoi,

mijn mening is
houden en er goed voor zijn.
want je had ook een condoom kunnen gebruiken of de pil wat het is ook een beetje je eigenschuld dat je zwanger bent.
 

Bah,ik wordt er zo misselijk van als mensen hier op een zwangerenforum hun twijfels over een onplande zwangerschap neer zetten!!!!!!
Tis jullie eigen verantwoording dames!

Wij zwangeren zijn blij en gelukkig met onze zwangerschap en kunnen (zeer terecht denk ik)er niet makkelijk over meepraten dat jullie moeite hebben met het zwanger zijn...omdat het jullie toevallig eigenlijk niet uitkomt of omdat je man het niet wilt....of weet ik veel om wat voor andere maffe redenen....

Hoeveel dames hier zijn jaren bezig geweest om proberen zwanger te worden???misschien dat jullie dan de manier van ons reageren beter begrijpen?????!!!!

En ik zeg alleen maar.....geniet van het voorrecht om wel zwanger te mogen zijn!!!

Gea
 
Lieve Allemaal...

ik werd wel een beetje verdrietig toen ik dat berichtje las,...wij zijn al zo lang bezig om een kindje te krijgen, dat is nog steeds niet gelukt, in die tijd ben ik er achter gekomen dat een kind zo iets waarde vols is...een lief klein wezentje, van je samen, aan je zorgen toevertrouwd, met karakter eigenschappen, trekken,  van je zelf en je man...( partner)
een wezentje in je buik, waar jij beslissingen over moet, en mag nemen, maar zichzelf niet verdedigen kan....dat groeit in je...de schopt, maar bovenal het lèèft!!!
Ik zou je willen vragen, denk denk en denk er nog is over na...en bedenk ook, dat er zoveel mensen zijn die jou benijden! ik hoop dat je de goede keuze maken mag!!!  
liefs Emmie
 
Terug
Bovenaan