Onverwachts zwanger; abortus of niet?

Pff ik weet even niet meer waar ik moet beginnen, want ik begin echt in paniek te raken.
Eergister ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik moest het allemaal even laten bezinken. De test werd gelijk positief, maar dit is absoluut niet de bedoeling.

Ik ben 24 jaar, woon nog thuis, officieel nog steeds student en ik werk parttime. Ik heb geen (vaste) relatie, wel een FWB. Hij is ook mijn ex met wie ik een jaar lang samen ben geweest. We hebben altijd seks gehad met condoom en dit is voorheen nooit fout gegaan. De pil slik ik niet, omdat ik niet tegen die hormonen kan. Blijkbaar is er dan ergens toch iets misgegaan met het condoom zonder dat we dat beiden door hadden. De reden dat ik ben gaan testen is omdat ik af en toe menstruatieachtige krampen had, maar geen menstruatie op gang kwam. Ook heb ik last van gespannen borsten, maar dit was bij mij ook altijd een teken dat mijn menstruatie eraan kwam.

Ik weet nu even echt niet meer wat ik moet doen. Ik ben gek op kinderen en ik zou ze in de toekomst graag willen, maar niet nu en niet op deze manier. Ik wil mijn kind alles kunnen bieden en dat kan op dit moment gewoon niet. Ik voel me zo dom dat me is overkomen!

Heb het ook nog tegen niemand vertelt in mijn omgeving. Ik heb al wel contact opgenomen met FIOM. Ik maak me echt zorgen, want hoe ga ik dit in godsnaam aanpakken? Hoe zeg ik dit tegen mijn ouders en ex/FWB?! Mijn ex/ FWB heeft al 2 kinderen en is gescheiden.

Ik zit sterk aan abortus te denken, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik spijt krijg zodra ik de echo zie en een hartje hoor kloppen. Aan de andere kant kan ik dan ook met een gerust hart mijn studie afmaken en op zoek naar een fulltime in die richting zodat ik straks alles goed voor elkaar heb.
Voor wat het nog waard is; ik heb al een diploma MBO 4. Ben nu bezig met HBO en heb deze studie bijna afgerond, alleen mijn scriptie moet nog.

Als er iemand tips of goede raad heeft over wat dan ook, dan hoor ik het heel graag!

Jeetje heftig meid. Ik denk dat niemand het beste kan vertellen wat je kan/moet doen behalve jijzelf. Persoonlijk ben ik niet een voostander voor een arbortus. Maar dat is niemand denk ik. Ik denk dat er altijd wel een manier is om het te laten werken. 
Maar zoals ik al zei je moet voor jezelf uitzoeken wat je wilt, ik denk dat je het antwoord misschien zelf al wel geeft. Maar snap dat het een grote beslissing is.
Ik denk wel dat voor je een beslissing maakt je inderdaad de vader van het kindje in moet lichten. Aangezien hij al 2 kinderen heeft en niet meer de moeder is zit hij misschien ook niet te wachten op een kindje met zijn ex. Maar je weet maar nooit.  
In ieder geval heel veel sterkte

Hoi, wat een vervelende situatie voor je.  Ik ben ook niet voor abortus  maar die keus ligt geheel aan jezelf. Kan je het noet met je ouders er ovef hebben en tpch ook met je ex/ fwb? Denk er goed over na want een abortus is niet niks.. een kindje kan je even goed wel grootbrengen. Je hebt je studie bijna af zeg je? Praat er ovef met je ouders wie weet steunen ze je enorm in je keuze. Succes!

Dankjewel voor je reactie!
Ik weet dat de vader er absoluut niet op zit te wachten. Toen we nog samen waren, wilden we heel graag kinderen, maja dat is al een hele tijd geleden. Hij zal echt gaan flippen denk ik..
Ik neig sterker naar de abortus, omdat ik nog lang niet alles voor elkaar heb. Maar ik weet ook dat zodra ik de echo zie of het hartje hoor dat de abortus dan gelijk van de baan is. Dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen. Het is echt een dilemma. 

Ook bedankt voor jouw reactie Joyce! Ik was normaal gesproken ook nooit zo'n voorstander voor abortus, maar ik vond dat dat ieder zijn eigen keuze is.
Nu overkomt het mijzelf en neig ik toch sterker naar abortus. Ik heb lang niet alles voor elkaar en de vader zit er absoluut niet op te wachten. Met mijn ouders heb ik het er nog niet over gehad. Ik heb ze deze week nog niet gezien ivm onregelmatige dienst van mijzelf op het werk. Vind het heel moeilijk, omdat ik me totaal niet zwanger voel

Ik snap je denk wijze wel. Ik zelf alleen zou het niet kunnen. Maar je moet doen wat je hart je ingeeft. Als je keuze abortus wordt, zou ik wel iemand inlichten waar je mee kan praten als je het moeilijk hebt na de abortus. Ik wens je heel veel succes en of sterkte bij de keuze die je maakt.

Terug
Bovenaan