Onverwachts zwanger; abortus of niet?

Hoi laptopje l.

dat je door een abortus niet meer zwanger kan worden heeft daar totaal niks mee te maken. Ik ben het levende bewijs en ben inmiddels bijna 13 weken. En dat is toen ook gezegd door mijn gynaecoloog toen dat je na een abortus gewoon zwanger kan worden. Het is en blijft een moeilijke keuze. Ik was toen 7-8 weken en heb het hartje wel zien kloppen niet gehoord want dat kan pas vanaf 12 weken. Ik had wel mijn twijfels toen maar heb het wel doorgezet. Ik zei toen ook nee ik doe het niet en mijn gynaecoloog zei toen je moet goed denken waarom je hier nu zit. Wat heeft je doen besluiten om dit traject te starten. Het is een heel moeilijke tijd waar je door heen gaat. Dat zal ik niet ontkennen. Maar hoe dan ook het komt altijd goed. Jij alleen kan de juiste beslissing maken voor wat erin je buik zit. Doe wat je denkt dat het beste is. Als dit echt is wat je wilt komt jou tijd later nog wel.

Hai hai, 
je hebt al veel reacties gehad zie ik, toch wil ook ik je nog even een hart onder de riem steken. 
Zoals iedereen ben ik ook geneigd mijn eigen ervaring te delen: heb een abortus gehad toen de tijd/situatie voor mij nog niet rijp was om mama te worden, en nu ben in blijde verwachting van een kindje. Ik sta nog steeds achter de keuze die ik toen heb gemaakt. 
Los van mijn & ieders persoonlijke verhaal, jij weet inderdaad het beste hoe jouw/jullie situatie is. Vaak is er ook een stemmetje in jezelf aanwezig dat -terwijl jij nog aan het afwegen bent- al weet wat je gaat doen. Je kan de verhalen van anderen horen, maar het is helemaal aan jou. En wat je ook besluit, het is goed, het komt goed.
Praten met een goede vriend/vriendin of je ouders kan heel fijn & een grote opluchting zijn. 
Veel sterkte komende tijd! 
x

Hai, wat een heftig, moeilijke beslissing! De meeste wijze woorden zijn al gesproken. Ik ken wel mensen in mijn omgeving die de zwangerschap om wat voor reden dan ook hebben later afbreken. De meesten hebben echt wel spijt. Ze vragen zich nog steeds af .....wat als.....Ik denk dat een abortus zeker niet een volgende zwangerschap in de weg staat, maar het is niet zomaar vanzelfsprekend dat je een volgende keer makkelijk zwanger kan worden. Wat mijn mening beïnvloedt, is dat ik zelf in een netwerk zit met mensen die moeilijk zwanger kunnen worden en dat zijn er meer dan je denkt. Voor ons is iedere zwangerschap een cadeautje, een wonder, een prachtig nieuw leven. Ik ben nu zelf zwanger van de derde en het is echt weleens zoeken, maar als je eenmaal de liefde van en voor je kind voelt...Voor de praktische aspecten kunnen oplossingen gezocht en gevonden worden.
En als dat helemaal niet lukt, zou dan adoptie misschien een oplossing voor je kunnen zijn? Dan zou je kindje terecht kunnen komen bij mensen die je geen groter geschenk kan geven...! Maar zoals eerder gezegd, het is jouw beslissing en een hele moeilijke! 

Wat een moeilijke situatie...
Wel is dit een keuze die je niet alleen kan maken vind ik en je de vader op de hoogte moet brengen.  Ik denk ook dat je er verstandig aan doet om er met iemand over te praten. Het is voor jezelf goed om alles eens op papier te zetten. Zo krijg je duidelijk wat er in je leven speelt en is het echt zo zwaar als je het nu voelt.  Pas erg op met situaties invullen want je ex kan misschien heel anders denken dan je denkt,  of je ouders!  Het zijn mensen die om je geven, van je houden... ik vind het wel belangrijk dat je wel voor jezelf alles een beetje op de rij hebt want je wordt toch beïnvloed door iedereen waar je het tegen verteld.  Of dat nu voor het doorzetten is of voor een abortus. Je lijkt me niet iemand die dit niet aan kan maar dat is gebaseerd op jou verhalen die ik lees.  Je opleiding is bijna af dus denk niet dat dat je in de weg hoeft te zitten. Als je daar ff voor gaat bikkelen kun je dat netjes afronden voor je en kleine zou hebben.  Een abortus is een zwaar iets om mee verder te moeten leven lijkt me een zal je nooit vergeten.  Ik wens je heel veel sterkte met het maken van de juiste keuze,  op de juiste manier!  
Liefs mij

Heftig. 
Ik wil zelf wel heel graag kinderen en kijk er dan misschien ook bevooroordeeld tegen aan. Ik zou naar de mogelijkheden kijken. Jij geeft aan dat je je studie nog niet afgerond hebt en eerst alles in orde wil hebben. Maar je hoeft alleen je acriptie nog en hebt het dan voor mekaar! Dat moet dan lukken voor dat de kleine er is toch? En de baan die je nu hebt, is dat iets waar je verder mee kan? Misschien kun je daar fulltime aan de slag? 

Hoe moeilijk het ook is zou ik je moeder of een goede vriendin inlichten zodat je steun hebt. Misschien kan zij je ook helpen in de beslissing en adviseren. 

Alsjeblieft niet doen abortus. Want ik ben helemaal niet voorstander abortus. Als echt niet wilt baby houden dat kan pleeggezin brengen. Ik ben 25 jaar oud, nu derde zwanger van 15.5weken. Oudste zoon 3 jaar en jongste zoon 1,5 jaar oud. Sterkte keuzes maken. 

Meid,

Moeilijk voor je zeg om zo onverwacht zwanger te worden. Toch wil ik je vragen om eerlijk te zijn. Wie vrijt kan zwanger raken, we weten allemaal dat anti-conceptie niet 100% safe is. Bedenk dat dit kind er niks aan kan doen dat hij/zij er is. Er zijn goed instanties die je heel goed kunnen helpen. En geloof me: er zijn heel veel ouders die smachten naar een zwangerschap of een kindje hebben verloren dat te vroeg geboren werd, zij zouden graag voor je kindje zorgen.
Er zijn genoeg opties zonder dat je je kindje hoeft te doden, want dat zijn wel de feiten... je doodt leven en dat zou ik je afraden. In Nederland mag je tot 24 weken abortus doen zonder hiervoor verantwoording af te dragen, alsof zo'n kind geen recht op leven heeft. Maar als je ditzelfde kind, na 9 maanden buiten in de kou onder een bankje in het park doodt laat gaan, is iedereen geschokt. Waarom het dan ineens wel een misdaad is, terwijl er nog geen 16 weken verschil in leeftijd is. Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat er zat moeders zijn die heel veel spijt kregen van hun abortus (90% krijgt wroeging) en ik heb nog nooit een verhaal gelezen van een moeder die toch het kindje liet komen en er niet van heeft gehouden.
Ik zou als ik jou was gewoon eens wat informatie lezen over hoe een abortus in zijn werk gaat. Wat ze dan doen! Je wilt toch weten wat je doet? Ik vrees dat veel vrouwen hun ogen en oren sluiten voor de werkelijk feiten en hierdoor toch overgaan op een abortus.

Meid... er zijn betere opties... ook als je het niet wilt houden.

Terug
Bovenaan