Onze dreumes slaat zijn baby broertje

Ik denk dat Jesse heel veel behoefte heeft aan tijd met jou. Je man moet toch echt tijd met de baby gaan doorbrengen, zodat jij positieve aandacht aan je zoon kan geven.
 
Jeetje wat heftig zeg, ik kan je wanhoop goed begrijpen.
Het is inderdaad geen 'vreemd' gedrag van je oudste, maar door de omstandigheden wel lastig om er mee om te gaan. 
Ik denk ook dat het een goed idee is als je partner zich iets vaker met de baby bezig houdt zodat jij je oudste de volledige aandacht kunt geven. Waarschijnlijk gedraagt hij zich dan ook rustiger op de momenten dat hij even niet je volle aandacht heeft. De reactie van je partner dar hij de baby maar lastig vindt, vind ik echt niet kunnen, het is ook zijn kind en het is niet alsof deze situatie jou heel gemakkelijk afgaat, een huilend kind is voor iedereen lastig, daar moet je gewoon mee om leren gaan.
Heb je naast je partner nog mensen om je heen die je hierbij kunnen helpen, ouders, goede vrienden?
Ik weet dat ik me heel bezwaard voelde om om hulp te vragen aan de mensen om me heen, maar dat het wel een heel groot verschil kan maken, ook al is het maar voor een 1 of 2 uurtjes, dat maakt zoveel uit! 
 
Ik zou ook proberen meer tijd met Jesse alleen door te brengen. Al is het maar ‘n half uur. 
Daarnaast werkt het idd vaak ook om dingen te bespreken, ook als ze zo jong zijn.
Goh, nu zijn er 2 kindjes in huis, maar papa en mama houden van jullie allebei.
Maar ook benoemen dat de baby veel huilt ; rot he, mama vindt dat soms ook moeilijk. Wat kunnen we nu samen doen om de baby te laten lachen? 

succes!
 
Dames bedankt voor jullie lieve berichtjes en adviezen. Ik was even een week offline. En we hebben het één en ander aangepakt.. 2 keer in de week ga ik nu met Jesse op pad alleen zonder man, Joe of de hond. Naar de speeltuin, fietsen naar de dieren. Hij vind het fantastisch. Echt even met zijn tweeën.. Dat doet hem goed en mij ook. Ik ben ander halve week geleden ingestort. Zowel door alle stress thuis en de zorgen om de gezondheid van Jesse. Ik krijg nu veel hulp van het cb, mijn man doet nu ook veel met de baby en van mijn schoonouders en moeder. De baby heeft nu speciale voeding voor eventuele koemelkallergie en medicijnen voor zijn reflux ondanks hij nog steeds niet veel slaapt overdag huilt hij een stuk minder. En heeft hij minder pijn.. Dus het gaat stapje voor stapje iets beter. Jesse wil af en toe nog wel eens slaan of bijten maar ik leg hem goed uit dat dat niet mag en waarschuw hem 2 x bij een derde keer moet hij even 2 min apart zitten op zijn stoel. En daarna is het vaak ook weer goed... Alle kleine stapjes vooruit is er 1. Voor Jesse zijn gezondheid komen we nu onder behandeling van een longarts. En hopelijk kunnen ze ons meer duidelijkheid geven. We hebben nu 2 verschillende pufs ook 1 met prednison om het ergste tegen te gaan dat hij niet meer zo extreem ziek word. En zitten dan idd te denken aan een gastouder in de toekomst. Bedankt voor alle tips dames
 
Terug
Bovenaan