onze eerste wel of niet bij de bevalling???

hai hai,

hmmm ik zit nog steeds met een probleempje waar ik maar niet uit kan komen!!
inmiddels ben ik 36.2 weken zwanger van ons tweede wondertje en ben ik er nog niet over uit hoe en wat met de eerste!!
we hebben het er met hem over gehad (hij is bijna 5) en hij geeft zelf aan dat hij graag thuis wil blijven wanneer de bevalling begint.
en dat hebben we afgelopen vrijdag gemerkt hihihi had vanaf de nacht last van weeen.
onze oudste manneke had dat dus smorgens goed in de gaten en wilde dus absoluut niet meer naar school.
we hebben hem wel naar school gedaan omdat we het eerst wilden afwachten wat er gebeurde.
het is dus afgezwakt en nu is het gewoon verder lopen totdat het zich doorzet maar het heeft voor mij wel heel duidelijk gemaakt dat ik qua opvang en dergelijke voor onze oudste nog een aantal dingen moet regelen hmmm dacht toch echt dat ik daar nog wel effe de tijd voor had (beetje dom miss)
nu wil ik vragen aan de dames hoe eventueel jullie ervaringen zijn enz..
kunnen en willen jullie mij helpen met deze ervaringen met mij te delen???

liefs mamsy

Hoi Hoi,

Toen ik zwanger was van de 2de moest ik in het ziekenhuis bevallen. Dus we moesten zoiezo oppas regelen.
Maar, ik zou mijn kind nooit bij mijn bevalling willen hebben. Het is voor een kind denk ik heel heftig, moeder heeft heel veel pijn.
Ik zou mezelf ook niet kunnen zijn als mijn kinderen erbij zouden zijn. Ik heb ook echt alle steun van mijn partner nodig tijdens een bevalling dus is er niemand voor het andere kind.
Ieder moet het zelf beslissen. Ik heb ook verhalen gelezen dat de kids er wel bij waren.
Ik zou het zelf niet prettig vinden.
Misschien kun je anders vragen of iemand bij jullie thuis komt zodra de bevalling begint, dan kan er er meteen bij zijn als de baby geboren is.

Succes met je beslissing.

Groetjes, Ris

Hoi.

Ik denk dat een kind van 5 niet in kan schatten wat een bevalling inhoudt en daarom zelf niet kan beslissen of hij er wel  of niet bij wil zijn. Ik zou er in ieder geval niet aan beginnen als ik jou was. Iemand in huis die bv wat leuks met hem gaat doen lijkt me een beter idee.

gr.Ing

Een kind van vijf kun je niet vragen wat hij wil mbt het bijwonen van een bevalling!
Ze hebben totaal geen idee van hetgeen er gaat gebeuren! Bovendien duurt een bevalling vaak te lang voor zo;n kleintje!

Zelf zou ik alleen maar met hem bezig zijn, wat de bevalling kan vermoeilijken.
Tevens wil een kind niet dat zijn moeder zo;n pijn lijdt!
Dat hij niet naar school wilde kan ook goed zijn omdat hij merkte dat jullie onrustig waren!

Als de'bevalling 's nachts begint en hij is een goede slaper kan hij natuurlijk wel thuis blijven. Maar dan zou ik wel zorgen voor opvang, mocht hij wakker worden of mochten jullie naar het ziekenhuis moeten.

Hoi,

ik ben het helemaal eens met de rest, dat kan echt niet!!
Vader en moeder moeten de bevalling verwerken, wat denk je van een vijfjarige???
Onze oudste is 4enhalf en ik ben morgen uitgeteld van de 3e, maar  hij en zn zusje  gaan mooi naar opa en oma of zus tenzij het snachts is. We hebben hem ook idd niks gevraagd, kinderen moeten kinderen blijven en die kunnen zoiets niet beslissen, daar heeft hij op deze leeftijd gelukkig zn ouders nog voor....
Ze hoeven echt nog niet alles te weten! Hij gaat gewoon uit logeren, als hij weet dat de baby geboren gaat worden wil hij ook vast thuis blijven, maar dat gebeurt mooi niet, dus vertellen we hem niks!

Succes als het zover is!

Groetjes Gieneke

Wij hebben onze oudste niet bij de bevalling van onze 2e gelaten. Ze is 's nachts opgehaald. Ook al sliep ze. Ik moest er niet aan denken dat ze tijdens het laatste deel van de bevalling wakker geworden zou zijn. Wij hadden helemaal geen tijd voor haar. Ik vond het een fijn idee om haar hoe dan ook naar een oppas te brengen. En een paar nadat onze 2e dochter geboren werd kwam ze weer thuis.

hai hai,

dank jullie wel voor jullie reacties maar laat wel duidelijk zijn dat ik niet echt bij de bevalling zelf bedoelde maar gewoon wel in huis met oppas die hem bezighoudt.
sorry voor het misverstand want dat had ik er ook niet bijgezegd!!

liefs mamsy

Als ik thuis mag bevallen dan mag Lotte wel gewoon thuisblijven hoor (die is dan net 2 jaar). Ik heb al aan mijn moeder gevraagd of ze er dan 'bij wil zijn'  om Lotte op te vangen. Vaak wordt de baby toch 's nachts geboren en met een beetje mazzel wordt ze er niet eens wakker van, want ik 'moet' in de woonkamer bevallen, omdat deze op de eerste verdieping is bij ons.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan