onze eerste wel of niet bij de bevalling???

Bij mijn oudste was thuis blijven zelfs geen optie meer, zo erg vond hij het dat er allemaal vreemden in zijn huis liepen, gelukkig hadden we opa op stand-by!
Denk dat je het wel kan proberen maar laat er dan wel iemand echt voor hem alleen zijn, dan heeft hij nog wel iets om op terug te vallen.

Succes!!!!

Hoi,

Mijn oudste is straks 6,5. Hij mag wat mij betreft gewoon thuis zijn, maar mijn moeder is er ook in huis. Je immers nooit of je de bevalling thuis kan afmaken en stel dat ik ineens naar het ziekenhuis moet, dan hoeft hij niet mee.
Ik vind het ook wel bijzonder om hem heel snel na de geboorte zijn broertje te tonen.

groetjes, keesje

Als ik niet ;s nachts beval dan heb ik liever dat mijn zoontje van 2 naar mijn moeder gaat ipv zij hier!
Stel dat ik het fijn vind om tijdens de bevalling beneden ben of oerkreten uit wil slaan dan kan dat gewoon!
En stel dat ik naar het ziekenhuis moet (eventueel met ambulance of zo) dan hoeft mijn zoontje dat niet mee te krijgen!

Hey hoi,

Hier 't zelfde probleem. Wij moeten ook maar gewoon afwachten wanneer de bevalling begint en dan maar kijken wie er standby is om de kinderen op te vangen. Als ik 's nachts ga bevallen wil ik liever niet dat de meiden thuis zijn, want als ze wakker worden dan is de kans  erg groot  dat m'n man de geboorte van onze uk niet meemaakt, aangezien de vorige 2 bevallingen erg snel verliepen. En wat dat betreft hebben onze dames daar een echte voelspriet voor, zodra er maar iets anders gaat, dan kun je er donder op zeggen dat ze wakker worden, terwijl ze normaal altijd doorslapen. En iemand die beneden gaat zitten vind ik helemaal geen optie, want alleen 't idee al vind ik vreselijk. Kortom maar afwachten wanneer uk zich aandient, ben overigens al een dag overtijd, dus uk mag wat mij betreft wel komen!

Mijn zoontje is ook 5 als zijn 3e  broertje of zusje geboren word maar hij is absoluut niet bij de bevalling. Een kind van 5 weet  nog niet hoe een bevalling gaat en denkt dat ze het kindje zo uit de  buik halen en  er verder niks aan de hand is!  Een kind van 5 kan zijn moeder niet zo'n pijn zien lijden, dat word hem denk ik echt te veel.  Ik ben in juli bevallen van onze dochter, en dat was gelukkig s'nachts om 5 uur dus gelukkig sliepen de jongens toen nog. Om 6 uur werden ze wakker van al het lawaai en toen is mijn vriend naar de slaapkamer gegaan en zei kom jongens jullie zusje is geboren dat was gewoon perfect. Mocht ik deze x overdag gaan bevallen dan komt of mijn moeder of mijn beste vriendin de kinderen ophalen maar hoop natuurlijk dat ik weer lekker s'nachts kan bevallen!

Hai, ik snap je vraag.
Bij de bevalling van ons dochtertje waren de andere kinderen (toen 8, 6 en 4 jaar) gewoon thuis. Sterker nog: ze sliepen in bed. Leah is om half 4 's nachts geboren en ik heb altijd turbo bevallingen. Dus stond het voor mij vast dat ik het liefst 's nachts of onder schooltijd zou willen bevallen. Tja...... zo gezegd, zo gedaan .
Vanaf een uur na de geboorte werden ze allemaal omstebeurt wakker om te kijken waar het huiltje vandaan kwam...... heerlijk!!

Hoe is jouw eerste bevalling verlopen? Niet dat dat iets zegt over de 2e, maar goed. Ik snap dat je zoontje er graag snel bij wil zijn, maar misschien is het handig (als je 'm thuis wilt houden) om hem niet zo te laten meekrijgen dat 'het mogelijk is begonnen'.

Ik vond het zelf een rustgevend idee dat - als het overdag zover zou zijn - de kids bij mensen uit de straat konden worden opgevangen. Of bij een vriendin in de buurt. Zodat ze na de geboorte direct er bij zouden kunnen zijn.

Nou ja, allemaal afwegingen die je moet maken. Volg je gevoel, jij kent je kindje het best.

Persoonlijk.... moet ik er niet aan denken!
Onze oudste was ruim 4 toen onze jongste afgelopen november geboren werd.

Zij waren nog thuis toen de weeen kwamen en direct heftig en aan 1 stuk door.
Mijn ouders waren al gebeld, daar zouden ze heen.
Het was overdag (we hadden net de intocht van sinterklaas zitten kijken met z'n allen) dus onze 2 kinderen liepen rond en ik die weeen wegwerken.
Tegen de tijd dat oma er was was ik ook even in de kamer, dag zeggen en in die 5 minuten 2 pittige weeen weg moeten werken. Met een beetje puffen redde ik dat niet meer.

Nou de blik in de ogen van de oudste....'mama wat is er wat is er?!' Hij vond het echt niet leuk om te zien dat ik pijn had, want dat hadden we nog niet eens gezegd en hij had het dondersgoed door.
Dus tussen 2 weeen door een 'grijns' op mijn gezicht weten te trekken en gezegd dat de baby er echt al snel aan zou komen en dat dat toch wel een beetje pijn deed bij mama. Zij zouden dan mee met oma en als de baby er zou zijn zou ik hem als eerste bellen.

Zowel hij als ik waren blij toen hij de deur uit was.
Hij verheugde zich enorm op zijn broertje (dit wist hij al) en zou gaan wachten op het telefoontje en ik kon me volop in die weeen gooien.

Gelukkig was het wel een hele snelle bevalling, om half 3 begonnen en om half 5 lag onze 3e zoon op mijn buik en konden we zo'n 3 kwartier later bellen met de grote broers.

Nee ik ben blij dat hij daar niet bij is geweest, die weeen waren al eng genoeg voor hem.

groetjes,
Marije

hihi heb ik te snel gereageerd, zonder alle reacties te lezen .
Maar het is dus niet de bedoeling dat hij bij de bevalling zelf is, maar zal waarschijnlijk wel zien dat jij weeen hebt denk ik haast? Bij de vorige 2 bevallingen heb ik wel veel gelegen, maar kon deze keer echt niet op 1 plek blijven... steeds maar lopen en hangend aan voorwerpen de weeen wegpuffen.
Dan ben je zelf dus wel ook beperkt in je vrijheid...

Maar ja voor hetzelfde geld begint het 's nachts en slaapt hij gewoon door alles heen en moet je hem nog wakker maken om zijn kleine broertje of zusje te zien .

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan