Onzeker eerste echo

Bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen. Dat helpt echt!
Ik ben al wat meer gerust gesteld. Ik laat het nog even bezinken. Ik denk dat ik het allemaal over mij heen ga laten komen. Mocht ik blijven piekeren bel ik misschien wel even naar de verloskundige. 

Hoi, 
Allereerst gefeliciteerd. Is ook allemaal niet niks. 
Als je je er niet goed bij voelt niet doen. Maar een inwendige echo kan wel zo vroeg hoor. Ik ben nu 9 wkn en 3 inwendige echo's verder (medische redenen) Bij mij is er uitwendig niets te zien. Veel te veel actieve darmen. 
Bij 7 wkn kunnen ze hartje zien kloppen. Kijken of afmeting / groei overeenkomt met termijn. Even kijken naar dikte baarmoederslijmvlies. 
Bij twijfel verloskundige ff bellen. Daar zijn ze voor. 
Grtjs nvn
Grtjs 

Hoi! Ik had ook mijn 1e echo rond 7-8 weken. Inderdaad om te kijken of het op de juiste plek zat. Bij mij adviseerde ze om met een volle blaas te komen ze zouden eerst uitwendig proberen en mocht ze niks kunnen zien dan konden ze eventueel inwendig doen maar dat was dan aan mij. Maar werd gewoon uitwendig alles was goed te zien met een mooi kloppend hartje! Dus maak je niet te veel zorgen het komt allemaal wel goed!

Hallo,
wat is de reden dat je tegen deze echo op ziet?
Ik heb zelf ook rond de 7 weken een eerste echo gehad. Voorheen was de eerste echo de termijn echo van 12 weken maar mij is verteld dat ze sinds 1 september een eerste echo van 7 weken doen. Of dit landelijk of per ziekenhuis besloten is weet ik niet. 
Het is toch juist leuk om het kleine wondertje in je buik al eerder te kunnen zien? Het lijkt nog niet heel veel op een mensje (erg groot hoofd/klein lichaam) maar vaak is er wel al een hartje te zien. 
Het onderzoek opzich is ook niet eng ofzo. De echoscoop die ze gebruiken is vrij smal en lang en niet ongemakkelijk dus dit is ook niet iets om bang voor te zijn. 
En voor de verloskundige is het dagelijkse kost dus hier hoef je je ook niet voor te schamen of ongemakkelijk bij te voelen. 

Eerste reden was omdat ik dacht dat er dan iets medisch mis was maar gelukkig hoeft dat dus niet zo te zijn. Had er nog verder niemand over gehoord in m'n omgeving. 
Tweede reden omdat het vaginaal onderzoek is sta ik nou niet om te springen. Ook al weet ik dat het voor de verloskundige dagelijkse kost is. Ben ik er toch beetje bang voor. Deels ook uit gêne denk ik.
Doordat je er zo weinig over leest kon ik nou niet echt bepalen of het goed voor de baby is.
Door de onduidelijkheid ging ik enorm malen haha..
Eerste tekenen van ons wonder aanschouwen is zeker heel mooi. Ik ben ook erg benieuwd :)
Bedankt voor het gerust stellen!

Bij mij mocht het ook met 7 weken omdat ik wat bloedverlies had wouden ze optijd kijken hoe het er uit zag.
Helaas is die zwangerschao geëindigd in een miskraam maar de echo zelf stelde echt niks voor hoor.
Maandje later was ik weer zwanger en nu al 30 weken zwanger van ons prinsesje♡

Terug
Bovenaan