Onzeker eerste echo

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ik heb a.s vrijdag de officiele eerste geplande afspraak staan bij de verloskundige maar mag vandaag alvast langs komen i.v.m bloedverlies.
Ben 7 weken en 3 dagen zwanger ben erg benieuwd vind het heel spannend hoop dat alles goed is. En heb ook liever geen inwendige echo tenzij het niet anders kan natuurlijk. 

De echo is gelukkig goed gegaan zagen een mooi hartje kloppend zo bijzonder om te zien. Hoop dat alles goed blijft gaan blijft spannend de komende tijd natuurlijk maar voor nu erg dankbaar en blij. Het was een normale echo trouwens op mn buik. 

XProud-MomX
Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik wou net gaan vragen hoe het gegaan is. Wat een geweldig nieuws dat het zo goed gaat met de baby. Het is inderdaad een spannende tijd. Ik ben blij als de 'gevaren zone' gepasseerd is :) 

In principe is er maar 1 echo echt belangrijk, namelijk de termijn echo. Die is nodig om te bepalen hoe lang je zwanger bent, of het een eenling of meerling is, en of alles normaal is. Een eerdere echo is extra, omdat veel vrouwen dat juist fijn vinden, of bij problemen zoals bloeding. Bij een vroege echo is het inwendig veel beter te zien, maar als je dat niet prettig vind, doen ze dat echt niet. Steld overigens niet veel voor hoor, die vaginale echo, hooguit dat je wat ongemakkelijk ligt. Maar het doet geen pijn ofzo.

Pooh-beer
Bedankt voor de geruststelling. 
Heb besloten te gaan en even aan te kijken. Mocht ik het op 't moment zelf niet zien zitten ga ik dit aangeven :) 
Het is fijn te weten dat het niet verplicht is. Ik vind het in sommige situaties lastig aan te geven wat ik denk/voel. Ook ben ik blij dat ik nu weet dat het geen pijnlijke ervaring is. 
Ik denk nu dat ik al mijn zorgen om de afspraak ga vergeten zodra ik het hartje hoor kloppen.

Bij deze echo het hartje nog niet horen kloppen, naar mijn weten kan dit pas vanaf ongeveer 14 weken ofzo. Maar op de echo kan je het hartje wel zien kloppen, en dit is ook heel mooi! 
Mocht het nu alleen nog gene zijn wat je tegenhoud zou ik toch proberen je hier over heen te zetten. Tenslotte als je ligt te bevallen zal de verloskundige ook moeten kijken en voelen daar beneden. En na de bevalling volgt er na een aantal weken vaak ook nog een onderzoek waarbij dit gebeurt.
Naturlijk kan en mag je het spannend vinden maar weet waarvoor je het doet.

Dan probeer maar gauw van dat preutse af te komen want tijdens  je bevalling zitten ze der zelfs met hun vingers in en kijken wel 10 man naar je onderste.
En neem maar van mij aan dat interesseert je dan echt niet meer hoor.
Belangrijkste  is dat ze alles goed kunne zien hoe het met je kindje gaat toch? 
Probeer daar maar aan te denken als je een inwendige  echo krijgt. ??
Succes met je zwangerschap 

Terug
Bovenaan