onzeker over bv, word radeloos, wie herkend dit....help

A

Anoniem

Guest
Ik ben 26/11 bevallen van een prachtige zoon en direct begonnen met het gevel van bv.
In het ziekenhuis ging het eigenlijk wel goed, thuis ook hoor.
De kraamzorg is nu weg en we moeten het nu dus zelf doen.

Nu is het zo dat onze zoon bijna elk uur komt, soms nog eerder of wat later.
De drie uur haalt ie bij lange na niet.
Ik word zelf heel onzeker hiervan, ik kan helemaal niets doen en kan niet weg.
Het legt een enorme druk op mij en mijn man word er dan ook helemaal onrustig van.

Nu zit ik eraan te denken om mij bv te kolven en het dan via de fles te geven zodat ik dan wat meer regelmaat erin kan krijgen.
Dan kan ik ook zien wat ie drinkt.

Wel is het zo dat ie nu volle (spuit) luiers heeft en goed plast, dus het zal toch voldoende zijn.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ik word er nu radeloos van, onzeker en dat is natuurlijk ook niet goed.

Groetjes Anouk

Hoi,
Weet je zeker dat je kindje elke keer echt honger heeft. Is op het begin vaak moeilijk te achterhalen waarom een baby huilt, pas na een tijdje ken je de verschillende manieren van huilen. Kan het niet zijn dat hij jou nabijheid wil, je warmte. Ik heb niet zoveel ervaring met bv, maar van mijn kinderen weet ik dat sommige baby's veel behoefte hebben aan de warmte, hartslag en nabijheid van de moeder. Een draagzak (niet zo'n zittende, maar zo'n liggende) doet dan wonderen.
Ivy

Hoi,

Je kan je vraag ook stellen bij borstvoedingsforum.nl. Daar zitten veel ervaren borstvoedingsgevende moeders.

Mijn dochtertjes (nu 4 jr en 7 maanden) hebben in het begin nooit echt om de drie uur (met regelmaat) gedronken. Ik gaf en geef de jongste nog steeds borstvoeding op verzoek. In het begin kwamen ze de ene keer om het uur of na 4 uur. Na verloop van tijd kwam er wel een regelmaat.
Mij werd verteld dat in het begin een baby minimaal 8 tot 10 borstvoedingen per etmaal nodig heeft.
Borstmelk uit de fles geeft geen zekerheid op regelmaat. Wat je afkolft wil niet zeggen dat ze ook zoveel drinkt. Je kolft meestal minder melk dan dat een baby live drinkt.
Volgens mij doe je het hartstikke goed. Als het in het ziekenhuis en thuis goed is gegaan, dan gaat het nu ook wel goed.
Succes.

Vervelend he, ik weet er alles van!
Als hij bij elke verschoning een plasluier heeft, krijgt hij genoeg binnen hoor.
Maar als het zo'n druk legt, wat ik me helemaal kan voorstellen, dan heb je er niet veel plezier meer in. Alles draait om voeden, verschonen, niks aan. Je komt niet meer aan jezelf toe en bent voordurend onzeker en aan het nadenken over de verzorging en voeding.
BV moet wennen, en gaat met ups en downs. Meestal ongeveer na 6 weken zijn moeder en kind gewend aan de bv en verloopt het een stuk beter. Maar ook daarna zul van die fases hebben...
De ene moeder wacht die 6 weken af en zet door, maar als jij je er helemaal niet goed bij voelt en ongelukkig er onder wordt, moet je je afvragen of het goed is. Niet iedere moeder heeft de zelfde grenzen, bij sommige is de grens gewoon sneller bereikt.
De beste voeding is de voeding die men met het meeste plezier geeft. Dit zei een wijkverpleegkundige van het CB ooit tegen mij. Ook FV is prima. Je hebt dan meer regelmaat, ziet wat het drinkt. Ook daar kom je fases in tegen en probleempjes, maar het neemt toch een stukje druk weg.
Ik ben bij de eerste na 10 weken gestopt en bij de tweede ook. Ik wilde een combinatie gaan geven van bv en fv vanwege mijn werk. Maar toen liep het terug en moest ik als een idioot gaan kolven, nou dan ben je helemaal alleen maar bezig...
Succes!

Hoi,

Je zegt dat je zoontje goede natte en spuit luiers heeft. Wat is de kleur van de ontlasting??

Je zou wel denken waarom vraagt ze dit, nou dat zal ik je vertellen,
Ik heb in het begin ook BV gegeven en dacht dat ze voldoende kreeg.
Maar ze kwam ook ieder uur soms ieder half uur. Moedeloos werd ik er van. Mijn dochtertje had ook volgoende natte luiers alleen de ontlasting werd groen. Dit noemen ze hongerluiers. Dan krijgen ze wel genoeg vocht binnen maar geen voeding. ik heb toen met de kraamverzorgster gekolft om te kijken hoeveel  BV ik eigenlijk had in mijn borsten. Nou dat was niet veel kan ik je melden.

Een trucje wat onze kraamverzorgster gebruikte was. Ga kolven, zet dit 2 uurtje in de koelkast. Zit er dan een vetlaagje op dan heb je voeding, is dit niet het geval dan zit er dus weinig of geen voeding in je BV. Ook kan je het flesje even schudden dan zie je vanzelf of het waterig is ja of nee.
Dit trucje wordt niet overal gedaan en niet iedereen geloofd het, want volgens sommige kan je de BV niet testen.

Ik had borsten als Pamela maar er zat dus alleen maar vocht in en geen voeding.

Ik ben toen in goed overleg overgestapt op FV. Nu weet ik precies hoeveel ze binnen krijgt. Een hele gerust stelling kan ik je vertellen.

Hii

Mijn dochter is geboren op 24-08, ik geef ook BV op verzoek en de eerste twee maanden hing ze de hele dag te sabbelen, maar dat was idd lang niet altijd echt honger, het was vooral troost. Ik gebruik nooit een kinderwagen maar idd een draagdoek van native baby carrier, voordeel is dat je haar dan BV kunt geven zonder dat iemand het ziet, je hoeft haar ook niet uit de draagdoek te halen. In het begin dronk ze dus terwijl ik bv in de tram zat....
Na een tijdje ben ik gaan proberen een soort van'schema' aan t ehouden omdat ik er ook een beetje gek van werd, en dat gaat prima. Ze drinkt nog steeds vaker in de ochtend, maar smiddags en snachts kan er zomaar 5 uur tussen zitten.
Met een draagdoek ben je heel mobiel, ik vindt het ideaal, en degene die ik gebruik was maar 30 euro....

Suc 6 xxx

Hoi,

Jouw "probleem"   is heel herkenbaar hoor. Ik heb ruim 8 mnd bv gegeven en vooral de eerste weken bestond de dag alleen uit voeden en verschonen. Ik gaf soms wel 13 voedingen per dag. Maar na een paar weken (6 - 8) kwam er een ritme in. Dus ik hoop dat je het nog even volhoud, het ritme komt vanzelf.

Groetjes van Gea

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie adviezen.
Ik kan jullie helaas niet vertellen dat het al beter gaat, het gaat zelfs met de dag slechter lijkt het wel.
De ene dag gaat het goed en dan weer twee dagen een drama.
Net als vandaag, ik kan de hele dag voeden, ik heb ik 1 1/2 uur de kleine 5x aangelegd. Hij is telkens zo overstuur en word enkel rustig bij mij, drinkt dan 5 minuten valt in slaap. Ik leg m dan in z'n ledikant, meneer gaat spugen word wakker...huilen en daar gaan we weer.
Ik wilde proberen om regelmaat te krijgen met slaap en huil verschil en m dus even te laten brullen om m in te laten slapen, maar dit levert hevige discussies op tussen mijn man en mij. Gevolg, ik overstuur, man boos, kleine nog steeds huilen en slapen.
Ik word nu echt radeloos, vooral omdat we samen niet op een lijn zitten.
Morgen komt er iemand van het consultatiebureau hopelijk kan zij ons begeleiden want dit schiet niet op. We verwijten elkaar van alles en we worden er niet gelukkiger op terwijl we nu juist zo zouden moeten genieten van alles.

Op dit moment ligt onze zoon eindelijk te slapen, hij is gewoon uitgeput! Kan ik, en mijn borsten, even bekomen.

Lastig allemaal hoor, maar ik wil wel volhouden met de bv.
Maar ik heb wel gehoord dat je door de stress de bv terug kan lopen daarom probeer ik toch zo rustig mogelijk te blijven maar de tranen blijven maar komen.
Zeer frustrerend.

Pppfff

Groetjes Anouk.

Ps, de kleur van de ontlasting is nog steeds geel/oranje, dit is niet echt veranderd.

Terug
Bovenaan